گروگانگیری پدر و پسر همسایه به جای بدهکار

وقتي به خانه پدري‌ام در شهريار رفتم، متوجه غيبت طولاني او و برادرم شدم. جستجو براي يافتن آنها را آغاز كرديم اما بي‌نتيجه بود. در بازگشت به خانه مرد غريبه‌اي با من تماس گرفت و مدعي شد، پدر و برادرم را ربوده و در صورتي كه پول درخواستي را به او نپردازيم، آنها را خواهد كشت.
کد خبر: ۱۹۳۶۳۹
|
۰۷ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۲ 29 September 2011
|
3805 بازدید
جام جم: طلبكاري كه به انگيزه انتقام از بدهكار فراري، دوست او و پسرش را گروگان گرفته بود، به اتفاق 2 نفر از همدستانش در شهرستان رباط كريم دستگير شد.

رسيدگي به اين پرونده 28 شهريور با شكايت زني مبني بر ربوده شدن پدر و برادرش از سوي آدم‌رباها در دستور كار ماموران پليس آگاهي رباط كريم قرار گرفت.شاكي به پليس گفت: وقتي به خانه پدري‌ام در شهريار رفتم، متوجه غيبت طولاني او و برادرم شدم. جستجو براي يافتن آنها را آغاز كرديم اما بي‌نتيجه بود. در بازگشت به خانه مرد غريبه‌اي با من تماس گرفت و مدعي شد، پدر و برادرم را ربوده و در صورتي كه پول درخواستي را به او نپردازيم، آنها را خواهد كشت.

شاكي اضافه كرد: ابتدا گفته‌هاي تماس گيرنده را جدي نگرفتم؛ اما ساعتي بعد دوباره مردم آدم‌ربا تماس گرفت و صداي فرياد و ناله‌هاي آنها را برايم پخش كرد. با التماس خواستم براي چند دقيقه اجازه دهد با پدرم صحبت كنم. در گفت‌وگو با پدرم، او كه صدايش مي‌لرزيد در يك لحظه عنوان كرد به اتفاق برادرم در يك گاراژ متروكه در رباط كريم زنداني هستند.با اطلاعات به دست آمده از شاكي، ماموران با آموزش به او و ديگر اعضاي خانواده‌اش خواستند تا منتظر تماس بعدي آدم‌رباها باشند و پليس را در جريان قرار دهند.

در پي اين حادثه، ماموران آگاهي به محل اسارتگاه 2 گروگان اعزام شدند و آنجا را تحت‌نظر قرار دادند. با محاصره محل، ماموران متوجه شدند يك خودروي پژو از آن گاراژ متروكه بيرون آمد.

تعقيب و گريز پليس با آدم‌رباها

ماموران با اخطار به سرنشينان خودرو كه 3 مرد بودند، خواستند خودرو را متوقف كنند اما آنها به اخطارهاي ماموران توجهي نكردند و به سرعت متواري شدند.

در پي اين فرار، ماموران خودروي آدم‌رباها را تعقيب كردند و با استفاده از قانون به‌كارگيري سلاح، چند تير هوايي شليك كردند تا خودرو را متوقف كنند؛ اما آدم‌رباها بدون توجه به اخطارهاي پليس به فرارشان ادامه دادند.

اين تعقيب و گريز ادامه داشت تا اين كه عاقبت خودروي متهمان به دليل سرعت زياد با گاردريل برخورد كرد و در جاده رباط كريم ـ شهريار متوقف شد.

متهمان با جا گذاشتن خودرو قصد فرار داشتند كه ماموران آدم‌رباها را دستگير كردند.

در همين موقع ماموران، متوجه صداي ناله و كمك‌خواهي از درون خودرو شدند كه با بررسي صندلي عقب خودرو، پدر و پسر ربوده شده با دست و پاي بسته نجات يافتند. متهمان همراه 2 مرد ربوده شده به پليس آگاهي منتقل شدند.

ماموران براي يافتن همدستان احتمالي 3 گروگانگير دوباره در گاراژ متروكه حضور يافتند و متوجه شدند، يك مرد معتاد در آنجا پنهان شده است و وقتي به تحقيق از او پرداختند مشخص شد، 4 مرد كه سرنشينان 2 خودروي مزدا و پژو بوده‌اند، دقايقي پيش آنجا را ترك كرده‌اند.

ماموران به جستجو در آن حوالي ادامه دادند، اما موفق به يافتن متهمان فراري نشدند. در پي رهايي گروگان‌ها، تحقيقات از آنها آغاز شد.

شاكي از ربوده شدن خود و پسرش گفت

مرد ميانسال ـ يكي از ربوده‌شده‌ها ـ به پليس گفت: در حال بازگشت به خانه‌ام در شهريار بودم كه ديدم 3 مرد به پسرم حمله كرده و به زور او را درون خودروي پژو انداخته و با خود بردند. با سوار شدن به خودرويم، آدم‌رباها را تعقيب كردم. در ميانه راه يك خودروي ديگر راهم را سد كرد و 4 مرد كه سرنشينان آن بودند، به من حمله‌ور شدند و پس از ضرب و جرح توسط آنها، بيهوش شدم.

شاكي اضافه كرد: در ميانه راه كه به هوش آمدم، آدم‌رباها دست و پاي مرا با طناب بسته بودند و مردي با سوار شدن به خودروي من، پشت سرمان حركت مي‌كرد. با توقف در حاشيه جاده، مرا از خودرو بيرون آورده و درون خودروي ديگري كه پسرم در آن بود، انداختند. آد‌م‌رباها دست و پا و چشمان ما را بسته بودند و خودشان را پليس معرفي مي‌كردند.

مرد نجات‌يافته افزود: بعد از طي مسافتي، خودروي پژو مقابل يك گاراژ متروكه متوقف شد و من و پسرم را به آنجا برده و زنداني‌مان كردند. پس از آن ساير آدم‌رباها كه درون 2 خودروي ديگر بودند، وارد همان گاراژ شدند و بشدت كتكمان زدند.

وي تصريح كرد: آدم‌رباها مي‌گفتند ما از يكي از دوستان خانوادگي شما 20 ميليون تومان پول طلب داشتيم، او را پيدا نكرديم، بنابراين شما گروگان ما مي‌مانيد تا خانواده‌تان پول درخواستي را بدهند. در پي اظهارات گروگان ميانسال و پسرش، 3 مرد آدم‌ربا به طور جداگانه بازجويي شدند تا عاقبت 2 روز پيش اعتراف كردند.

اعتراف سركرده باند گروگانگيري

سركرده باند آدم‌ربايي به پليس گفت: چندي پيش با مردي آشنا شده و او در قبال دريافت 20 ميليون تومان پول قرار بود مواد اوليه كارگاه توليدي‌ام را تهيه كند كه با گذشت يك ماه خبري از او نشد و جستجوهايم براي يافتن او بي‌نتيجه ماند تا اين‌كه متوجه شدم دوست مرد بدهكار در شهريار زندگي مي‌كند و با او در رفت‌وآمد است.

متهم اضافه كرد: ‌موضوع را با دوستانم در ميان گذاشتم و قرار شد سراغ دوست مرد بدهكار رفته و از او سراغ بدهكار را بگيريم.

وي اضافه كرد: روز حادثه با ديدن پسر صاحبخانه سراغ پدرش را گرفتيم كه پاسخ درستي به ما نداد. بنابراين به زور او را درون خودرو انداخته و در حال فرار بوديم كه پدرش متوجه‌مان شد و مجبور به ربودن او شديم.

روز گذشته پرونده مردان آدم‌ربا با توجه به رخ دادن اين حادثه در شهريار، با عدم صلاحيت رسيدگي به دادسراي شهريار ارسال شد. به اين ترتيب، با دستور بازپرس اصغري زاويه، رئيس شعبه هفتم دادسراي شهريار، پرونده در اختيار پليس آگاهي قرار گرفت تا تحقيقات تكميلي از 3 مرد آدم‌ربا صورت گيرد و 4 عضو فراري اين باند دستگير شوند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟