قاضی پور: تخلف در واگذاری سایپا محرز شد

کد خبر: ۱۹۷۵۸۷
|
۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۰ 17 October 2011
|
7770 بازدید
به گزارش «مشرق» نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رادیو آخرین نتایج و بررسی های صورت گرفته هیات تحقیق و تفحص را تشریح کرد :

آخرین نتایج بررسی های مجلس از سایپا ؟

مقدمات اولیه نتایج تحقیق و تفحص تهیه شده و اگر سایپا همکاری کند و مدارک لازم را در اختیار هیئت تحقیق و تفحص قرار دهد ، بزودی نتایج در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

آیا می توانید برخی از نتایج حاصل از بررسی های هیئت را بیان نمائید ؟

طبق قانون اعلام نتایج نهایی باید از طریق صحن علنی مجلس قرائت شود ، اما اگر در حین بررسی به تخلفی برسیم طبق ماده 233 آئین نامه داخلی مجلس گزارش تخلف را به صحن علنی مجلس می بریم .

بحث واگذاری سایپا به شرکت های زیر مجموعه خود ثابت شده است ؟

ظاهر امر، متاسفانه این مسئله را ثابت را می کند .

این مقدار پول از کجا تامین شده است ؟

این مسئله جای بحث دارد و انشاء الله حسابرسان شرکت مفید راه (اسم کامل شرکت نامفهوم بود) این را ثابت خواهند کرد .

حال که برای شما ثابت شده که این معاملات صوری صورت گرفته ، وضعیت فعلی سایپا را چگونه است ؟

با این اوضاع فعلی مدیریت  سایپا مادام العمر می شود  و اصولا مسئولان سایپا این کار را انجام داده اند که مدیریت خود را مادام العمر کنند .

آیا نتایج بدست آمده هیئت تحقیق و تفحص موجب ابطال معامله می شود ؟

نتایج نهایی در صحن علنی مجلس مشخص خواهد شد و نهایتا قوه قضائیه رای خواهد داد و هدف ما از این تحقیق و تفحص حمایت از سایپا است تا این خودور ساز به صورت کاملا پویا و سالم خصوصی شود .

آیا سایپا همکاری های لازم در این خصوص را داشته است ؟

ما از مدیریت ارشد سایپا خواسته ایم که مدارک لازم را در اختیار ما قرار دهند ، اما آنها همکاری نکردند و ما از طریق سیستم بانکی ، نحوه تامین مالی را مشخص می کنیم .مسئولان سایپا می خواهند زمان را از ما بگیرند تا مجلس درگیر مسائل بودجه 91 شود ، ولی سعی نمایندگان بر این است که قبل از بودجه گزارش به صحن علنی بیاید .

نتایج چه زمانی آماده می شود ؟

هیئت رئیسه مشخص می کند و تصمیم نهایی برای قرائت گزارش توسط هیئت رئیس مجلس مشخص میگردد .تنها کاری که از دست ما بر می آمد و آنرا انجام دادیم اینکه گزارش توسط کارشناس حسابرس رسمی و کارشناس دادگستری امضاء و تائید گردد که نتایج نهایی گزارش معطلی در قوه قضائیه نداشته باشد و سریعا نتایج اعلام گردد .
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟