نقشه مهندس قلابي سابقه‌دار براي دختران دم‌بخت

«شيما» در تحقيقات مأموران گفت: 3 ماه پيش در يك مؤسسه همسريابي با «سعيد» آشنا شدم. او كه خود را نقشه‌كش ساختمان معرفي كرده بود به‌راحتي فريبم داد.
کد خبر: ۱۹۸۳۷۱
|
۲۸ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۳ 20 October 2011
|
7474 بازدید
ایران: زنداني قديمي كه پس از 3 بار رهايي به شيوه هميشگي از دختران دم‌بخت كلاهبرداري مي‌كرد، با شكايت 61 شاكي جديد دستگير و محاكمه شد.


اوايل آبان 98 مأموران كلانتري 721 نارمك از درگيري خياباني 2 زن با مرد جواني باخبر شدند كه ادعا مي‌كردند مهندس قلابي آنها را فريب داده و به بهانه ازدواج، از هر كدام 5 ميليون تومان كلاهبرداري كرده است.

«شيما» در تحقيقات مأموران گفت: 3 ماه پيش در يك مؤسسه همسريابي با «سعيد» آشنا شدم. او كه خود را نقشه‌كش ساختمان معرفي كرده بود به‌راحتي فريبم داد.

مدت كوتاهي بعد از خواستگاري گفت قصد پيش‌فروش آپارتمان‌هاي در حال ساخت را دارد. به من هم پيشنهاد داد با پرداخت 5 ميليون تومان پيش‌قسط صاحب آپارتمان شوم. بنابر اين فرصت را غنيمت شمرده و پول را به او پرداختم. چند روز پيش «سعيد» به محل كارم آمد و خودرويم را براي انجام كار ضروري امانت گرفت. در حالي كه به رفتارش مشكوك شده بودم تعقيبش كردم.

دقايقي بعد او زن جواني را سوار كرد و به گشت در خيابانها پرداختند. بنابر اين وقتي طاقتم تمام شد با «ناهيد» رودر رو شدم. اما در كمال ناباوري فهميدم هر دو نامزد «سعيد» هستيم و مرد تبهكار به يك شيوه فريبمان داده و از ما كلاهبرداري كرده است. سعيد قصد فرار داشت كه با هم درگير شديم و...

«ناهيد» نيز در تحقيقات گفت: اين مرد فريبمان داده و با وعده ازدواج 5 ميليون تومان از ما گرفته است. من پدر و مادر پير و از كارافتاده‌اي دارم كه سرپرست‌شان هستم و همه اميدشان بعد از خدا به من است. به خاطر آنها تاكنون ازدواج نكرده‌ام. اما افسوس كه «سعيد» با چرب‌زباني من و آنها را راضي به ازدواج كرد و زندگي‌مان را به بازي گرفت.

از سوي ديگر «سعيد» با انكار ادعاي 2 هوو، قصد داشت مسير تحقيقات را منحرف كند كه لو رفت.مأموران در بازرسي لباس‌هاي سعيد نيز يك فقره كارت شناسايي كشف كردند كه نشان مي‌داد او خود را مهندس معماري معرفي كرده است اما پليس پس از انگشت‌نگاري و بررسي سوابق از متهم دريافت او يك زنداني سابقه‌دار به نام «ارسلان» است كه از سال 77 تا 48 به همين شگرد دست به كلاهبرداري زده و 3 بار نيز روانه زندان شده است. بنابراين با احتمال اينكه او دختران ديگري را نيز به همين شيوه فريب داده است، عكس وي در روزنامه‌ها منتشر شد.
2 زن جوان هم كه با وي از طريق مؤسسه همسريابي آشنا شده بودند، ادعا كردند سعيد از آنها به بهانه تأسيس بيمارستان 41 و 61 ميليون تومان كلاهبرداري كرده است.

بدين ترتيب پس از مواجهه حضوري شاكي‌ها با خواستگار كلاهبردار قرار مجرميت وي صادر و پرونده به شعبه 5011 دادگاه جزايي تهران فرستاده شد.قاضي دادگاه نيز پس از بررسي محتويات پرونده، متهم را به 2 سال زندان، 005 ميليون تومان جزاي نقدي و معادل آن بازگرداندن پول شاكي‌ها محكوم كرد. با اعتراض متهم به رأي دادگاه، هيأت قضايي شعبه 24 دادگاه تجديدنظر استان تهران - راثي نصيري و نيك‌نژاد - حكم را تأييد و قابل اجرا دانستند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟