جاسوس موساد برای حزب الله گزارش تهیه می کرد

کد خبر: ۳۱۰۷۶۵
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰ 29 March 2013
|
11225 بازدید
این حزب‌الله بود که از بن زیگیر بهره‌برداری می‌کرد، زیرا عضو یادشده حزب‌الله تمامی دیدار‌ها و فعالیت‌های خود در ارتباط با بن زیگیر را به رهبری حزب‌الله اطلاع می‌داد.

 به گزارش  جام نیوز، جاسوس موساد در دام حزب الله گرفتار شد.

بن زیگیر بر این باور بود که عضو حزب‌الله را به خدمت موساد گرفته است، اما در واقع این حزب‌الله بود که از بن زیگیر بهره‌برداری می‌کرد، زیرا عضو یادشده حزب‌الله تمامی دیدار‌ها و فعالیت‌های خود در ارتباط با بن زیگیر را به رهبری حزب‌الله اطلاع می‌داد.
 
سایت رادیو فردا(Radio Farda) نوشت: «شش هفته پس از آن که اسرائیل تایید کرد یک شهروند اسرائیلی- استرالیایی عضو موساد در زندان فوق امنیتی اسرائیل خودکشی کرده است، چند رسانه معتبر جزئیات تازه‌ای را درباره این مامور موساد منتشر کردند.»
 
بنابر این گزارش، نشریه آلمانی اشپیگل، روزنامه استرالیایی سیدنی مورنینگ هرالد و روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، در دو روز گذشته نوشته‌اند که این مامور موساد که در سال 2002 به خدمت تشکیلات اطلاعاتی و جاسوسی اسرائیل درآمد، از سوی موساد به اروپا اعزام شد تا با کار در شرکت‌های مهم بین‌المللی مرتبط با ایران جای پای خود را برای اعزام به ایران باز کند.
 
بر اساس گزارش این نشریات که همگی بر اساس تحقیقات گسترده موسسه مطبوعاتی استرالیایی "فرفاکس مدیا" منتشر شده، بن زیگیر، جوان یهودی ‌و از خانواده‌ای متشخص در استرالیا که علاقه زیادی به اسرائیل داشت، خود برای خدمت به موساد ابراز علاقه کرده است.
 
طبق این گزارش‌ها، بن زیگیر، هرچند توانست در شرکتی عمده دراروپا نفوذ کند، از هدف اصلی موساد که رفتن به ایران بود ناکام ماند و آن گاه بود که موساد او را به اسرائیل برگرداند، اما خود بن زیگیر با موافقت موساد، مدتی برای رد گم کردن با نام "بن آلون"، به استرالیا بازگشت تا تحصیلات دانشگاهی خود را دنبال کند.
 
این گزارش‌ها تاکید دارد که بن زیگیر در پی بازگشت به استرالیا در فوریه 2008، در دانشگاه ملبورن دهان گشود و بخشی از اسرار فعالیت‌های خود در موساد را برای دانشجویان فاش و در عین حال تلاش ‌کرد با نزدیک شدن به اعضای حزب‌الله لبنان، آن‌ها را به خدمت موساد درآورد.
 
بن زیگیر با فاش‌گویی‌های خود در مورد فعالیت‌های موساد، به کارگیری برخی دیگر از اعضای حزب‌الله در لبنان برای موساد را برای یکی از کادرهای مهم حزب‌الله در اروپای شرقی برملا کرد و در نتیجه دستکم دو نفر از نیروهایی که در لبنان اطلاعات مهمی را برای موساد گردآوری می‌کردند، دستگیر شدند.
 
روزنامه ایندیپندنت نوشته است که این فاش‌گویی‌های بن زیگیر بزرگ‌ترین خیانت به موساد بود و لذا در روندی که معلوم نیست چگونه اتفاق افتاد، بن زیگیر در سفری به اسرائیل در فوریه 2010 دستگیر شد و به زندان فوق امنیتی انتقال یافت.
 
اشپیگل نیز روز یکشنبه گذشته نوشته بود که در زمان دستگیری بن زیگیر در اسرائیل، او قصد داشت سی‌دی‌هایی از اطلاعات محرمانه موساد که هنوز در اختیارش بود را به یک عضو حزب‌الله بدهد. سید حسن نصرالله از ارتباط این مهره مهم حزب‌الله در اروپای شرقی با عضو موساد آگاهی یافت.
 
بنابر این گزارش‌ها، بن زیگیر بر این باور بود که عضو حزب‌الله را به خدمت موساد گرفته است، اما در واقع این حزب‌الله بود که از بن زیگیر بهره‌برداری می‌کرد، زیرا عضو یادشده حزب‌الله تمامی دیدار‌ها و فعالیت‌های خود در ارتباط با بن زیگیر را به رهبری حزب‌الله اطلاع می‌داد.
 
در نتیجه این ارتباط‌ها، دو عضو حزب‌الله به نام‌های زیاد الحمصی و مصطفی علی عواده در ماه مه 2009 در لبنان دستگیر و در دادگاه به حبس‌های طویل‌المدت محکوم شدند.
 
به گزارش رسانه‌های یادشده، بن زیگیر از شرم کارهایی که کرده بود، در بازداشت خودکشی کرد. او از فوریه 2010 تا پانزدهم دسامبر آن سال در بازداشتگاهی بود که ایگال عامیر، قاتل اسحاق رابین نخست وزیر اسبق اسرائیل در آن زندانی است.
 
در حالی که تمام این زندان غیر از توالت سلول‌های انفرادی 24 ساعته با دوربین رصد می‌شود، بن زیگیر در بامداد پانزدهم دسامبر 2010 با استفاده از غفلت مسئولان دوربین‌ها، ملافه‌ای را زیر لباسش پنهان کرد، به توالت سلول برد و در آنجا خود را حلق‌آویزکرد. اسرائیل دو ماه پیش پذیرفت که بن زیگیر ابتدا با عنوان زندانی ایکس و سپس با هویت دروغین در این زندان خودکشی کرده است.
 
خانواده بن زیگیر که برای کمک به اسرائیل دهه‌ها در استرالیا تلاش کرده بودند، از دو سال پیش که جسد پسر خود را در قبرستانی در استرالیا خاک کردند، با کسی سخن نگفته‌اند.
 
باب کار، وزیر خارجه استرالیا، روز سه‌شنبه گذشته در مصاحبه با رادیوی وابسته به شبکه ‌ای‌بی‌سی گفت که کشورش هنوز اطلاعات جامعی درباره بن زیگیر از اسرائیل دریافت نکرده است. باب کار افزود که استرالیا به تلاش در این زمینه ادامه می‌دهد و استرالیا همچنان نگران سوءاستفاده (از سوی موساد) از گذرنامه شهروندان استرالیایی برای فعالیت‌های اطلاعاتی است.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات