بازدید 15532
۱
یکی از نمایندگان در گفت‌و‌گو با «تابناک» مطرح کرد:

مذاکره با رهبر انقلاب برای نامگذاری سال آینده

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای که با یکی از معاونین رئیس‌جمهور داشتند، درباره نام‌گذاری سال آینده مصوباتی ‌داشتند و در این جلسه، مقرر شد تا برخی از معاونان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای نامگذاری سال آینده با توجه به ضرورت‌های ایجاد شده، مذاکراتی ‌با رهبر انقلاب داشته باشند.
کد خبر: ۳۷۰۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳ 09 January 2014
هزینه‌های سربار صدها شرکت کوچک!در دنیای کنونی توسعه پایدار ممالک با سبک زندگی رابطه بسیار مستقیم دارد. متأسفانه بنا بر گزارش و رتبه‌بندی دانشگاه «ییل» آمریکا که از معتبر‌ترین دانشگاه‌ها در حوزه محیط زیست است، کشور ایران از نظر جلوگیری از تخریب محیط زیست و حفاظت از آن در میان ۱۳۲ کشور رتبه ۱۱۴ را دارد.

به گزارش «تابناک»، نظر دولت و مجلس این است که اکنون در کشور با حجم انبوهی از فجایع، مشکلات و بحران‌های محیط زیستی روبه‌رو هستیم و سونامی سرطان ناشی از آلودگی هوا، آب و مواد غذایی زندگی مردم را ‌مشکل ‌کرده است. صد‌ها مبحث و موضوع را می‌توان در فصل محیط‌ زیست کشور برشمرد که به مرحله بحرانی رسیده‌اند.

شرایط محیط زیستی کشور، نشان‌دهنده افول منحنی‌های بهبود محیط زیست است. اقدامات سازنده‌ای که در سال ۷۹ شروع شده بود و در سال ۸۴ با خارج شدن تولید سواری پیکان به اوج خود رسیده بود، متأسفانه با تعطیلی باور نکردنی و غیرقابل تصور، آثار زیان‌بار و خسران آوری را در عرصه زیست‌محیطی به ارمغان آورده است. وضعیت تالاب‌ها، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و مدیریت منابع آب کشور فوق‌العاده نگران کننده است.

در همین ارتباط نماینده مردم اردبیل در گفت‌و‌گو با تابناک اعلام کرد: روز دوشنبه جلسه‌ای در سازمان محیط ‌زیست با حضور خانم ابتکار و شمار بسیاری از نمایندگان عضو فراکسیون محیط زیست و کمیسیون تلفیق برگزار و قرار شد این مسائل ملاک عمل دولت و مجلس قرار بگیرد:

کمال‌الدین پیرموذن گفت: قرار شد بودجه فصل محیط زیست در سال آتی که در بخش جاری ۱۶.‌۳ درصد و در بخش عمرانی و تملک دارایی بسیار اسفبار ۰.‌۵ درصد است، مورد توجه قرار بگیرد و افزایش یابد. سازمان محیط‌ زیست با صد‌ها بحران زیست محیطی روبه‌روست و بایستی مباحث زیست محیطی را از زیر صفر شروع کند و برای سامان بخشی به آسیب‌های فراوان زیست محیطی، برنامه‌‌ریزی‌ها و آماده‌سازی زیرساخت‌ها و تغییر نگاه‌ها بایستی مجدانه مدیریت راهبردی در حالت بحران کرده و با متعادل و پایدار کردن شرایط خطیر تغییر نگاه به محیط زیست را با همکاری موثر مجلس راهبری کند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم موضوع حل شود، باید عموم طرح‌های آمایش سرزمین با نگاه زیست محیطی تدوین و رشد اقتصادی باید با تعاریف زیست محیطی باید سازگار و ارزیابی شود.

این نماینده گفت: دولت از مجلس درخواست کرد، کادر و محیط‌بانان سازمان حفاظت از محیط زیست که از حداقل دریافتی برخوردار نیستند، ‌حمایت مالی شوند و عنوان محیط زیست به آخر عنوان کمیسیون کشاورزی اضافه شود و مجلس در کارگروه ملی ریز گرد‌ها و تالاب‌ها شرکت کند.

وی اظهار داشت: به تازگی تصمیماتی بین رئیس دولت و رئیس مجلس گرفته شده‌ که بهره‌برداری از جنگل‌ها و منابع طبیعی کشور متوقف شود. برای نمونه با بها دادن به این مسائل در کشور لهستان علی‌رغم ۲۸۰ درصد رشد اقتصادی و توجه به رشد صنعتی پر شتاب به جهت تشکیل صندوق ملی محیط ‌زیست و بها دادن به مسائل زیست محیطی مصرف انرژی ۳۰ درصد کاهش یافته است.

مصوبات نیز به صورت زیر است:

 ـ ضرورت نام‌گذاری سال آینده توسط رهبر انقلاب و با پیگیری مسئولین در مبحث محیط‌زیست
 ـ ضرورت تهیه طرح جامع هوای پاک (به جهت نو بودن پدیده ریز گرد‌ها و عمق آلودگی هوا)
 ـ ساماندهی خودرو‌ها و واحدهای صنعتی آلاینده
 ـ اصلاح مدیریت آب
 ـ ضرورت همکاری دولت و مجلس در حسن اجرای اجلاس سال آتی محیط زیست و توسعه پایدار که با حضور نمایندگان آسیا و اقیانوسیه در ایران تشکیل می‌شود
 ـ ضرورت حمایت از صندوق ملی محیط زیست و...

گویا اقداماتی که به تازگی در محیط‌ زیست و تعامل این سازمان با مجلس شورای اسلامی انجام می‌گیرد،‌ گام به جلو بزرگی خواهد بود‌ و اگر آن گونه که نماینده اردبیل می‌گوید، مذاکره برای نام‌گذاری سال آینده در مباحث مربوط به محیط‌ زیست به نتیجه برسد، ضرورت پرداخت به این موضوع را جدی‌تر خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵۹
انتشار یافته: ۱
همه مشکلاتمون حل شده بود فقط مونده بود همین نامگذاری سال آینده
این نماینده های مجلس هم دیگه با این کارای نمایشی شورشو در آوردن
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات