بازدید 60624

موتور سیکلت، وسیله ای غیر قابل تعقیب!

موتور سیکلت ها همچون آفتی گریبان شهرهای کوچک و بزرگ را گرفته و یکی از دلایل تولید فزاینده آن چیزی جز تقاضا بالای مشتری مخصوصاً در کلان شهرها نیست. دو دلیل منحصر بفرد موجب شده این وسیله نقلیه در زمره پر فروش ترینها در کلان شهرها قرار گیرد.
کد خبر: ۳۷۰۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۲ 09 January 2014
موتور سیکلت، وسیله ای غیر قابل تعقیب!موتور سیکلت ها همچون آفتی گریبان شهرهای کوچک و بزرگ را گرفته و یکی از دلایل تولید فزاینده آن چیزی جز تقاضا بالای مشتری مخصوصاً در کلان شهرها نیست. دو دلیل منحصر بفرد موجب شده این کالای متحرک در زمره پر فروش ترین وسایل نقلیه در کلان شهرها قرار گیرد.

به گزارش "تابناک" شکل ظاهری (ابعاد) و سرعت عکس العمل این وسیله  سبب شده تا به طرز شگفت انگیزی محبوبیتش در بین مردم به صورت چشمگیر افزایش یابد.

مردمی که طاقت انتظار کشیدن در پشت چراغ قرمز ندارند، آنانی که حوصله رانندگی با آرامش و نظم را ندارند، افرادی که همیشه عجله داشته و یا باید در وقت صرفه جویی کنند و غیره از مشتریان بی چون و چرای این وسیله هستند. 

اغلب این انگیزه ها در یک نگاه خلاصه می شود و آن اینکه با موتور سیکلت کاری را می توان انجام داد که از عهده هیچ وسیله دیگری بر نمی آید. مثلاً انواع لایی کشیدنها در بزرگراهها، چراغ قرمز رد کردنها، عبور از محل ممنوعه، پارک کردن در هر نقطه ممکن و یا متأسفانه ارتکاب به جرائم و بزهکاری! 

خوب حال این پرسش به ذهن هر انسانی متبادر می شود  که چگونه و با چه ابزاری می توان تخلف یک موتور سوار را به پلیس ترافیک و امنیت گزارش داد؟آیا همگی آنها پلاک صحیح و سالم دارند؟ آیا همگی آنها دارای شماره شاسی و بدنه قابل تعقیب هستند؟ 

در هر صورت با نگاهی ساده به اطراف خود به راحتی می توان دریافت بسیاری از راکبان موتور سیکلتها به لحاظ عدم خوانا بودن پلاکهایشان(چه سهواً و چه تعمداً) می توانند به راحتی، حداقل جرم و تخلف ترافیکی مرتکب شده و بدون ترس از جریمه و توقیف شدن به راهشان ادامه دهند!

آیا حقیقتاً پلیس ترافیک قدرت مهار تخلفهای گسترده و خطر آفرین موتورسیکلتهای متحرک درون کلان شهرها را دارد و یا اینکه باید تصمیصی دیگر اتخاذ شود؟

ارتباط با صفحه عکس
photo@tabnak.ir



تور تابستان ۱۴۰۳
پارس نماد- صفحه خبر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۶۶
انتشار یافته: ۱۰۸
موتور سیکلت ها همچون آفتی گریبان شهرهای کوچک و بزرگ را گرفته......
بی انصاف...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
افت طرز فکرته اخوی
داداشت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
سلام.شما که تحمل یه نقد رو ندارید.همینه دیگه .عصبانی که بشی اسلحه میکشی رو منتقد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
همینی که هست ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
البته بنده منظورم نویسنده متنه . نه اقای محمد جواد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
انصاف که نداری حداقل تهمت نزن همرو به یک چشم نبین
مثلا این همه سایت و روزنامه چرت و پرت مینویسن ما هم بگیم تاناک هم مثل اونهاست
یکم انصاف داشته باش خیلی از موتور سوارها هم موتورشون پلاک داره راکب کلاه داره و قوانین رو رعایت می کنن و تازه خیرشون به خیلی از همون ماشین سوارهایی که فقط دربستی سوار میکنن هم بیشتره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
اونی که گفتی اسلحه میکشی... اسلحه رو خوب اومدی.دمت گرم.ولی یه کوچولو فکرکنیم که اینا اگه این موتورهارونداشته باشن،نون شب هم ندارن.اگه پول خرید وانت داشتن با وانت بارمیبردن نه موتور.اگه ماشین داشتن با موتور مسافرکشی نمیکردن.فرهنگ غنی ایرانی رو فراموش نکنید.ما اینطوری نبودیم.
بدبخت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
مردم بدبخت با این طرحهای محدود کننده ترافیک و زوج و فرد چکار کنند؟ اگر خانه شما هم در محدوده طرح ترافیک بود می فهمیدی همین آفت، نعمتی است که با همه خطراتش، تو را از عصر حجر در می آورد و ضروری ترین کارهایت را می توانی انجام دهی. وگرنه با اتوبوس و تاکسی یا آژانس و مشکلات و هزینه هایشان که نمی شود زندگی گذراند! کمی هم به مردم حق دهید و بیش از این آنها را در منگنه نذارید!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
تو دنیا برای مقابله با ترافیک استفاده از موتورسیکلت ترویج شده اما ما ایرانیها نه فرهنگشو داریم نه زیرساختشو مثلا به جای خط ویژه اتوبوس خوبه خط ویژه موتور سیکلت داشته باشیم و مردم رو تشویق به ایستگاه از اون کنیم یجای انیکه یک نفر در یک اتومبیل بنشینه به سر کارش بره سوارد موتور بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
این خبر بر ضد اکثر مردم ایران است که از این طریق امرار معاش میکنند تابناک این خبر زرد است.
فریدون
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
با شرایط موجود واقعا آفتی بیش نیست ولی اگه بیشه بیشتر کنترلش کنند میشه از کلمه آفت در بیاد ، با در نظر داشته باشیم خیلی از جرمها به وسیله همین متور سیکلت به وجود میاد و بهتر این وسیله خیلی خیلی بیشتر مورد توجه قرار بگیره .
اینا که موتور نیستن مگس های سمجن . تو ملکتهای پیش رفته هم موتور هست ولی از ماشین گرون تره هم چهره شهر رو قشنگ میکنه به نوعی هم این وضعیت رو نداره .............زاد رفته خدائی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
مگس سمج . خوب اومدی دور و برت میچرخند می مالن به ماشینت و در میرن کل موتورشم 500 هزار تومن نمی ارزه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
وقتی شما ماشین سوارها دقه به دقیقه لاین عوض میکنید یا بدون راهنما گردش میکنید یا وقتی با موبایل صحبت میکنید وبا سرعت 20 در حرکتیت یا وسط خیابان رو ترمز میزنید مسافر پیاده می کنید این بی دقتی هارو گردن موتور سوار نندازید
آلودگی صوتی موتورسیکلت ها رو اعصاب همه است. حالا بقیه چیزهای منفی اون بماند.
واقعا موتور سواران دارن هم به همه قوانین کشور توهین میکنن همه به مردم دقیقا فکر میکنن دارن تو جنگل زندگی میکنن هیچ چیز هم جلو دارشون نیست یک روز به مرکز تهران بروید تا کاملا درک کنید چی میگم باید موتور متخلفان سوزانده بشه تا دیگه کسی فکر نکنه قانون کشکه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
عابر های پیاده هم مقررات رو رعایت نمی کنند
همین جوری از وسط چهارراه رد میشن نمونش ولیعصر و توحید
من هرروز از خودم میپرسم اگر یگله گوسفند جای آدما بود در رد شدن از چهارراه چه تفاوت هایی با ما داشت؟
ارابه مرگ (برای راکب و عابر)
جديدا هم رسم شده زنجير رو طوري به زين مي بندند كه بخش قابل توجه و يا كاملا روي پلاك پوشانيده بشه
موتوری که اون آقاهه با بیل (عکس13) روش نشسته که از هفت دولت و هفت جریمه آزادِ آزادِ !!! پلاکش رو با بیل کنده؟
پاسخ ها
دادستان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
راستی اون یدک کش زرد رنگ اداره راهنمایی رانندگی هم که پلاک نداره!!؟
نمی دانم چرا مامورین نیروی انتظامی موتور سیکلت ها را جزو وسائط نقلیه متخلف حساب نمیکنند آن هم حتی وقتی جلوی چشمانشان در پیاده رو ها و خطوط ویژه و بین خودروها حرکت میکنند...!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
فکرش را بکن می فهمی چرا پلیس با موتوری ها کاری نداره. همه می دانند دلیلش چیه ولی تابناک جرأت انعکاس آن را ندارد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
برای اینکه از موتورسوار بدبخت شیتیل در نمیاد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
اون مامورای انتظامی که میگی سرباز وظیفه هایی هستن که با ماهی 50 تومن روزی 12 ساعت سر چهارراهند. جلوی ماشین های متخلف رو بتونن بگیرند کلاهشون رو باید بندازن هوا. ( خود من سر چهار راه بودم چند بار شده بود که به ماشینی که خلاف کرده بود گیر دادم دیدم با قفل فرمون و قمه میان پایین تهدیدم میکنن و جالب اینکه اگر دست هم بهشون میزدی و اتفاقی میفتاد براشون هم دادگاه نظامی میرفتی هم دادگاه معمولی... کجای کاری شما!!؟؟ معاف شدی سربازی؟ یا افتادی هتل .... یا هتل ا....ش؟)
بهنام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
کاش خدمتت به قول خودت میوفتاد همون که بفهمی خدمت یعنی چی سر چهار راه ول می چرخی شیتیل میگیرد .
بیشترین آمارموتور سیکلت در کشورهای هند، بنگلادش، چین پاکستان رومانی، تایلند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
فقط کشورهای عقب مانده از موتور به صورت عمومی استفاده می کنن. کسی دیده توی آلمان یا آمریکا یا انگلیس اینهمه موتور تو خیابون باشه ؟
msi123
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
توی این کشورا که میگی به مردم میگن امروز تو ماشین بیار بیرون فردا تو نیار
یعنی بعضی پلاک ها را شطرنجی کردین؟!!! چقدر خوب شطرنجی شده اصلا معلوم نیست!!!!
پاسخ ها
کمالی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
نه بابا توی عکس اول از فتوشاپ استفاده کردن بگن پلاکهای موتورها کثیفه. اینقدر فتوشاپ کارش ناشی بوده که شما فکر میکنی میخواسته شطرنجی کنه
دارم کم کم احساس میکنم که بخشی از قدرت ایران دسته تابناکه!
هربار یه موضوعی رو رسانه ای کردی ، فرداش یا طرحشو زدن یا فیلترش کردن یا بستن یا اینجور چیزا !

با این خبر از فردا طرح جمع اوری موتور میزارن دوباره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
اینقد طرح بذارن تا خسته بشن، تا حالا یه بارم نتونستن منو بگیرن. 10 سال متور سوارم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
آقا یکی این بالایی رو بگیره. ده ساله موتور سوار میشه.... ای جنایتکار وایسا تا بیام .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
ناشناس عزیز از دست عزراییل می تونی در بری؟
يادمه تو سوريه كه بودم ، استفاده از متورسيكلت ممنوع بود.
چون خيلي از كيف قاپي ها با اين وسيله انجام مي شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
شما ببینید چقدر ترور و دزدی و جنایت با همین موتور انجام شده .
بهنام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
این مطلب ربطی به بد بودن این وسیله نداره مربوط به سطح امنیت کشور میشه خیلی از نقاط دنیا امنیت اینقدر زیاده که حتی اسلحه هم آزاده چه برسه به موتورسیکلت
دوست عزیز
ما از این وسیله جهت امرار معاش استفاده میکنیم
و جز این کار درآمد دیگری مانند بعضی از خوبان ، عزیزان ؟! بزرگ و ... نداریم
اگر کسب درآمد حلال نیز مورد اشکال است بفرمایید!
می توانیم کارهای دیگر را امتحان کنیم
پاسخ ها
خدائی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
داداشم منظور نویسنده فکر نمیکنم شما قشر زحمت کش باشید.میگه همون شما قشر زحمت کش برای اینکه سریعتر برسید به کارتون چراغ قرمز رد می کنید. خداییش درست نمیگه؟
آمر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
کجای دنیا از راه غیر قانونی پول درآوردن را "کسب درآمد حلال!"میکویند؟ با موتورسیکلت بجای تاکسی مسافرکشی و بجای وانت بارکشی کردن و حق آنها را پایمال کردن کجاش رزق حلال است؟ لابد آنهم که با استفاده از ویژگی موتور کیف میزند و یا کارهای خلاف قانون میکند! امرار معاش میفرماید؟! آفت که چه عرض کنم از مصیبت هم گذشته است.
بهنام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
آقای آمر با دید شما همه کشور آفت زده هست از ادارات بگیر تا بقالی هابه همه ایراد وارد هست ولی ما ضعیف تر از موتور سیکلت سوار ها گیر نیاوردیم که آفت زده بنامیمشان.
کافیست 500 نفر نیرو با تجهیزات کافی برای موترسیکلت سواران تهران و 500 نفر هم برای بزرگ راه ها استخدام کنند و تعلیم دهند. کلا همه چیز بهبود مییابد. آیا خیلی سخت است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
که اتوبان و خیابانها برا شما لکسوس سواران تک سرنشین هموارتر گردد.........
خیلی ها برای کسب روزی و گذراندن امورات زندگی به ناچار از این وسیله جهنمی استفاده می کنند، یه عده هم در شهرهای کوچک و روستاها فکر می کنند داشتن موتور برای همه افراد ذکور الزامی است، مثلا در یک آمارگیری تعداد موتورها در شهرستان میبد از تعداد افراد ذکور آن شهر بیشتر است و میانگین هر فرد ذکور 1.5 موتور داشت،
در هر حالت بزرگترین مزیت موتور قیمت ارزان و هزینه نگهداری پایین و نیاز به فضای محدود (رانندگی و پارکینگ) است، اولین قدم برای اصلاح این معضل، بالا بردن استاندارد طراحی و تولید این وسیله، سپس کنترل شدید راهنمایی و رانندگی (البته با داشتن نیرو و بودجه لازم) می باشد ولی مهم تر از همه پایین آوردن قیمت خودرو تا نزدیکی قیمت جهانی می باشد (الان قیمت خودرو تقریبا 3 برابر قیمت جهانی است)، والا اکثر مردم از سر ناچاری و بی پولی به موتور سیکلت رو می آورند. پس ببینید مهم ترین علت آلودگی هوا و تصادفات و ناامنی، بالا بودن قیمت خودرو و وجود مافیای بسیار قدرتمند آن است که هیچکدام از دولت ها تا به حال حربف آن نشده اند و ورود به این حیطه از خطوط قرمز نامرئی به شما می رود که حتی می تواند تابناک را از انتشار این متن منصرف کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
2 پاراگراف حرف حساب
رضا مارمولک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
منظور شما اینه که ماشین های ارزان و بی کیفیتی ( مثل پراید ) را جایگزین موتور کنیم ؟!! اونطوری از چاله در می آیم می افتیم تو چاه , عزیز دل برادر ..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
داداش ! مشکل از پنهان کردن پلاک برای فرار از جرم شروع میشه ، مشکل با اونیه که همه اش از سمت راست سبقت میگیره و انگار نه انگار جونش برای خودش باید مهم باشه ! مشکل با اونیه که با موتورش میزنه تو پیاده رو سه چار نفر رو ناکار میکنه ، بعدش هم گردن کلفتی میکنه ! مشکل نه خریدن موتور نه اجبار به استفاده و نه تفریح با موتوره !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
هیچ کدومش دلیلی برای قایم کردن پلاک ، رفتن تو پیاده رو ، قیقاج دادن لای راه بندان ، تهدید پیاده ها و ..... نمیشه ! بیخودی ننه من غریبم بازی در نیارید !!!
موتورسیکلت بد هم نیست. حداقل اینکه خیلی بهتر از خودروهای تک سرنشین است. به جای اینکه هر کسی یک ماشین چهار سیلندر بیاره بیرون برای اینکه بره دنبال کارش اگر از موتور استفاده کنند هم سوخت کمتری مصرف میشه و هم ترافیک کمتر میشه.
فقط باید آموزشها بیشتر بشه تا فرهنگش جا بیفته
پاسخ ها
آمر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
البته دودزایی و صدای ناهنجار هر موتور برابر یک کامیون است که به عبارتی میشود برابر با 5 تا ماشین چهار سیللندر!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
تا حالا یه موتور بی وجدان زده به بچت هر دو پا شو قلم کنه و فرار کنه بعدش 10 میلیون خرجش کنی تا پاهاش سالم بشه نه عزیز این اتفاق برات نیوفتاده ولی برای من افتاده من بعد از ائن هر موتور سواریو نفرین میکنم مخصوصا اونهایی که خیلی بد رانندگی میکنن
چرا از اين ديد نگاه نمي كنين كه بخش مهمي از كارهاي تهران رو همين موتوري ها دارن انجام ميدن. تو هر محلي چند تا پيك موتوري هست. خود شما حتما تا حالا بهشون كار ارجاع دادين.
اگر موتوري ها خلاف ميكنن مشكل اصلي پليس و راهنمايي و رانندگي هست كه براي مديريتشون ساز و كاري نداره و فقط دلش به جريمه (يعني ساده ترين راه) خوشه. مگه بقيه صنف ها كه ميتونن خلاف كنن، نمي كنن؟!!
مثلا مسافربرهاي شخصي و تاكسي رو نگاه كنين. هر جاي خيابون دلشون ميخواد توقف ميكنن! از تو آينه نگاه ميكنن پليس نباشه. اگر بتونن خلاف كنن، ميكنن. پس بايد جلوي خلافشون رو گرفت اونم با روش درست نه اينكه بگيم گرفتاري شهر هستن. اگر اينجوري هست كه مسافربرهاي شخصي هم جزو گرفتاري ها هستن. راننده هاي اتوبوس هم جزو گرفتاري ها هستن. من و شما هم همينطور!
سايت تابناك هم كه به دلبخواه نظر ما رو ميذاره يا نمي ذاره از گرفتاري ها هست! چون رفتار مستبدانه اش رو بارها ديديم.
پاسخ ها
قلقلک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
این حرف آخرت رو کاملا و ۱۰۰ درصد قبول دارم. عین صدا و سیما می مونه می خواد ادای رسانه مستقل رو در بیاره. ولی تابناک، برای اونهایی خوبه که در حد خط قرمز حرف می زنند و برای من نوعی همیشه مستبد بوده. چون که من هیچ خط قرمزی مصنوعی رو رعایت نمیکنم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
هر کی خط قرمز رو رعایت نکنه باید طرد بشه. ایرانی ها طوری شدن که ولشون کنی همه خط های قرمز و صورتی و زرد رو رد می کنن . باید مستبدانه بعضی وقت ها کنترل شون کرد وگرنه خوب و بد رو از هم تشخصی نمی دن.
اراده برخورد با موتوری ها نیست.
این طرز رانندگی با موتور از ضعف پلیس ناشی شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
بله تو محل ما اتوبان جوانه موتور ورود ممنوع میاد تو اتوبان حالا حسابشو کن ماشینم داره با سرعت 50 تا میره داخل فرعی دیدم نداره جالبش اینجاست افسر پلیسم وایساده همون جا داره با دوربین ماشین هایی که سرعت بالای 80 میرن رو جریمه میکنه اما به موتور و سایر خلاف ها توجهی نداره انگار جریمه ها هم تخصصی شده اقا حرف زیاده واسه گفتن سرتون درد میاد
اینقدر که ما موتور (چینی) داریم خود چینیها هم ندارند فکر کنم ما مقام اول را در جهان داریم
ماشين و بنزين ارزون بشه تا ما بريم ماشين بخريم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
برو دوچرخه برقی بخر . تنبلی نکن.
سلام. کافیست روی این فرهنگ کار شود که استفاده از موتور ارزش ریسک جانی را ندارد و به امید روزی که همه ی موتورسواران بجای این وسیله،خودروی مناسب را انتخاب کنند ... س.م ;))
من خودم موتور سیکلت دارم، حتی تو زمستونم ازش استفاده میکنم، چرا ؟ چون باید سر وقت سر کارم باشم و به خاطر خلاصی از ترافیک شهر تهران به این وسیله پناه اوردم. قبولم دارم دوستان موتور سوار خلاف زیاد میکنند... من ی نفر اگه مشکل ترافیک نبود موتور و موتور سواری رو میبوسیدم میذاشتم کنار...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
دولت باید مترو و اتوبوس رو اینقدر تقویت کنه که مانند این عزیز دیگه نیازی به موتور نداشته باشن. باور کنید وقتی نه موتور و نه ماشین با آدم نیست یه آرامش دیگه ای داری. نه نگران ترافیک و نه نگران تصادف و نه نگران دزدی.
آمر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
اگر همه بخواهند از این ابتکار(بهانه)شمااستفاده و مشکل رسیدن به سر کارشان را حل کنند آنوقت خدا بایدبه داد این ملت برسد!
بهنام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
آمر کلا خیلی حرف مفت میزنی
مشکل از جای دیگری ست،ماشین رو ارزون کنید، قوانین درست شوند این مشکل خود به خود حل میشه.
این کچله روی موتورسیکلت سردش نیست؟ کلاه ایمنی هم کچلی رو میپوشونه هم جون رو حفظ میکنه. (عکس های 8 و 9)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
دوست عزیز لطفا توهین نکنید
اگه میخوای بگی پلاکها کثیفه نیاز نیست که توی عکس اول از فتوشاپ برای کثیف تر جلوه دادن پلاکها استفاده کنی....
تابناک من با نظر شما موافق نیستم چون موتورسیکلت نه تنها وسیله ای برای گریز از قانون نیست بلکه وسیله ای کم هزینه وآلودگی کمی تولید میکند. به جای اینکه یک شخص بخواهد با یک خودرو که هم فضای و آلودگی فراوان و هزینه بالایی دارد میتواند به جای آن با یک موتورسیکلت که هیچ کدام ازاین مسائل ندارد تردد کنند.
ضمناٌ شهر ما دزفول بیشترین تعداد موتورسیکلت تو ایران داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
فعلا" که اکثر موتوری ها قانون گریزند .
عزيزانم من يك خلبان هستم ودريكي ازايرلاينهاي همين مملكت با هواپيماهاي موجودپرواز مي كنم.شكرخداداراي ماشين سواري هستم.وازاون بهترمدتهاست به دليل ترافيك وبرخي كارهاي فشرده كه دنبال مي كنم باافتخارازموتورسيكلت استفاده مي كنم.اگرشماضرايب ايمني رادرست رعايت كنيدوبه قوانين درست احترام بگذاريد موتوربهترين وسيله براي تردد درشهرهاي شلوغ است.بسياري ازعزيزان رومي شناسم كه داراي شخصيتهاي بالايي هستندومطلق ازموتورسيكلت استفاده مي كنند.آيادرست است كه براي كوچكترين كاروبه صورت تك سرنشين باخودرو دراين شهرشلوغ تردد نمود.فرهنگ سازي بهترين گزينه است.براي من .شماو...
پاسخ ها
آدم متعجب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
مملکتی که خلبان اش با موتور سیکلت تردد می کنه را باید .....گرفت...
آمر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
خلبان عزیز لطفا بین بد و بدتر، بد را انتخاب نکنید. هیچکدام بر دیگری ارجعیت ندارد.اکر کمی سختی استفاده از وسیله نقلیه عمومی را به جان بخریم، دیگران را به جهت راحت طلبی خود ناراحت نمی کنیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
دو کلام حرف حساب
خیلی از سواری ها هم پلاک خوانا ندارند. باید پلیس برخورد کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
فرقی ندارند ، هر دو خلاف کارند . و البته مقصر پلیسه .
تابناک لطفا عکس سوم از پایین رو یا شطرنجی کن صورت ها رو یا حذفشون کن ، پلاکا رو شطرنجی کردی ولی صورت ها رو نه ؟؟
پاسخ ها
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
فقط عکس خلافکارها رو شطرنجی میکنند. آدمهای معمولی موزاییکی نمیشن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
مگه طرف قاتله .. عجب.
پلاک اکثر موتور سیکلت ها مخدوش است . از فردا دقت کنید متوجه می شوید. اون پلاک هایی هم که مخدوش نیست بعضا با وسایل دیگری مثل قفل و . . . غیر قابل شناسایی می شوند.
چند روز پیش همین موتور سوارانی را که تعریف میکنید موبایل گران قیمت پسر مرا ربود و دشنه و قمه در دست داشند اینها سه موتور سوار بودنند که در یک مسیر 5 موبایل را ربودنند شانس با پسرم یاری کرد که او را نزدنند بله اگر نمره پلاک سیاه یا مخدوش نباشد این بی شرفها نمی توانند همجنینین شرارتها را انجام بدهند اولین کاری را که میکنند پلاک را سیاه میکنند اینها بدانند روزی بدست قانون خواهند افتاد و مثل یک سگ اعدام میشونند مثال همین شخصی که استاد دانشگاه ذا با قمه زده بود
همین که موتور سواری برای خانمها آزاد شود هم از ترافیک و هم از آلودگی کم میشود چون خانمه از آقایان اقتصادی تر فکر میکنند و البته موتور را به ماشین و دردسرهایش ترجیح میدهند . البته من خودم مرد و یک موتور سوار با کلاه و بیمه و گواهینامه هستم و بارها همین آقایان ماشین سوار با قانون از عقب به موتورم کوبیدند و خطر آفرین بوده اند .
راست میگی اینو منتشر کن .
یه چیز مهم را از قلم انداختی تابناک.
علاوه بر این مشکلاتی که نوشتی , باعث زشت شدن چهره خیابان ها شده است. تهران داره میشه مثل شهرهای فقیر و عقب افتاده و بد نما . مثل هند و آفریقا که راکبین موتور سیکلت بیشتر از ماشین هاست... برخی هم که با بستن شیشه جلو و انداختن چرم جلو موتور هر چه بیشتر چهره خیابان را بدقواره می کنن . صدای نخراشیده اش هم به کنار. آلودگی چند برابری نسبت به ماشین را چه می گویید ؟
باید تولید و واردات موتور ممنوع بشه.
اونی که رو موتور میشینه.......... و اونی که پشت سوار میشه ...... تر!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
خودتی
نظر شما نویسنده بسیار بسیار فهیم و دانشمند و محترم اینه که چون چند نفر خلاف میکنند پس باید موتورسیکلت جمع بشه و از رده خارج بشه؟بعدش آن عده از هموطنانمون که با موترسیکلت ارتزاق میکنند و سفر های شهری انجام میدهند بروند جهنم؟بمیرند؟شما نگران خلاف و سرقت موتور سوار ها نباش گلم!همه سرقت و خلاف هایی که تو 100 سال گذشته و 500 سال آینده انجام بشه به اندازه شهرم جزایری و مه آفرین و بابک و همه اون یقه سفیدها نمیشه!متاسفم که سایت تابناک این مقاله سطح پایین و تایید کرده!میخواهی ما که پول نداریم ماشین سوار بشیم بریم تو موزه شماها بیایید مارو تماشا کنید؟اون بی سوادی که گفته در خارج ماشین از موتور ارزونتره انگار از پشت کوه اومده!اونجا ماشین معمولی 13000 دلار قیمت داره موتور معمولی ساخت ژاپن 3تا 4000 دلار!بیسواد اینجا موتور چینی با اسم های من در آوردی 5 میلیون تومانه،بیسواد ها نظر ندهند
شما پلاک بی ارزش موتور رو شطرنجی کردید اما برای اون خانمها ارزش قائل نشدید و تصویرشون رو پخش کردید؟ واقعا متأسفم
موتور خوبه ولی نه سی جی 125 واقعا آلودگی و صدای وحشتناکی داره باید یک طرح بزارین موتور های شهری کم صدا و ایمن تر تولید بشه و طوری باشن که قدرت زیادی در مانور حرکتی نداشته باشن تا کیف قاپی بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
دوست عزیز اکثر موتورهای موجود طرح 125 هستش و الا یک موتور سی جی 125 ژاپن از یک پراید از هر لحاظ بهتره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
راه حل موتورسیکلت برقی هست و بس.
هیچ وقت موتور سواران قانون و رعایت نمی کنند چون پلیس دم دمی مزاجه یه روز به کله ایمنی گیر میده دوباره ول می کنه یه روز به موتور سوارانی که می خوان به تونل توحید برن گیر میده فرداش بی خیال میشه
با یک حرکت منطقی تولید مونور متوقف وخط تولید ماشینهای کشاورزی به جای آن ایجاد شودوسپس تمامی موتورسیکلتها را براساس حجم موتور آنها جمع آوری ومعدوم نمایند تا مردم ازشر این ارابه جرم آفرین راحت شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
عزیزم موتور در خیلی از کشورهای پیشرفته استفاده میشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
به نظر من دولت باید همه موتورسیکلت ها رو بگیره و به جای هر کدوم یه دوچرخه برقی بده. موتورها رو هم می تونه صادر کنه کشورهای فقیر به قیمت دست دوم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
این طره لایق خودرو سازان داخلی
چرا به جای موتور از این ماشین برقی کوچولو دو یا تک سرشین مثل سمارت بنز نمی سازن ؟ هم جای کمتری می گیره هم با برق کار می کنه و شارژ می شه ، ساختشم کم هزینس ، چین و هند ساختن !!!
از بس که راحت ترین راه رو انتخاب می کنیم !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
راست میگه. از این ماشین های برقی کوچولوی سه چرخ. طول و عرض اش هم نزدیک به موتور هست و تازه سقف داره و امنیت اش هم بیشتره.
ما موتوری ها باید قانون را رعایت کنیم. ولی قانون رو کسانی مینویسند که با پول بیت المال ماشین و طرح ترافیک میگیرند بعدشم به ما به چشم آفت نگاه میکنند.
بعضی ها مجبور میشن زنجیر بندازن رو پلاک موتور چون جریمه های زیادی مینویسن من خودم 4000000ریال جریمه موتور داشتم که فقط تو یه تقاطع جمهمری باستان در ساعتی که من سر کارم بودم واسه موتور من 1200000 جریمه صادر شده و توی خیابان کشور دوست 400000 جریمه پارک موتور نوشته شده وتوی راه آهن رفتم بلیط بگیرم در عرض 10 دقیقه 400000 ریال واسه پارک موتور جریمه شدم حالا قضاوت باشما همین عزیزان مامور راهنمایی رانندگی چقدر تخلف میکنن؟ یا اگه ترک یه موتور بشینن میگن از خط ویژه برو یا همین مردم شاکی از موتور سوار هم همین طور شما رانندگان ماشین چقدر رعایت قوانیین میکنید یا شما عابران پیاده چقدر حداقل اگر ماشین ها بین خطوط حرکت کنن متور سوار کمی راحتر تردد میکنه
من با موتور خرج ٣ تا بچه رو در ميارم ميخواهيد عجله هم نكنم اگر تو پيك شهر داري ١٠ دقيقه دير برسي نيم ساعت بايد منتظر بموني در ضمن فوق ديپلم فني هستم
شما ها مردم فکر میکنید هرچی خلاف از موتوری ها است بیاید دم این دوربینای زوج فرد وبازار ببینید چه کارهای که این ماشینیا نمیکنند برای رد شدن از دوربین در ضمن ماشین سوارها رعایت نمکنند گردش ناگهانی
سرعت زیاد تک سرنشین بودن حمل مواد یکی نیست بگه سال 92 7میلیارموتوری ها جریمه شدن یا ماشین سوارها
بدون هیچ تعصبی میگم کسایی که اومدن تبریز میدونن خداییش تو تبریز خیلی کم موتور پیدا میشه با اینکه کلانشهره کلا تبریزیا اهل موتور نیستن یادمه یه بار تو تهران داشتیم از تعجب شاخ درمیاوردیم
كاهش مصرف سوخت و همينطور بالطبع پاكيزگي هوا،روان تر شدن ترافيك شهر به دليل حجم كم.قيمت پايين و...اينكه كساني مقررات رو رعايت نمي كنن چه ربطي داره به خود موتور؟مردم تو كوه آشغال ميريزن آيا بايد كوهنوردي مذموم شناخته بشه و بد گفت و ...؟
من خودم
بارها شاهد بودم که موتورسوارها جلوی چشمان پلیس از خط ویژه یا چراغ قرمز رد شدن ولی انگار نامرئی بودن چون مامور راهنمایی رانندگی حتی برنگشته نگاهشون کنه
یک جواب هم به آقای محمدرضا بدم :
دوست عزیز تا کی می خواهیم بگیم دیگران اینکار را کردن پس من هم می کنن
یکبار هم بگین دیگران اشتباه می کنن ولی من نمی کنم
یک مسئله تاسفبار که در مملکت ما هست اینکه وقتی جریمه زیاد می شه می گن اقشار ضعیف تحت فشار قرار می گیرن ولی هیچکس نمی گه اگه کسی خلاف نکنه که جریمه نمی شه و بهش فشار بیاد
اینهم از عجایب کشور ماست
من دو تا ماشین دارم ولی واسه رفتن داخل مناطق شلوغ از موتور استفاده میکنم البته موتور اسکوتر اتومات کم صدا . بهتریت راه حل برای مشکل ترافیک شهرای بزرگ فرهنگ سازی برای استفاده کردن از موتوره و وارد کردن موتورهای خوب اسکوتر اتومات . تا اینهمه ماشین تک سر نشین تو شهر نبینیم یک ادم هشتاد کیلوئی برای جابجائی یک تن اهنو با خودش جابجا میکنه و کلی الودگی ایجاد میکنه ده برابره یک موتوره که اقایون بر عکسشو میگن .البته واسه اونام که میخوان بگن ما پولداریمو تافته جدا بافته میخوان باشن با تویوتا لند کروز که مثله تانکه چهار هزارو پانصد سیسی موتور داره تو شهرا الودگی ایجاد میکنن کسی از اقایونم کاریشون نداره چاره دارم برن مونور scooter suzuki brugman 650 رو بخرن سوار بشن .ولی کسی از این اقایون گوششش بده کار نیست که نیست .چرا یک دونه ماشینو که بیمه همراش نباشه توقیف میکنن ولی اگه موتوری بیمه نداشته باشه توقیف میشه ؟ تا سیاست گذاری غلط هست هرروز گره ها تنگ تر میشه
ب شما چ ربطی داره نمیفهمم ب خدا اگه بلد باشین موتورو خلاص کنین ک راجبش نظر میدید
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری # محرم