توضیح آتشنشانی درموردبازنشدن نردبام

کد خبر: ۳۷۳۱۸۶
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴ 22 January 2014
|
15795 بازدید
|
معاون فنی خودرویی و تجهیزات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران «ایویکو ماگیروس» را از پیشرفته‌ترین و به‌روزترین برندهای دنیا در زمینه تجهیزات خودرویی آتش‌نشانی دانست و توضیحاتی در خصوص علت باز نشدن نرده‌بام نجات و نحوه چک و کنترل خودروهای آتش‌نشانی ارائه کرد.

فرهاد زندی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه خودروهای «ایویکو ماگیروس» از پرفروش‌ترین برندهای دنیاست که حدود یکصدسال در این زمینه سابقه دارد، گفت: نردبامی که در حریق روز یکشنبه خیابان جمهوری مورد استفاده قرار گرفت نیز از همین برند بود که از ابتدای سال جاری حدود هشت عملیات موفقیت‌آمیز انجام داده است.

وی درباره نحوه کنترل و چک کردن تجهیزات آتش‌نشانی نیز گفت: هر روز کاربران آموزش دیده تمامی خودروها و تجهیزات آتش‌نشانی را چک می‌کنند و اگر مورد و نقصی وجود داشته باشد،‌ آن خودرو تا زمان رفع نقص، از رده خارج می‌شود و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

معاون فنی خودرویی و تجهیزات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه نرده‌بام مذکور نیز چک شده بود، اظهار کرد: سیستم این نرده‌بام سنسورهایی دارد که ضریب ایمنی آن به وسیله این سنسورها در شرایط مختلف چک شده و اگر خطایی در آن وجود داشته باشد، به منظور حفظ ایمنی، اجازه فعالیت به نرده‌بام داده نخواهد شد.

زندی با بیان اینکه سیستم نرده‌بام صبح روز حادثه چک شده و هیچ مشکلی برای آن ثبت نشده بود، به ایسنا گفت: سنسورهای این نرده‌بام با توجه به ضریب ایمنی بالایشان، در صورت بروز حداقل خطا در عملکرد که ممکن است حتی به علت عبور نامناسب از یک دست‌انداز رخ داده باشد، فعال می‌شود.

معاون فنی خودرویی و تجهیزات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به حضورش در محل ایستگاه پس از اتمام عملیات، افزود: بعد از حادثه نیز نردبام را چک کرده و هیچ مشکلی نداشت و حتی از کاردان وسیله نیز سؤالاتی را پرسیدم که مشخص شد عملکرد راننده حین عملیات نیز صحیح بوده است.

وی درباره اینکه چرا نرده‌بام در روز حادثه باز نشد، خاطر نشان کرد: ممکن است عبور از دست‌انداز باعث هنگ کردن لحظه‌ای سیستم‌های مکانیکی این نردبام شده باشد ضمن اینکه هرگز نمی‌توان درباره هیچ سیستمی مدعی شد که 100 درصد بدون خطا کار می‌کند.

زندی با اشاره به اعزام نرده‌بام دیگر آتش‌نشانی به محل حادثه و نجات تعدادی از افراد محبوس در میان شعله‌های آتش از مرگ، گفت: مرگ دو بانوی کارگر باعث تاسف جامعه آتش‌نشانی شد.

مکاتبه با شرکت آلمانی درباره «ایویکو ماگیروس»

معاون فنی خودرویی و تجهیزات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه در حال حاضر خودمان مشغول بررسی علت عمل نکردن سیستم نردبام در روز حادثه هستیم، گفت: نقص فنی علت قطعی ندارد و باید آن را بررسی کنیم، اما حدس اولیه ما، خطای لحظه‌ای از سوی سنسور این نردبام بوده است.

به گفته وی، پس از بررسی اولیه، از شرکت آلمانی نیز خواسته می‌شود تا در این خصوص پاسخگو بوده و اظهارنظر کند.

زندی درباره برخی ادعاهای مطرح شده مبنی بر تحریم‌های کشورمان و نبود قطعات خودرویی و یدکی برای این نرده‌بام‌ها نیز به ایسنا گفت: این موضوع را باید در بحث کلان بررسی کرد و در حوزه اختیارات و وظایف ما نیست. اما ما مشکلی درباره بحث تحریم‌ها و کارشکنی‌ها مشاهده نکرده‌ایم.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۵۰
انتشار یافته: ۳۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
کسانی که مرتب کامنت می دهند بدانند این استرسی که در دل بچه های آتش نشانی ناشی از این حادثه افتاده در انجام عملیات ها به شدت تاثیر گذار است.
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
هم نردبان نقص داشته !! هم تشک نمیشه بگذارند ؟؟؟ هم به طبقه مورد نظر نرسید ؟؟؟
فشار آب هم که به طبقه مورد نظر نمی رسید ؟؟؟؟؟ و بیشتر آب پاشی بود ؟؟؟
اضطراب و استرس و عدم احساس امنیت مردم پس چی ؟؟؟؟؟
پژمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
من تخصصی در زمینه تاسیسات آتشنشانی ندارم، ولی اگر تجهیزاتی مثل این نردبان با عبور ماشین حامل آن از روی دست انداز، دیگر قابل استفاده نباشند، یعنی این تجهیزات از"قابلیت اطمینان" یا Reliability کافی برخوردار نیستند که با توجه به قدمت سازنده در این عرصه، به احتمال زیاد درست نیست. من فکر میکنم، یا در آنروز تست نشده است و یا تست بدرستی انجام نشده است.
پاسخ ها
x
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
دوستان واقعا فكر ميكنيد در 3 ماه اخير اين نردبام در غير از عمليات تست شده است؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
حالا نردبان هیچی تشک نجات چی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
تشک هیچی یه تیکه برزنت از سایه بون مغازه ها می کندن از چند نفر کمک می خواستن این اتفاق نمی افتاد
همتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
شاید اونی که قرار بوده چک کنه اصلا چک نکرده یا سهل انگاری کرده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
هیچ بقالی نمی گه ماست من ترشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
یه عذرخواهی انقدر سخته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
ممکنه باز نشدن نردبام رو خطای دستگاه دانست ولی درباره نبود چادر نجات چی دارن بگن؟
نیلیا از مشهد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
جالبه حالا تقصیر انداختن به گردن دست انداز خیابان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
ببخشید دست اندازهای خیابان را کی باید درست کنه........
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
به هیچ عنوان، توجیه قابل قبولی نمی باشد.
یعنی چه که به دلیل عبور از یک دست انداز سنسور فعال شده؟؟
سیستم ها و ماشین آلات آتشنشانی برای شرایط سخت و کاملا غیر مترقبه تولید شده اند
ریاست سازمان آتشنشانی باید استعفا دهد
این حداقل خواسته مردم می باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
چرا هيچ مسوولي شجاعت پذيرش اشتباه و عذر خواهي را در اين زمينه در خود نمي بينه و فقط مياد توضيح ميده
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟