آفريقاي جنوبي خواهان لغو تحريم هاي ايران شد

کد خبر: ۳۷۷۶۹۸
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۱:۵۵ 11 February 2014
|
3350 بازدید
آفریقای جنوبی با تاکید بر حق جمهوری اسلامی ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای، خواهان لغو تحریم ها علیه ایران شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از پرتوریا، انبستور مولویی معاون دبیرکل آسیا و آفریقای وزارت امور خارجه آفریقای جنوبی در مراسم روز ملی ایران در آفریقای جنوبی به پیشرفت های کشورمان در عرصه فن اوری های نوین و دارو اشاره کرد و گفت: پیشرفت های ایران در حوزه علوم و فن اوری به ویژه در مسایل هسته ای ، بسیار سریع و پر سرعت بوده و جهان نیز به این موضوع اذعان دارد.

وی با تاکید بر ضرورت حذف تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ایران از کشورهای پیشرفته ای محسوب می شود که توانسته است با اراده خود، به جایگاهی مناسب در جهان دست یابد.

نکوآنا ماشابانه وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی هم چندی پیش در مصاحبه با خبرنگاران گفت: همه منطقه و جهان از تحریم های ایران ضرر کرده اند و این حق همه کشورها است که بتوانند برای مصارف صلح آمیز از انرژی هسته ای استفاده کنند.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟