بازدید 1198

الجزایر جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

کد خبر: ۴۲۱۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷ 31 July 2014
الجزایر با صدور بیانیه‌ای بار دیگر تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و در همین حال رئیس‌جمهور الجزایر درباره راه‌های توقف تجاوز اسرائیل علیه غزه با سران قطر و مصر گفت‌وگو کرد.

به گزارش  فارس به نقل از رادیو الجزایر، رمطان لعمامره، وزیر خارجه الجزایر امروز چهارشنبه تاکید کرد که الجزایر به شدت خشونت‌ها و تروریسم دولتی اسرائیل علیه اهالی غزه را بار دیگر محکوم می‌کند و از طرف های بین المللی فعال می خواهد به مسئولیت خود در قبال این فجایع و جنایات اسرائیل عمل کنند.

لعمامره گفت: الجزایر تحولات تاسف بار اوضاع غزه در ایام عید فطر را از نزدیک دنبال می کند که با بالا رفتن آمار شهدای فلسطینی همراه بود.

وی افزود: الجزایر خشونت و تروریسم دولتی اسرائیل علیه شهروندانی را محکوم می کند که باید از جانب حقوق بشر بین المللی مورد حمایت واقع شوند

وزیر خارجه الجزایر تاکید کرد که کشورش از هیچ تلاشی برای دستیابی طرف های درگیر در غزه به آتش بس مشروط به تضمین حفظ دستاوردهای ملت فلسطین و فراهم شدن زمینه تحقق حقوق ثابت و ملی فلسطین فروگذاری نمی کند.

بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری الجزایر ، عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور این کشور چهارشنبه هم امروز با رهبران مصر و قطر درباره راه‌های توقف تجاوزات اسرائیل به غزه گفت‌وگو کرد.

در این بیانیه آمده است: بوتفلیقه با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر و شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر درباره اقدامات جامع‌تر مشترک عربی برای وادار کردن جامعه بین المللی به متوقف کردن فوری تجاوز اسرائیل به غزه و همچنین همبستگی بیش‌تر کشورهای عربی با مردم غزه گفت‌وگو کرد.

بوتفلیقه همچنین از تصمیم خود برای اعطای کمک مالی فوری 25 میلیون دلاری به نفع فلسطین و به ویژه غزه خبر داد.

از ساعت 12 به وقت محلی (11 به وقت گرینویچ) در الجزایر به یاد قربانیان فلسطینی یک دقیقه و پنج دقیقه توقف کار برقرار شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل