بازدید 15316
۴
کیوسک بین المللی «تابناک»؛

موضع گیری ایران در قبال نقش پاکستان در وقایع تروریستی اخیر

ادامه بازتاب‌های واقعه سقوط هواپیمای نیروی انتظامی در جنوب شرق کشور، موضع وزارت کشور ایران در قبال نقش پاکستان در حملات تروریستی اخیر، تأیید رد و بدل شدن پیام میان ایران و آمریکا در موضوع مبارزه با داعش و هشدار ایران به اوپک درباره چشم انداز قیمت‌های جهانی نفت، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۴۱۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 13 October 2014

ادامه بازتاب‌های واقعه سقوط هواپیمای نیروی انتظامی در جنوب شرق کشور، موضع وزارت کشور ایران در قبال نقش پاکستان در حملات تروریستی اخیر، تأیید رد و بدل شدن پیام میان ایران و آمریکا در موضوع مبارزه با داعش و هشدار ایران به اوپک درباره چشم انداز قیمت‌های جهانی نفت، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، در ۲۴ ساعت گذشته، اخبار مربوط به سقوط هواپیمای نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در جنوب شرق کشور، همچنان در صدر توجه مطبوعات و رسانه‌های بین المللی بوده است.


روزنامه «گالف نیوز» از جمله آخرین مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و اشاره می‌کند، در میان جان باختگان این سانحه، چند افسر ارشد نیز حضور داشته‌اند. این روزنامه می‌نویسد، در سانحه اخیر، چهار افسر ارشد پلیس ایران که برای بازرسی به منطقه جنوب شرق کشور رهسپار بودند، جان باخته‌اند. گالف نیوزهمچنین اشاره می‌کند، یکی از مسائل مهم مورد توجه پس از این سانحه، ناوگان هوایی سالخورده ایران است که به واسطه تحریم‌های بین المللی نتوانسته نوسازی شود.


در مطلب دیگری مربوط به وقایع جنوب شرق کشور، روزنامه «پاکستان تودی» موضع ایران درباره نقش پاکستان در حملات تروریستی اخیر در این منطقه را بازتاب داده است. این روزنامه می‌نویسد، وزارت کشور ایران، اسلام آباد را در حملات تروریستی اخیر که سبب جان باختن چندین نیروی پلیس در جنوب شرق این کشور شد، مسئول دانسته است.

این روزنامه به نقل از حسین علی امیری، سخنگوی وزارت کشور ایران می‌نویسد: «ما از دولت پاکستان انتظار نداریم، اجازه دهد عملیات‌های تروریستی علیه ایران از خاک پاکستان انجام شود». وی همچنین از وزارت خارجه کشور خواسته در این زمینه موضع فعال تری را در قبال پاکستان در پیش بگیرد.


اما در مطلبی درباره نقش و مواضع ایران در موضوع مبارزه با تروریست‌های داعش، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» با انتشار مطلبی از تأیید رد و بدل شدن پیام‌هایی میان ایران و آمریکا در این زمینه خبر داده است. این خبرگزاری می‌نویسد، یک مقام ارشد ایرانی تأیید کرده که کشورش و آمریکا، پیام‌هایی را درباره مبارزه علیه نیروهای داعش با یکدیگر رد و بدل کرده‌اند.

حسین امیرعبداللهیان گفته، ایران به واشنگتن هشدار داده در صورتی که آمریکا درصدد براندازی دولت سوریه برآید، رژیم اسرائیل با خطر روبه رو خواهد شد. آسوشیتدپرس می‌نویسد، این نخستین بار است که یک مقام ارشد ایرانی، موضوع گفت‌و‌گو ایران و آمریکا بر سر مبارزه با داعش در عراق را تأیید می‌کند.


در پایان در مطلبی اقتصادی، روزنامه «تلگراف» از هشدار ایران به سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و انتقاد از انفعال این سازمان خبر داد. این روزنامه می‌نویسد، وزارت نفت ایران هشدار داده، در صورتی که اوپک اشتباهات گذشته خود را تکرار کرده و با کارکردی مشابه دهه ۱۹۹۰، در کاهش سریع میزان تولید نفت ناکام بماند، قیمت‌های جهانی نفت بیش از این کاهش پیدا خواهد کرد. مهران امیرمعینی، از مشاوران ارشد وزارت نفت ضمن اشاره به این موضوع گفته، در سال ۱۹۹۸ سیاست‌های نادرست اوپک سبب شد بهای نفت به میزان ۶ تا ۸ دلار در هر بشکه برسد و این امر به سبب کاهش تقاضا و افزایش عرضه در بازار اتفاق می‌افتد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۴
کشورهای عربی فربه وبی درد فقط حکومتداری برایشان مهم است
متاسفانه عربستان وهابی با پول و کمکهای خود به دولت پاکستان، تا حدی همکاری آن کشور را هم بر علیه ایران جلب کرده است. باید هوشیارتر عمل کرد.
افرین‏ ‏اسرائیل‏ ‏نقطه‏ ‏ضعف‏ ‏غرب‏ ‏و‏ ‏امریکاست‏ ‏اگر‏ ‏این‏ ‏سیاست‏ ‏را‏ ‏دنبال‏ ‏کنیم‏ ‏و‏ ‏ماهم‏ ‏اسرائیل‏ ‏را‏ ‏تهدید‏ ‏کنیم‏ ‏شیطان‏ ‏پس‏ ‏خواهد‏ ‏کشید
پاکستان نمی تواند بیخ گوش ایران اتمی باشد و با دول عربستان و دبی و داعش و القاعده دل و قلوه رد و بدل کند و بعد از اونورتر عربستان برای اینکه ایران اتمی نشود داد بزند که برای ایران اتمی چه کهرها نمی کنیم
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات
وب گردی