بازدید 24610

طیف «جبهه پایداری» صدا و سیما علیه لاریجانی و ناطق نوری؟!

پس از اینکه حجت‌الاسلام ناطق در یکی از معدود حضورهای سیاسی خود در کنار رئیس کنونی مجلس نشست، در یکی از بخش‌های خبری از این حضور انتقاد شد؛ hنتقاد یکی از بخش‌های خبری صدا و سیما به حضور توأمان لاریجانی و ناطق نوری در مجلس و اظهار اینکه روز پژوهش، بهانه دیدار این دو بوده است، احتمال نگرانی بخش‌هایی از اصولگرایان را از نزدیکی این دو چهره شاخص اصولگرا نشان می‌دهد.
کد خبر: ۴۶۰۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲ 22 December 2014
روز پژوهش فرصت خوبی بود که حجت‌الاسلام و المسلمین ناطق نوری ـ که همگی دنبال لحظه‌ای هستند که وی در مورد انتخابات سال آینده مجلس تصمیم خود را اعلام کند ـ به خانه هرمی شکل ملت برگردد و شانه به شانه علی لاریجانی ـ که چند سالی است به جای سابق آقای ناطق می‌نشیند ـ روز پژوهش را گرامی بدارد.

به گزارش «تابناک»، ظاهرا همنشینی ناطق و لاریجانی که البته اصلاح‌طلبان، اولی را ریش سفید کنونی اصولگرایان می‌دانند و دومی را نیز در زمره عقلای این جناح سیاسی، ‌برای بخش‌هایی از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان چندان خوشایند نبود!

بر اساس این گزارش، پس از اینکه حجت‌الاسلام ناطق در یکی از معدود حضورهای سیاسی خود در کنار رئیس کنونی مجلس نشست، در یکی از بخش‌های خبری از این حضور انتقاد شد. آن بخش خبری، مراسم روز پژوهش در مجلس را با انتقادی طنز گونه گزارش داد و گفت، مراسم روز پژوهش در مجلس همه چه داشت، الا حرف‌هایی در‌باره روز پژوهش. گوینده آن بخش خبری همچنین غیر مستقیم به لاریجانی و ناطق گوشزد کرد که اگر قرار است، گعده‌ای دوستانه داشته باشند، چرا بهانه آن را روز پژوهش گذاشته‌اند؟

انتقاد یکی از بخش‌های خبری صدا و سیما به حضور توأمان لاریجانی و ناطق نوری در مجلس و اظهار اینکه روز پژوهش، بهانه دیدار این دو بوده است، احتمال نگرانی بخش‌هایی از اصولگرایان را از نزدیکی این دو چهره شاخص اصولگرا نشان می‌دهد.

طیف «جبهه پایداری» صدا و سیما علیه لاریجانی و ناطق نوری؟!

بنابراین، اگر بپذیریم با افزوده شدن ناطق نوری به طیف همراهان لاریجانی در انتخابات مجلس، این طیف قدرتمند‌تر از گذشته خواهد شد و در مقابل دیگر گروه اصولگرا یعنی جبهه پایداری دست بر‌تر را خواهد داشت، این گمانه تقویت خواهد شد که هواداران جبهه پایداری و طیف‌های مشابه آنان در معاونت سیاسی صدا و سیما از این همگرایی به شدت نگران خواهند شد؛ لذا از هم‌ اکنون توجه خود را بر این مسأله و مواجهه با آن متمرکز کرده‌اند.

از آن سو هم اصلاح‌طلبان ـ که شیرینی همراهی حجت الاسلام ناطق نوری، آیت الله هاشمی، سید محمد خاتمی و سید حسن خمینی‌ را در حمایت از حسن روحانی چشیده‌اند ـ اولویت اولشان این است که همچنان ناطق به عنوان پشتوانه جریان فکری آنان، در انتخابات مجلس نیز جلوه کند؛ مضافا اینکه اصلاح طلبان نگران این هستند که به دلیل نزدیکی بیشتر آیت الله هاشمی، حجت الاسلام ناطق و حسن روحانی، آنان در همراهی با عقلای اصولگرا همچون لاریجانی به فهرست مشترکی برای انتخابات مجلس برسند.

این نگرانی اصلاح‌طلبان زمانی بیشتر تقویت خواهد شد که دولت، خود بخواهد برای انتخابات مجلس، فهرست‌ انتخاباتی را هدایت و تبلیغ کند. در این صورت، اصلاح‌طلبان یا باید از این فهرست که تعداد زیادی از آن، مطلوب آنان نخواهد بود، حمایت ‌و بدنه اجتماعی خود را به حمایت از چنین فهرستی بسیج کنند، ‌یا ناچارند در مقابل چنین فهرستی، فهرست جداگانه‌ای از کاندیدا‌ها برای انتخابات مجلس ارائه کنند که در این صورت، شانس ورود چهره‌های آنان به رقابت انتخابات و برنده شدن آنان در ‌‌نهایت کاهش خواهد یافت.

لذا به نظر می‌رسد، هر دو طیف افراطی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان از همگرایی علی لاریجانی، ناطق نوری، آیت الله هاشمی، حسن روحانی و احتمالا سید حسن خمینی نگران هستند و در روز‌های آینده، هر چه این روند همگرایی روشن‌تر شود، واکنش‌های آنان نیز بیشتر خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۳
انتشار یافته: ۵۸
متاسفانه گروه های سیاسی هر کدام برای اهداف خود زد و بند میکنند و اینجا فقط مردم هستن که ضرر میکنن
نتیجه این زد و بندها هم میشه شاهکار کنونی
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
روی چه مبنایی می گویید شانس برنده شدن چهره های اصلاح طالب کم خواهد شد؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!این قسمت خیلی سیاسی بود!
من کاری به این بحث ها و خطوط سیاسی ندارم ،ولی آخه جای هماهنگی های سیاسی تو همایش هفته پژوهشه !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
بله برادر حان! پژوهش میتونه شامل "پژوهش برای هماهنگی های سیاسی" باشه
ولی انصافا" روز پژوهش فرصت جالبی نبود .
سلام
نديده بودم تابناك تا اين حد بخواد يه طرفه قضاوت كنه
ديگه هر اتفاقي رو به پايداري كه نبايد نسبت داد قربونت برم
تازه اين جوري دارين يه حزب رو اينقدر گندش ميكنين
الان همه چيز نظامو دارين به اونها ربط ميدين
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
اینکه معاونت سیاسی صدا و سیما شده تربون جبهه پایداری برای بخش بزرگی از مردم واضح هست
موافق جبهه ی پایداری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
اگه صدا و سیما شده بود تربون جبهه پایداری حداقل یکی از مخالفین مذاکرات را می آوردن تلویزیون تا این مذاکرات را نقد کند نه اینکه تلویزیون مذاکرات ژنو را مثل دولت یک پیروزی بزرگ؟؟!! قلمداد کند
اصولا مجلس که باید یکی از بهترین نهادهای مملکت باشه، همیشه و در تمامی ادوار یکی از بی قاعده ترین نهادهای مملکت بوده که همیشه اخبار بلوا و درگیری از اون به گوش میرسیده و کمترین چیزی که در آنجا از اهمیت برخوردار بوده، وضعیت آبادانی مملکته.
خيلى تحليل بى مايه اى بود براى اختلاف افکنى ميان اصلاح طلبان.
هاشمی با نزدیک شدن به اصلاحات توانست این همه محبوب بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
حرف حقه. هر چند احتمالا منفی میخوره. چون ملت ما تاب حرف حق را ندارند.
پایداری رفتنی یه !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
در انتخابات بعدی جبهه پایداری ، ناپایدار می شود
سیدعلی محمدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
نصف نماینده های مردم از جبهه پایداری ن. با مردم مون آشتی کنیم.
مشکل از انجا شروع شد که بر خلاف توصیه پیر جماران عمل شد انجایی که وحدت کلمه یادشان رفت سیاسیون و فقط هر زمان تهدید شدند شعارش رو دادند حیف که زیاده خواهی نمیذاره
اگه به اصلاح طلبها میدان داده بشه من مطمعنم مجلس ششمی دیگر تکرار خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
بهترین مجلس بود خدایی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
نفهمیدم که این مطلب دوپهلورابراساس عنادیادوستی اصلاح طلبان زدی؟
ناشناس
| Sweden |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
اونوقت ایرادش چیه از مجلس الان که بهتره!
در كل اعتدال گرايي بهتره. نه اصلاح طلب تندرو نه اصولگراي تندرو مثل جبهه پايداري. كلا تندروي نابود كننده هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
پایداری، بای بای
جبهه اصلاحات اگر بتواند از فیلتر شورای نگهبان عبور کند (به نظر می رسد بخشی از مهره های سفید به رهبری عارف بتوانند) می توانند کرسی های قابل توجهی را بدست آورند، کما اینکه محبوبیت دولت بدلیل عدم موفقیت در حل مشکلات اقتصادی رو به کاهش است و از طرفی به هیچ عنوان نمی توان باور کرد که طیف اصولگرایان (با عقبه مشخص خود) از دولت حمایت عملی بکنند. لذا مبارزه اصلی انتخابات بین طیف تندرو اصثولگرایان (حبهه پایداری) و اصلاح طلبان است و به نظر می رسد مجلس آینده مجلسی با چربش نسبی اصلاح طلبان میانه رو (مانند عارف) خواهد بود. مگر اینکه جبهه اصلاحات نتوانند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند که در آن صورت مجبور بشوند از طیف میانه رو اصولگرایان در برابر طیف تندرو آنها حمایت کنند که در اینصورت بدلیل عدم اقبال بدنه اصلاح طلبان به مشارکت در انتخابات ترکیب فعلی مجلس حفظ خواهد شد.
جالبتر آنکه صداو سیما در انتخاب سخنرانان و حتی مداحان افرادی را غالبا بطور هفتگی دعوت می کند یا پوشش می دهد که بیشترین وابستگی را به طیف تندرو جبهه پایداری دارند افرادی همچون پناهیان ؛رحیم پور ازغدی و .... انگار در کشور به غیر این این دو نفر سخنران و روحانی وجود ندارد.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
کلا از رسانه میلی از این بیشتر نمیشه انتظار داشت... زنده باد تابناک... سلام بر عارف مجلس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
نکنه نظرت اینه که زیبا کلام انتخاب بشه تا تو سخنرانیاش آروم آروم هویت ملی ایرانی ها رو هم بفرسته هوا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
دقیقا! جالا گزارش های سطح پایین اقای فلاح که نزدیک ده ساله تو انگلیس خبیث جا خوش کرده بماند
ناشناس
| United States |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
ایشان سرقفلی دارند . بخصوص که سخنرانی آقای ازغدی در عصر جمعه از شبکه یک پخش میشود. این یعنی صدا و سیمای میلی
مجلس خوب همه رو خوب میکند
مجلس بد همه رو بد میکند
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
آقا یکمی در ساختار جمله دقت کنید
برای نگرانی برخی اصولگرایان یک شاهدی از صدا و سیما آوردی ولی برای نگرانی اصلاح طلبان همین طوری یک چیزی گفتی. یه چیزی همین جوری انداختی وسط که دعوا جور کنی یا بگی من معتدلم و هر دو طرف را گفتم!
من همیشه در انتخابات به اصلاح طلبان رای دادم اما هیچ دوره ای از مجلس دوره پنج نمیشه (دوستان فقط مباحث مطرح شده رای اعتماد در آن دوره را با دوره های بعدی مقایسه کنند واقعا چقدر موضاعات سطح بالا و در سطح کلان بود) اگه آقای ناطق کاندیدا بشه میشه امیدوار بود دوباره مجلس یک رییس قوی و کاردان خواهد داشت و از گوش کردن به جلسات علنی لذت برد.
من موندم این تحلیل ها رو چطوری انجام میدین، واسه خودتون بازی پازل راه انداختین
واقعا" تحليلتان تخيلي بود. لاريجاني و هاشمي و ناطق نوري و روحاني و خاتمي و سيد حسن خميني از اول هم با هم همفكر بودن و با هم متحد هستند و اصلاح طلبها از اين اتحاد بسيار مسرورند.
معلوم نیست که شما ها چقدر از بچه های پایداری می ترسید که حتی کاری را که اونها انجام ندادند برای تخریب به اونها نسبت می دید. اولا که گزارش سیما ربطی به جبهه پایداری نداره دوما جبهه پایداری از ائتلاف لاریجانی و ناطق ترسی نداره سوما ریش سفید اصول گرایان ناطق نیست و این نظر اصلاح طلب هاست،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
حساب جبهه پایداری را در انتخابات مجلس میگذاریم کف دستش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
با این نورافشانی های 8ساله اخیر پایداری، نباید از آنها ترسید؟؟؟
صدا وسیمای پایداری ! چقدر هم که بیننده داره . اونایی که این سیما رو تماشا می کنند همانا خود پایداری ها هستند و لا غیر !
اتفاقا نزدیکی آقای ناطق و روحانی به اصلاح طلبان باعث ایجاد پایگاه اجتماعی برای آنها شذه و در صورت جدایی اینها از جریان اصلاح طلبی 100 درصد رایی نخواهند داشت...
اولين اظهار نظر مطلب درستي بود پايداري عددي نيست كه اينقدر قابل طرح باشد با خاتمه يافتن دوره رييس جمهور قبلي اين عده فراموش خواهند شد
منتظر بودید امام بره به جون هم بیافتید گرفتار کردید ملت رو با این مسخره بازی ها که از توش هیچی درنماد جز بدبختی و دعوا و قهر
برادر گرامی مجلس خوب همه چیز را خوب میکند نه همه را خوب میکند .جمله را صحیح اعلام بفرمایید
جبهه پایداری اقلیتی بیش نیست و هیچ مقبولیتی دربین مردم ندارد .
همه چیزو به همه چیز رفت دادی.
مگه بخش خبری صرفا جهت اطلاع حرف نامربوطی زد که شما انتقاد می کنید.
در ضمن پایگاه مردمی جبهه پایداری کجا و امثال آقای لاریجانی و ناطق کجا؟
كاملا مخالف اين تحليل هستم بع نظرم اقاي ناطق خود رو بيشتر به اصلاح طلبان نزديك ميكنه تا بلعكس اونم به خاطر جلب نظر طرفداران اصلاحات اينو از سال ٨٨ در حمايت از مير حسين موسوي ميشه فهميد
آقا مهران گفته بودند كه من هميشه به اصلاح طلبان راي مي دم ومثال زدند كه مثل مجلس پنجم وخوشحال بودند كه آقاي ناطق رئيس شدند مي خواهم خدمت ايشان عرض كنم كه مجلس پنجم مجلس اصولگرا بود وآقاي ناطق رئيس اصولگرا بودند وبه ايشان عرض مي كنم اصولگراها يعني ولايتي يعني دلسوز مردم يعني خدا را حي وناظر ديدن واصلاح طلب يعني .... فهميدي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
اصولگرا و اصلاح طلب بودن دلیل بر ناظر دیدن خدا و ... نمی شود برادر گرامی. اصولگرای تند مورد وثوق شما حضرات برادر محمود چه بر سر این مملکت آورد. یقینا حضرتعالی با این تفکر، جزء طیف جبهه پایداری هستید که فکر می کنید فقط خودتان راست می گویید و درست می اندیشید. این دقیقا تفکری است که داعش هم دارد.برادر عقلانیت با دین در یک سو ست نه در جهت مخالف آن!!! اما تندروی همیشه آسیب های فراوانی به دین زده نمونه آن داعش و طالبان هستند.
جبهه ی پایداری دیگر در سیاست ملت ایران جایی ندارد. فاتحه مع الصلوات.
ناپایداری!
خدا لعنت کند شما را که انقلاب اسلامی را به عرصه جنگ و جدال چند دارو دسته تبدیل کرده اید. تابناک دست بردار از دمیدن در این اتش.
این .... را از معاونت سیاسی صداوسیما بردارند درست می شه. اینها تو واحد مرکزی خبر فکر می کنند هنوز ضرغامی رئیس صداوسیما و احمدی ن‹اد رئیس جمهوره. البته سرافراز هم تا الان نتوانسته حریف این افراد بشه و هیچ تغییری در معاونت سیاسی نداده. همه بازنشسته ها جمعند. همه مدیران معاونت سیاسی برای بار دوم هم دارند 30 سال خدمتشان را پر می کنند اما قصد رفتن از صداوسیما را ندارند. خدا کنه سرافراز توان تغییر در مهمترین بخش صداوسیما را داشته باشه.
جبهه پایداری، پایگاه مردمی اش برابر با افرادی است که با عصبیت با بعضی شخصیت ها ضدیت می کنند. و این، پایگاه مردمی حساب نمی شود. این جبهه اگر متکی به مراکز خاص قدرت نباشد و با این اتکا عمل نکند در بین اصولگرایان (البته اسمی) نیز اقلیت ناچیزی خواهند شد. دیدنش دیر نیست.
اره واقعیت تلخ است طرفداران جبهه پایداری اگر چه اکثریت نیستند(که این نشان از باطل بودن این جبهه نیست) ولی این طرفدارها اکثرا خانواده های شهید هستند یعنی خانواده های که مثل مرد از کشور و انقلابشان دفاع کردند اصلاح طلب ها و بقیه اصول گرا ها فقط شعاری هستند نه مرد عمل از اینکه ما را تندرو می نامید باکی نداریم ما داوری را به خدا می سپاریم خدایا تو شاهد باش یک روز به شهید همت می گفتند تندرو و حالا به ما
این رسانه "ملی" است
اصلاحات انتخاب بهتر در میان بدتر.
مردم با اصلاح طلبی اند و از تمامیت خواه گریزانند دیگران اعتبار خود را از اصلاح طلبی می گیرند نه برعکس حتی بزرگانی چون هاشمی و خاتمی یادتان هست تا زمانی که هاشمی با انها بود بین مردم محبوبنتی نداشت همین که پی برد بی دلیل با مردم بوده و به سوی مردم امد مردم با اغوش گرم پذیرفتند ........
اجمد نژاد دارد میاد شما در چه فکرید ...
اون جمله ای که گفتی صداوسیماگفته هرچقدر خوندمش به نظرمن که یه جمله معمولی بود ولی تو ازرو همین جمله چقدرخیالبافی برای اینده گروههای سیاسی کردی !!!!!
یه دیدارمعمولی بود دیگه
کوتاه بیا تابناک
توهمم حدی داره !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی