بازدید 31428

طلاق به خاطر قسم نخوردن

کد خبر: ۴۶۳۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸ 03 January 2015
 زندگي 17 ساله زوج جوان تنها با سوگند نخوردن مرد در دادگاه براي هميشه پايان يافت.

به گزارش مردم سالاری، چندي پيش زن جواني با مراجعه به دادگاه خانواده، به قاضي گفت: آقاي قاضي همسرم بعد از 17 سال زندگي مشترک و با وجود يک دختر 12 ساله، پنهاني ازدواج کرده است. چند روز پيش فهميدم که حسين يک سال پيش به صورت موقت با زن ديگري ازدواج کرده و تا الان هم با او ارتباط داشته است.

وي ادامه داد: وقتي موضوع را متوجه شدم اصلا باورم نمي‌شد. حسين هم اصلا انکار نکرد و به من گفت آن زمان به خاطر اختلافاتي که با هم داشتيم اينکار را انجام داده است. حسين به من گفت چند وقتي مي‌شود که از همسر صيغه اي اش جدا شده و ديگر هيچ ارتباطي با او ندارد. با اين حال اصلا نمي‌توانستم اين موضوع را براي خودم حل کنم. تا اينکه به حسين گفتم مي‌خواهم از او جدا شوم ، او نيز وقتي اين موضوع را شنيد از من عذرخواهي کرد و سعي کرد مرا از تصميمم منصرف کند.

زن جوان افزود: ولي من گفتم که ديگر حاضر نيستم با او زندگي کنم. براي همين درخواست طلاق دادم. اما الان حاضرم به خاطر دخترم يک فرصت ديگر به او بدهم و او را ببخشم. اما فقط در صورتيکه در دادگاه قسم بخورد که ديگر به من خيانت نکند و پنهاني ازدواج نکند. اگر حسين در دادگاه قسم بخورد من هم از طلاق منصرف مي‌شوم.

شوهر اين زن نيز به قاضي گفت: نه آقاي قاضي. من همچين قسمي را نمي‌خورم. نمي‌گويم که قصد دارم باز هم به همسرم خيانت کنم. ولي خوب هيچ کس از آينده خبر ندارد. من و بهناز هم روزهاي سختي را در زندگيمان تجربه کرديم و خيلي وقتها با هم دعوا داشتيم. من الان قسم مي‌خورم که ديگر با همسر پنهاني ام هيچ ارتباطي ندارم و در حال حاضر هيچ خيانتي به همسرم نمي‌کنم. اما نمي‌توانم قسم بخورم که تا ابد به او خيانت نکنم.

با حرفهاي اين مرد تلاش قاضي براي ادامه زندگي اين زوج بي نتيجه ماند و مرد حاضر نشد در دادگاه به خاطر ادامه زندگيشان قسم بخورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱۰۷
انتشار یافته: ۱۴۹
ادامه این زندگی فایده ای ندارد . طلاق برای اینها بهترین کار است . این مرد باید مهریه بپردازد تا خانمش بعد از طلاق بتواند با دخترش به راحتی زندگی کند .
پاسخ ها
آشوری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
شما چه قاضی خوبی هستی حکم طلاق دادی مرد رر به مهریه محکوم کردی برای آینده مادر و فرزند هم تنصمیم گرفتی . آفرین به این درایت
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
جناب ناشناس 11:26
اول اینکه باید در شرایط مانند این مرد قرار بگیرید تا متوجه درد و رنجی که به امثال این مرد وارد میشود باشید! بیشتر خانومها مرد را فقط منبع پولساز میبینند و خوشیهایشان جای دیگر است.نه مهری نه محبتی نه توجهی ! حتی برای یک بار حوصله بیرون رفتن با شوهر خود را ندارند مگر برای کار خانه که آن هم با یک تیپ معمولی و خیلی ساده ولی فردای آن روز وقتی تنها میخواهد بیرون بروند هزار نوع .......!!!!! اینطور زنها لیاقت مهریه دارند؟مهریه را بابت مهر میدهند نه بی مهری!! در رابطه با دختر هم باید گفت چون سن تکلیف را گذرانده به پدر تعلق میگیرد نه مادر! و در نهایت مردی که در خانه احساس امنیت و آرامش کند بیرون از خانه به دنبال آرامش نمیگردد
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
جناب آقای ali خیلی هم فرقی نمی کنه مردی که خیانت می کنه خیانتکار و باز هم ادامه میده این آقا باز دمش گرم میگه من به خیانت ادامه میدم اگر پاش بیفته ... راستش در مورد این افراد احساس امنیت و آرامش و وفاداری یه افسانه است و مشکل روانی دارن (نه اینکه دیوونه هستن ولی مسئاه دارن) در ضمن شما چطوری این خانم رو بدون اطلاعات قضاوت کردی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
مگر ازدواج مجدد خیانت محسوب می شه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
ناشناس 13:46 آره میشه. در جریان نبودی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
ali آقا حرفت وقتی میتونست نافذ باشه که عدالت خواهیتو نشون میداد ولی ما الان فقط حس تعصب میگیریم ازت. بهتر بود از بعد مخالف و از زاویه دید زن هم به موضوع نگاه میکردی. 17 سال با مردی زندگی میکنی که برات از نظر معنوی و حتی مادی هم بی هزینه نیست یاد همه دلسوزی ها و فداکاری ها و از خودگذشتن ها به خاطر همسر و بچه و زندگی مشترک. همه لحظات و صحنه های آسایش و رفاه فردی خودتو نادیده گرفتن و به شوهر فکر کردن. یاد همه نیازهای عاطفی و روانی برآورده نشده و گذشت و سکوت و وفاداری... آخرشم جواب همه اینها صیغه و خیانته و پررویی و وقاحت. از اینهمه ناسپاسی و این نامردی چه احساسی باید داشت؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
ali بچه بنده خداست شئ نیست که بخواد به کسی تعلق بگیره. اینکه با مادر زندگی کنه یا پدر مطرحه. تازه این دختر 12 سالشه شاید به سن رشد رسیده باشه اون موقع قاضی میگه خودش انتخاب کنه که با کی زندگی کنه و اگه مادرشو انتخاب کنه همچنان نفقه ش به عهده پدر خواهد بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
شما در مورد فرزندشان نظري نداري؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
اقای علی مهریه مبلغی توافقیه که مرد بابت ازدواجش متعهد میشه که به یک خانم بپردازه و خانم میتونه مهریه رو همون اول ازدواج از همسرش دریافت کنه. اینکه خانمها تا پای طلاق مهر دریافت نمیکنن از نجابتشون و البته نا آگاهیشونه. حالا شما فتوا میدی که اگه مرد از خانمش مهر نبینه مهریه رو نباید پرداخت کنه؟ شما با خانمتون با ضمانت استفاده به شرط تعویض در صورت نارضایتی، ازدواج کردین؟؟؟
شهروند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
ALI خان فقط یک سئوال اگر مردی نتونست نیاز های عاطفی و مادی همسرشو تامین کنه بنا بر استدلال شما این حقو داره که پنهانی با مردی جهت تامین نیاز هایی که شوهرش قادر به برآوردن اونها نبوده ارتباط بر قرار کنه؟
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
مرد اگه پنهانی ازدواج کنه حقه شرعی ولی زن اگه مهریه طلب کنه پول پرست . این هم استدلال جالب بعضی از آقایون این مملکت
دكتر سلام
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
واقعا همچين مردا را بايد پيدا كرد و تنديس طلايي اونا رو ساخت
بعد يه مدت حال كردم كه يه مردي پيدا شد مقابل اين موجودات از خود راضي ايستاد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
بهترین راه کار ر
محمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
بهترین راه کار رو گفتن...چون مردی که حاضر به قسم نیست..دقیقان معلومه ایندش چجوریه...به این معنیه که احتمال داره باز از این کارا بکنم..فعلان دارم زن سرت شیره میمالم تا بعد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
مهریه که ماهی یک سکه است چطوری خانم میتونه با دخترش به راحتی زندگی کنه .باید سعه صدر مردم زیاد شه و باید تحمل کنه . طلاق را راحت بگذارید اگر نتوانستند تحمل کنند از هم جدا شوند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
همچین مردی الگوی خوبی واسه بچه نیس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
وای بر جامعه ای که حلال خدا در اون خیانت خونده میشه!!!
احسند
پاسخ ها
سلام داداش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
منفی بهت دادم بخاطر دیکته ضعیفت پسرم!
فضول
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
احسنت.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
چرا همه فکر میکنن این ناشناس ها همه پسرن؟ جدی ها؟ همدیگه رو جناب ناشناس و آقای ناشناس خطاب میکنن. حالا به نظرتون من پسرم یا دختر؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
پسری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
احسنت
ای کاش همه ی طلاق ها به همین راحتی انجام می شد
بهتر بود بنویسید طلاق به خاطر بی اخلاقی مرد! که مطمئن نیست در آینده بازم به همسرش خیانت خواهد کرد یانه؟
پاسخ ها
کاربر2
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
این وسط تکلیف بداخلاقی زن چی میشه؟بدبخت مرد از صبح تا شب کار کنه خسته و کوفته بیاد عوض استراحت و محبت دیدن باید جنگ اعصاب زنش رو هم تحمل کنه؟مرد وقتی میاد خونه توجه و محبت میخواد توی خونش نباشه مطمئن باش جای دیگه پیداش میکنه
عادل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
بی اخلاقی مرد نه زن!
شما مجردی از نحوه تفکرت معلومه امیدوارم ازدواج کنی و بعد ببینم به خودت هم میگی بی اخلاق
محمود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
نخیر اینطوری هم که شما میفرمائید نیست . وقتی خانمها سال تا سال با همسرشون قهر میکنند ، وقتی برای همسرشون غذا درست نمیکنند ، وقتی با شوهرشون جایی نمیروند ، وقتی که فامیل و بستگان شوهرشان را توی خونه را نمیدهند و یا اگر هم فامیل شوهر بیاد به اونها کم محلی میکنند ، شوهر باید چکار کنه ؟ من با همسرم حدود 28 سال ساختم اما نشد و حدود 27 سال با من قهر بود وما هیچ ارتباطی نداشتیم تا به ناچار ازش جدا شدم ، خب اگر من میرفتم ویک زن دوم میگرفتم آیا من بی اخلاق بودم ؟ بهتره که ما قضاوت نکنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
مرده دیگه نمیتونه هوسشو بزاره کنار(مردک
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
حالا شما ها خصوصیات اخلاقی این ها از کجا پیدا کردین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
ازدواج کردن خیانت نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
یعنی شما فقط سال اول با هم صحبت کردین 27 سال بعدی را قهر بودید این میتونه یه درس خوب برای جوانان باشه.
"همزیستی مصالمت آمیز همراه با احترام متقابل"
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
ناشناس 13:53 خیانت مفهومیه که بار معنیش متوجه احساسات انسانهاست و ربطی به نوع ارتباط شرعی و غیرشرعی نداره. بفهم. البته اگه برات امکان داره
نوید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
والا من خوذم مردم بیکارازدواج نکردم کار خونه الان می کنم خیلی راحت نیست بعدشم اگر می خواد کار کنه که خیانت کنه تو خونه بمونه خانمش بره کار کنه بعدشم مردی که به زنش خیانت کرده به نظرم صلاحیت نگهداری فرزند دختر را ندارد باید به مادرش داد چون مسیولیت پذیر نیست
معلومه كه مي خواد بازم خيانت كنه
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
قضاوت نکنیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
حمید ما قضاوت نمی کنیم. خودش داره اعتراف ضمنی میکنه به خیانت در آینده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
اسم كارش ازدواج دوم است نه خيانت.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
خیانت در دروغ نهفته است. اولا این مرد ازدواج مجدد کرده، خیانت نکرده، ثانیا اونقدر مرده که قسم دروغ نمیخوره، تا وقتی ازدواج نکرده ایم نمی توانیم در مورد دیگران اظهار نظر کنیم. زنی که انتظار داره شوهرش مثل یک پاندا یا مهاتما باشدبایستی انتظار زن دوم هم داشته باشد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
با توجه به مثبت منفی های فقط این نظر، نسبت کسایی که صیغه رو خیانت میدونن به اونایی که نمیدونن، تا اینجا 5 برابره.
صیغه=خیانت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
خیانت خیانته و صیغه هم یکی از مواردشه
خیانت نکرده زن صیغه ای گرفته مگه خلاف شرعه؟ در اصل این خانم داره کم عقلی میکنه که میخواد با یه قسم خوردن به زندگیش ادامه بده...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
زن صیغه ای همون خیانته دیگه آی کیو. خیانت به احساسه نه به مشروع و نامشروع. زن هم بی عقلی نکرده مطمئن باش با یه قسم به شوهرش اعتماد پیدا نمیکرد اون میخواست شوهره رو با وجدانش روبرم کنه که دیدی موثر بود طرف جدیت زنشو دید و فهمید نمیتونه قسم الکی بخوره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
مطالبه مهریه هم خلاف شرع نیست والا. دیگه اینهمه تهمت پول پرستی به زنی که مهریه شو میخواد چیه. اون موقع هم همینقدر منطق شرع داشته باش اگه راس میگی
جوان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
امیدارم سر دخترت و خواهرت زن صیغه ایی بیاد تا همیشه یادت به حرفت باشه و ......
چه خیانتکار صادقی! نازی! قسم نخورده که خیانت نمی کنم.. الهی! چه مرد شریفی
پاسخ ها
همشهری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
صیغه و ازدواج مجرد شرعی و قانونیه اونیکه اینو خیانت میدونه با یکی از باورهای دینیش و رسم و رسوم پیامبر و امامان تویهن کرده بره در مورد دین و شریعتش بیشتر تحقیق کنه کاملا شرعی و قانونی بوده هیچ خیانتی هم در کار نبوده اینکه قرار بذارن تا ابد فقط با همسرش باشه بحقش جدا وگرنه مرد صادق بوده و خیانتی نکرده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
همشهری از شدت ایمان و تقوا و دینداریت اشک تو چشمم حلقه زده. همشهری تو افتخار مایی، تو اسوه ایمان و عمل به تعالیم اسلام و باورهای دین هستی..آه .دیگه نمیتونم ادامه بدم...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
هر پنهان كاري خيانته حالا چه شرعي چه غير شرعي آدم بايد روراست باشه در زندگي .. تا طرف بفهمه تو زندگي به كي داره تكيه مي كنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
همه آقایون عزیزی که طرفدار ازدواج مجدد ( اون هم از نوع پنهانی ) هستند و آن را شرعی می دانند، لطفا در زمان خواستگاری از این عقیده شرعی خود دفاع کنید.و با زنی ازدواج کنید که اون هم همین قدر با ایمان باشه!! والله
از كي تا حالا ازدواج مجدد شده خيانت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
از اول بوده فقط ظاهرا شما نمیدونستی که الان فهمیدی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
ازدواج مجدد قايمكي بودنش بده اگه شهامت داره و اعتماد بنفس از صحت انجام كارش ... چرا قايم كرده
اين صداقتت منو كشته دااااش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
همه مونو کشته
مگر ازدواج مجدد خیانت محسوب می شه امید وارم آقا امام زمان(عج) بیاد تا دین واقعی رو نشان همه بده که ازدواج مجدد را خیانت نخوانیم و به کلیه امامان تهمت نزنیم
پاسخ ها
آزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
شما الان به همه توصیه ها و آموزه های امامان عمل کردی و فقط همین مونده؟! جناب ابوالفضل اول برو شرایط ازدواج موقت رو کامل خوب بخون و بعد اینجا ادای پیروی از امام زمان رو در بیار! خودتو گول میزنی دلیل نمیشه دیگران هم گول بخورن!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
الان شما داشتی خودت رو با امامان مقایسه می کردی؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
آره ایشالا زودتر بیاد شاید امام زمان (عج) بتونه به آدمایی مثل یو بفهمونه که در مورد ازدواج دین واقعی به وفاداری و محبت و درک و احترامه نه هوسبازی و زن صیغه کردن
ناشناس
| Canada |
۰۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
عجب! دین واقعی یعنی ازدواج مجدد؟!! اونم در شرایطی که مرد همسر داره؟!! نوک دماغت رو نبین برادر من
خیانت !!! اگر در زمان ازدواج مرد در شرایط ضمن عقد بپذیرد که هرگونه ازدواج او چه دائم وچه موقت با اطلاع ورضایت همسرش باشد در صورت وقوع چنین موردی میتوان اظهاراتی مشابه خیانت ویا عدم وفای بعهد را عنوان نمود ودر غیر اینصورت استفاده از کلمه خیانت یک تقلید ناقص از فرهنگ اروپاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
شما با این حرفت ازدواج رو به یه قرارداد حقوقی صرف تنزل دادی و نشون دادی که معنی و نقش احساسات انسانی و معنویت رو تو ازدواج درک نمیکنی. خوانندگان در مورد شما قضاوت میکنند.
به نفر سیگاری ترک کرده بود دوستش ازش پرسید چند وقته ترک کردی .گفت یه ماه وچهار روز دوستش بهش گفت تو اصلا ترک نکردی چون همینکه اخرین روز با سیگار بودن توی ذهنت است بالاخره برمیگردی به روز اول.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
الان اینی که گفتی یهنی چه؟
این زن به خاطر اینکه قصد داشته با مراسم قسامه دست و پای شوهر بیجاره را جهت هر کاری ببندد مستوجب مجازات و نفی بلد است
پاسخ ها
صبا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
زینال تو هنوز زنده ای؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
زینال تو برو تو دایره مواد مخدر با قاچاقچیا مبارزه کن. فتوا دادن و قضاوت کردن بهت نمیاد
خیانت چیه دیگه. ازدواج کرده دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
چی بگیم وقتی از ظرفیت درکت خارجه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
کاملا موافقم ازدواج دوم کاکلاً شرعی و قانونیه. هیچ اشکالی هم نداره. ....
زیبا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
آره کاکلاً شرعیه قربون کاکلت ولی همزمان کاکلاً هم نامردیه آخه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
زیبا عالیییی بود!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
زیبا جان دمت گرم
دوباره قضاوت های عجولانه دوباره تهمت های ناروا دوباره اظهار نظر های کور کورانه به خدا دوستان هیچ اتفاق خاص پیش نمیاد اگه شما کامنت نگذارید کدوم انسانی به خود این شجاعت را درخود میبیند که به واسطه چهار خط درمورد زندگی دیگرانی که هیچ ارتباطی بهش نداره تکلیف مشخص کند
از نظر شرع 4 تا همسر میتوان گرفت دیگه شرط شروط چیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
از نظر شرع به محض عقد زن مالک 110 سکه طلای مهریه ش میشه و میتونه هر دخل و تصرفی در اون کنه. انقد شرعی فکر میکنین اینم خلاف شرع نیست با آغوش باز پذیرای مهریه مشروع خانمتون باشین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
از نظر شرعی برای ازدواج مجدد نیاز به رضایت همسر اول هست وگرنه اون ازدواج حرام است!!!!
چرا مردای هوسباز این خط از ازدواج مجدد رو نمیخونن؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
ناشناس جان ازدواج دوم بدون رضایت همسر اول حرام نیست. و مشکل هم همینه...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
ناشناس 15:43 خود تابناک در این باره مطلبی چاپ کرد
بخون
مردها وقتی با زنشون مشگل دارند اولین راه حلی که بفکرشان میرسد خیانت است خدا لعنت کند مردی را که به زنش خیانت میکنه بجای اینکه مشگلش را با زنش حل کند میره دنبال عیاشی این مرد دیگه ابهت و وقارش در خانه و در چشم زنش از بین رفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
آخه خانم محترم اگه قراربود مشکلش را با زنش حل کنه که دیگر مشکلی نبود مشکلش همون زنش بعد بیاد مشکلشا با مشکلش حل کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
عیاشی نیست . نیاز به درک متقابل و محبت است .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
من چی که تو زندگیم مشکلی نداشتم وزنم با کلک از من طلاق گرفته فقط به خلطر اینکه تو به پدرم تعظیم نمیکنی مهریه و دیگر چیزهای مطالباتشم از من گرفت الان دارم تو یه لونه کبوتر تو پشت بام زندگی میکنم دور از فرزندم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
به پدرش تعظیم میکردی خب. بدتر از اینهمه بلا بود که الان سرت اومده؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
بعد میشدم یکی مثل تو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
حالا الان مثلا چی شدی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
یکی مثل کسی که مثل من نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
با هم چت میکنین؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
ناشناس 14:29 درک متقابلو خوب اومدی! معلومه این مرد خیانتکار خودش چقدر احساس همسرشو درک میکرده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
مردم از خنده..عجب کل کلیه
توی یه زندگی زناشویی جز زن و مرد که وجدانشون بهترین قاضیه و خداشون که ناظر اعمال هست کسی نمی تونه بدرستی قضاوت کنه اگه قانون به قاضی اجازه داده اون هم برا داوم زندگی هاست . پس دوستان زیاد زور نزنند برا قضاوت در زندگی که اصلا" طرفین دعوا رو هم نمیشناسن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
فرمایش شما هم متینه
زن بهتر از قبلی گیرش میاد زیاد شما ناراحت نشید من امتحان کردم میگما
وقتي زن نداري فقط يك مشكل داري وقتي زن گرفتي هزارو يك مشكل، ولي بازم نميدونم چرا بعضي مرداي امثال من دوست داريم به شرع پاييند باشيم و چند زن داشته باشيم؛ واقعا چرا؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
این نظرت الان جدی بود یا شوخی؟ یه جوری میگی "به شرع پایبند باشیم" انگار دین همونطور که نماز و روزه رو واجب کرده چند تا زن گرفتنم واجب کرده!
ازدواج دوم برای مرد حلاله چرا زنان ایرانی انقده ممانعت می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
تنها در نظر گرفتن معیار حلال و حرام رابطه ها رو در حد روابط مکانیکی پایین میاره. دوستان مثال خوبی زدند. مهریه هم حلاله. واقعا زن هیچ گناه و کار غیرشرعی نکرده که مهریه شو درخواست میکنه و کوچکترین ربطی هم بهش نداره که شوهرش پول مهریه نداره و اگه موافق مهریه نبود هم میتونست قبول نکنه. اما این کار زن رو دور از اخلاق و کشیدن خط بطلان روی صمیمیت و اعتماد موجود در رابطه ست.
صیغه و خیانت و این رفتارها هم حتی اگه حلاله روح و روان زن رو نابود میکنه و رابطه رو به بن بست میرسونه. مطلب ثقیلی نبود که نشه فهمید و من با مثال ساده براتون توضیح دادم. حالا اگه میخ آهنین نخواد در سنگ بره، نمیره...
ناشناس
| Canada |
۰۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
خوب اولی رو طلاق بده دومی رو بگیر. چه اصراری هست به چند تا زن داشتن در یک زمان؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
کاملا موافقم
باسلام چه دختر چه پسر حتما درزمان ازدواج باید تصمیم بگیرند که متعهد ، با اخلاق و سالم زندگی کنند .در غیر اینصورت بهترین گزینه ازدواج نکردن است .
دمش گرم خوشمم اومدآبروی هرچی مرد خرید اقتدار به این میگن .بابا تا 4 زن حقمونه ،خدا کجای قران گفته برای زنهای بعدی باید اجازه بگیری یا اطلاع بدی تمام اولیای خدا چندزنه بودن .من اهوازی هم تصمیم دارم به پیروی از پیامبر محبوبم چند زنه بشم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
چند کلاس سواد داری عامو؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
احسنت به تو. خواهر نداری؟ منم موافق چند همسری هستم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
ناشناس 16.02-اختيار خواهرايشون دست خودخواهرش است .شما اگه انساني رسما بروخواستگاري .بله راازخواهرش گرفتي ربطي به كسي نداره كه ازدواج دومته.باسوادوبي سوادهمه بايدازدواج كنن عمو(عامو).
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
کی گفته اختیار خواهرهایش دست خودش است؟ شما چرا می خوای معامله را به هم بزنی؟!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
تو به متن کامنتش نگاه کن آدم یاد بعضی پدربزرگ های 80 ساله میفته که از یه طرف خیلی شاد و دل زندن از یه طرفم خب بی سواد و در حد خودشون حرف میزنن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
کی گفته زن دوممه؟!! برو بالاتر
کاش همه مردانی که طرفدار چند همسری هستند و این را حق خودشون می دانند و صیغه را خیانت نمی دانند این را در زمان خواستگاری مطرح کنند. اگه حقه و کاملا شرعیه باید پای حرفشون و ایمانشون بمونند و در زمان خواستگاری ازش دفاع کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
خودشون میدونن که با این حرف تا آخر عمر باید بی همسر بمونن. الانم نه اینکه صیغه رو خیانت ندونن خوشونو زدن به نفهمیدن. به نفعشون نیست که اعتراف کنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
بی زن نمی مانند. خواهران همین آقایون که معتقد به چند همسری هستند اگر از لحاظ ایمان!! در حد برادرشون باشند حتما راضی هستند که با هوو های متعدد عقدی و صیغه ای زندگی شادی داشته باشند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
کسانی که به این نظر منفی دادند میشه دلیل خودشان را بگویند؟ به نظرم حرف درستیه که آدم در زمان خواستگاری از ایمانش دفاع کنه. دختر هم حق داره بدونه خواستگارش چه نظری در مورد صیغه و ... داره
دمش گرم که اینقدر مرده که راست میگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
اصل نامردی رو ول کردی چسبیدی به فرع مردی؟ بابا تو دیگه خیلی خوشحالی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
صداقت و مردانگی شما مردا مارو کشت!
"قول می دهم که با همسر پنهانی ام هیچ ارتباطی ندارم". حتما تا الان دیگه اون قبلی دلتو زده دیگه، واسه همین باهاش هیچ ارتباطی نداری. میخوای بری سراغ بعدی. همونطور که هیچ قولی هم در این باره ندادی. به تو هم میگن مرد؟
وقتی یه زن و مرد با هم ازدواج میکنند بایستی در برآورده کردن نیازهای همدیگه تلاش کنند پنهان کاری تو زندگی به هیچ وجه صحیح نیست و عاقبت خوبی نداره احترام متقابل بایستی خفظ بشه و اگه مشکلی پیش بیاد باید صادقانه به طرف گفته بشه تا آرامش زندگی که یکی از اهداف ازدواج هست از بین نره ولی بعد از اینها اگه باز مشکل باقی بود با نظر مشاور بره زن دوم بگیره حق خانمها هم محفوظ.
یکی نیست به این مرد صادق بگه....برو بمیر......حیف نون......
به نظرم بسیار مرد با صداقتی بوده و همچین مرد هایی فرشته اند و زنش دیوونه بوده که ازش طلاق گرفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
برو بابا کوچولو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
نظر تو هم محترمه. البته برای خودت
حالت تهوع به آدم دست میده با دیدن بعضی از نظرات. یعنی در آن واحد با چند زن رابطه داشتن اینقدر مهمه؟!! اگه بحث اینه که آدما با هم نمیسازن که خوب طلاق رو برای اینجور مواقع گذاشتند. نه اینکه بدون حل مشکل بره یه زن دیگه بگیره!
باز گلی به جمال همسر خودم
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
زیاد مطمئن نباش!
احساسات زن اولی چی میشه؟ کی میگه حق مرده تو قران گفته به شرط عدالت و وبعد گفته شما هرگز نتوانید عدالت را برقرار کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
افرین به تو....حرف حساب جواب نداره.حالا فهموندنش به یه عده بیسواد که هی شرع شرع میکنن سخته...........عمرا اگه یه خط قران خونده باشن.
خیانت اونه که یه مرد زحمتکش که دنبال نون حلال و زندگی پاک میگرده و به خاطرش هزارتا درشت از این و اون میشنوه؛ وقتی به خونش برمیگرده تا زن و بچه اش بهش خسته نباشید بگن و زخمهاش رو التیام بدن، جاش یه مشت غُر بشنوه و با یه دل شکسته صبح سر کار بره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
تو راست میگی محمد مهدی. ولی کو این رستمی که ازش صحبت میکنی؟ نسل پدرهای ما اینطور بودن و مادرهامون هم قدردان زحمت و فداکاری شوهرشون ولی الان چی؟ زندگی ها همه آمیخته به خیانت و روابط مثلثیه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
اون میشه غر زدن و دل شکستن. خیانت یعنی آ ارتباط پنهانی با کسی به جز همسر
به نظر من آقای به اصطلاح مردتعهدی به زن و زندگیش نداشت و خیلی با صداقت بود که قسم نخورد چون کسی که یک بار بتونه خیانت کنه قبح و زشتی عملش براش از بین رفته و بهترین کار طلاق بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
نمیشه گفت قسم نخوردنش از صداقتش بود. اگه صداقت داشت چرا همون اول به زنش نگفت که میخوام صیغه کنم و با پنهان کاری و دروغ قضیه رو پوشوند؟ قسم نخوردن الانش از سر صداقت نیست از پررویی و حق ناشناسی و بی تدبیریه که میگه بازم میخوام زن بگیرم
لطفا آقایونی که طرفدار پیاده سازی شریعت در چند همسری هستند به صراحت اعلام کنند چنانچه این شریعت درباره مادر و خواهر و دختر خودشون هم اجرا بشه مشکلی دارند یا نه...
آیا راضی هستند چهره تکیده مادر، خواهر و دختر خودشون رو هم که از داشتن هوو در عذاب روحی قرار می گیرند ببینند؟؟؟
مرگ خوبه ولی برای همسایه...
لطفا بفهمید که زن ایرانی که همه شما هم توسط اون به دنیا آورده شده اید غرورش با یک زن عرب متفاوت است.
خیانت مرد
آقایان و خانوما اگر مسلمانید، باید بدونید که گرفتن زن دوم هرگز خیانت نیست!
مگه ما مسیحی هستیم که ازدواج دوم رو خیانت بدونیم!
طبق آیه قرآن اگر مردی بتونه عدالت رو برقرار کنه تا 4 زن هم می تونه بگیره!
حالا بفرمایید مسلمون هستید یا نه ؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
ازدواج پنهانی خیانت است.. به دروغ به همسرت بگی تو تنها همسر منی و همسران دیگری داشته باشی این خیانته
اگر مسلمون هستی و این مطلب رو داری میخونی باید بگم که اولا اینکه این آقا هیچ خیانتی انجام نداده، حالا این خانوم خوشش نیومده چیز دیگه ایه. انگار که بچه دوم به پدر و مادر بگه که شما به من خیانت کردین که یک بچه دیگه آوردین و جای من رو تنگ کردین. دوما اینکه هیچ مردی حق نداره قسم بخوره که دیگه ازدواج نمیکنه و این از اصل حرام و گناه محسوب میشه. چیزی رو که خدا حلال کرده حرام شمرده. حالا اگه کسی با اصل اسلام مشکل داره این ها رو قبول نمیکه اگه کسی با اصل اسلام مشکل نداره تسلیم فروع دین هم میشه. باید بگم دیانت ما مشکل پیدا کرده. حضرت امام حسین علیه اسلام سه همسر داشتند و از هر کدام یک علی داشت، علی اکبر، علی اصغر، امام سجاد که نامش علی بود. هر سه شهید شدند و از سروران جوانان هستند. آیا امام حسین علیه السلام نعوذ بالله خیانتی کرده؟ زن در کوچه و خیابان هزار آرایش و لباس جلف می پوشد خیانت نمی شناسد.
چترها را باید بست، چشمها را باید شست، زیر باران باید رفت، جور دیگر باید دید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
آقا اصلا ما نامسلمون. شما به قول دوستمون در زمان خواستگاری این نظرت را مطرح کن و با کسی ازدواج کن که با چند همسری تو مشکلی نداشته باشه... نه اینکه با زنی ازدواج کنی که فکر میکنه تنها همسر شماست اما خبر نداره که به صورت پنهانی با زنان دیگری رابطه دارید... این که دیگه دعوا نداره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
اولا خیلی شجاعت می خواد که آدم خودش را با امامان مقایسه کنه. دوما هیچ یک از امامان ما همسر پنهانی و زن یواشکی نداشته اند....
مژگان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
طبق نظر اسلام زن تو خونه نبايد كار كنه و حتي ميتونه بابت شيردادن بچه از همسرش پول بگيره و حق طلب مهريه كامل ( و نه به صورت قسط بندي ! ) رو هم داره . جامعه ما پذيراي اين موارد هست ؟ آقايوني كه همين الآن هم ميگن خانوما به ما به چشم كارخونه پول سازي نگاه ميكنن اگه اين موارد انجام بشه چي ميخوان بگن ديگه ؟!! مشكل شما اينه كه فرهنگ ايراني-اسلامي رو رعايت نميكنيد و ميخواين فرهنگ عربي-اسلامي داشته باشيد . ميتونيد تشريف ببريد عربستان !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
حضرت آیت اله ناشناس در ساعت 10:48 دقیقه امروز قسم مرد مبنی بر عدم ازدواج دوم را حرام و گناه اعلام کردند
بايد به اين مرد نوبل شجاعت ايران رو بدن به زن دست قشنگ رو
به خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
تا حالا تو مثبت ها فقط یه نفر برات دست قشنگه زده اونم فکر کنم خودت بودی
حلال خدا را حرام نکنید
هم خواستن مهریه از سوی زن و هم همسر دوم هر دو حلال است
هميشه اين طور ساده هم نيست.شوهرم 15 سال با هم زندگي كرديم پا به پاي او هم كار كردم حقوق ام هم بالاتر بود دو دستي تقديم اش كردم.حالا اينترنتي با يكي دوست شده با چند اس ام اس بهش عزيزم ميگه جاي تعجب داره چطور مردها با چند پيامك عزيز ديگري پيدا مي كنند؟
پدرامرزیده هامرد توخونش جایی که باید محل ارامشش باشه ارامش نداشته،مگه چیه حالا اینقدر بزرگش میکنید صیغه کردن درشرع کاملا حلاله.نه بد میگم بگو بد میگی.
سلام افسوس و صد افسوس بر همه ما که خودمون رو قاضی روانشناس و حتی در بسیاری از موارد جای خدا و دین خدا نظر میدیم و سرمون هم بالا میگیریم.از نظر دینی آقا کار بدی نکرده.از منظر روانشناسی باید بررسی بشه.و در آخر اینکه ایکاش اون خانوم بخاطر اون آقا میموندو ادامه میداد و وفاداری رو نشون میداد حداقل بخاطر خودش...جدایی حق خانم بود اما معرفت لیاقت میخواد
دوستانی که ازدواج دوم پنهانی را خیانت نمی دانند میشه خیانت را بای من تعریف کنند؟ من واقعا گیج شدم
متاسفانه اکثراً این شوهر رو لعن و نفرین کردند و کسی نپرسید خب دردت چی بود که رفتی سراغ دومی. به نظر من خیلی هم ترسو بوده که نرفته یه زن عقدی شش دانگ بگیره (مثل خودم) و قبل از عقد هم به خانم اول اطلاع بده و انگ هوسباز و صیغه ای و غیره هم بهش نچسبه! دو تا عقدی خیلی مطمئن تر و بهتر از یک عقدی با 10 تا صیغه اییه!
عجب مرد پررویی بوده،بیچاره زنه،از همون اول معلوم بوده که مرد هم طلاق میخواسته،چون اون بهتر میدونسته که اگه قسم نخوره زنش هم ازش طلاق میگیره
قرآن می فرماید " دوست پنهانی نگیرید"
این مرده خیانت کرده . اگر صیغه است باید کاملا اشکارا باشد از اولین مرحله تا آخرین مرحله.
ما رابطه پنهانی مرد رو اسمش رو می ذاریم صیغه در حالیکه صیغه حساب و کتاب داره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل