کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

گزارش آژانس درباره سانتریفیوژهای ایران بیانگر چیست؟

اعلام رسمی تاریخ برگزاری دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱ +۵، شرایط دستیابی ایران و گروه ۱ +۵ به توافق هسته‌ای از دید وزیر خارجه ایران، تأیید پایبندی ایران به مفاد توافق‌نامه مقدماتی هسته‌ای ژنو و در عین حال، ادعای عدم امکان اعتماد به ایران در موضوع هسته‌ای، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۷۷۱۱۶
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳ 21 February 2015
|
8508 بازدید
گزارش آژانس درباره سانتریفیوژهای ایران بیانگر چیست؟اعلام رسمی تاریخ برگزاری دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱ +۵، شرایط دستیابی ایران و گروه ۱ +۵ به توافق هسته‌ای از دید وزیر خارجه ایران، تأیید پایبندی ایران به مفاد توافق‌نامه مقدماتی هسته‌ای ژنو و در عین حال، ادعای عدم امکان اعتماد به ایران در موضوع هسته‌ای، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

گزارش آژانس درباره سانتریفیوژهای ایران بیانگر چیست؟

به گزارش «تابناک»، بخش عمده مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران‌ به موضوع هسته‌ای اختصاص دارد. در این موضوع، خبر اعلام زمان برگزاری دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵، مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است.

‌«رویترز» می‌نویسد، در ‌۲۲ فوریه، نمایندگان ایران و کشورهای عضو گروه ۱+ ۵‌ در راستای تلاش برای دستیابی به راه‌حلی در موضوع هسته‌ای‌ در ژنو با یکدیگر دیدار می‌کنند. این تاریخ‌ رسما از سوی «سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا» اعلام شده است.

بنا بر اعلام این نهاد، ابتدا دیدار دوجانبه‌ای میان نمایندگان ایران و آمریکا و با حضور نماینده اتجادیه اروپا برگزار می‌شود و سپس گفت‌و‌گو‌ها با شرکت همه طرف‌ها ادامه می‌یابد. 

گزارش آژانس درباره سانتریفیوژهای ایران بیانگر چیست؟

در همین راستا، خبرگزاری «ترند» اظهارات وزیر خارجه ایران را بازتاب داده که از شرابط دستیابی به توافق هسته‌ای سخن گفته است. این خبرگزاری می‌نویسد، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران گفته، در صورتی که طرف مقابل در مذاکرات هسته‌ای اراده سیاسی لازم ‌از خود نشان دهد، توافق هسته‌ای قابل دستیابی است.

وی همچنین گفته، طرفین باید به توافقی دست یابند که مشتمل بر جزئیات موضوع هسته‌ای نیز باشد. وی اشاره کرده که مقام معظم رهبری چهارچوب و چشم‌اندازی ‌برای توافق هسته‌ای تعیین کرده‌اند و تیم مذاکره کننده هسته‌ای نیز به آن پایبند است.

گزارش آژانس درباره سانتریفیوژهای ایران بیانگر چیست؟

اما انتشار بخش‌های دیگری از گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره موضوع هسته‌ای ایران، سوژه دیگری است که مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است.

روزنامه «عرب نیوز» می‌نویسد، بنا بر گزارش آژانس، ایران بر اساس توافق مقدماتی هسته‌ای با کشورهای گروه ۱+ ۵، از آزمایش مدل‌های جدید سانتریفیوژ خودداری کرده است.

در این مطلب به نقل از کار‌شناسان اشاره شده این امر، نشانگر توجه ایران به نگرانی‌های موجود درباره برنامه غنی‌سازی‌اش است و این اطمینان را ‌می‌‌دهد که ایران به تعهدات خود در چهارچوب برنامه اقدام مشترک (توافق مقدماتی ژنو) پایبند است. 

گزارش آژانس درباره سانتریفیوژهای ایران بیانگر چیست؟

با ‌وجود این، هنوز هم برخی عناصر تندرو در آمریکا، نسبت به اقدامات ایران در موضوع هسته‌ای ابراز تردید می‌کنند. در همین راستا، یکی از اعضای ارشد «بنیاد دفاع از دموکراسی»‌ها، در مطلبی که در سایت نشریه «فوربس» منتشر کرده، به بیان دلایلی پرداخته که به زعم وی، سبب می‌شود، آمریکا نتواند در موضوع هسته‌ای به ایران اعتماد کند.

در این مطلب چنین ادعا شده که برنامه هسته‌ای و همچنین برنامه موشکی ایران، سرشار از موارد تناقض، موضع‌گیری‌های دوپهلو، پنهان‌کاری و فریبکاری بوده و بر همین اساس، تنها از طریق اعمال محدودیت‌های بسیار شدید بر برنامه هسته‌ای ایران، می‌توان از عدم دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای اطمینان یافت.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟