تعابیر عجیب وزیر بهداشت علیه سریال تازه مهران مدیری؛

خطر بزرگ پخش یک کمدی برای جامعه پزشکی ایران!

اگر قرار بر چنین استدلالی باشد، اساساً تولید بخش عمده‌ای از آثار سینمای ایران متوقف خواهد شد و تلویزیون نیز از این ناحیه ضربات کمی نخواهد خورد، به گونه‌ای که در بسیاری از فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی، شخصیت‌های منفی فاقد هر گونه اهلیت، شغل خاص و... شده‌اند و در کمدی‌ها نیز نمی‌توان سراغ لیست بلندبالایی از مشاغل رفت...
کد خبر: ۴۸۴۲۸۶
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰ 18 March 2015
|
50709 بازدید
|
جدول برنامه‌های تلویزیون در شرایطی برای پخش کمدی تازه مهران مدیری از روز ششم فروردین ماه بسته شده که وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از تلاش غیرعلنی برای عدم تولید این مجموعه کمیک، این بار علناً به رئیس سازمان صداوسیما نامه‌نگاری اعتراض‌آمیز داشته و خطرات تولید این مجموعه را یادآور شده؛ اما آیا می‌توان با چنین رویکردی به تولید فیلم و سریال طنز در ایران ادامه داد؟

به گزارش «تابناک»، «الف) تشکیل جلسه در محل لوکیشن با حضور جناب آقای دکتر ایازی قائم مقام اینجانب و مدیر محترم وقت و مدیران ارشد شبکه ۵ و بحث درباره احتمال بروز حواشی در جامعه پزشکان، پرستاران و دست‌اندرکاران حوزه سلامت، ب) جلسه با حضور اینجانب، اعضای شورای فرهنگی و هنری وزارت متبوع، مدیران وقت شبکه ۵ و عوامل تولید منجر به هم‌اندیشی جهت پیش‌بینی وقایع محتمل در پخش این برنامه، ج) مذاکره و جلسه با جناب آقای دارابی معاونت محترم سیما در مدیریت قبلی، د) تشکیل جلسه و مذاکره با معاونت محترم سیما جناب آقای پورمحمدی و انتقال دغدغه‌های جامعه پزشکی، ه) برگزاری جلسه با جنابعالی و معاونت سیما در خصوص هماهنگی در سیاست‌ها و برنامه‌ها و طرح موضوع این سریال».

این‌ها بخشی از تلاش‌های نه چندان علنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مسیر تولید سریال «اتاق عمل» است که قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در نامه خود علنی ‌و تأکید کرده است: «علی‌رغم جلسات فوق مطلع شدیم که پخش این برنامه طنز از سال آینده شروع خواهد شد. از آنجا که بر اساس بند ۱۱: ابلاغ سیاست‌های کلی و سلامت کشور توسط مقام معظم رهبری «افزایش آگاهی، مسئولیت‌پذیری، توانمندی و مشارکت ساختارمند و فعالانه فرد، خانواده و جامعه در تأمین، حفظ و ارتقاء سلامت با استفاده از ظرفیت نهاد‌ها و سازمان‌های فرهنگی، آموزشی و رسانه‌ای کشور تحت نظارت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی» می‌باشد‌».

وزیر بهداشت علاوه بر هزینه نمودن از منویات رهبری برای مخالفت با یک سریال پخش نشده و پیش داوری درباره املای نانوشته، نگرانی عمده خود را چنین عنوان کرده که تصویر کلی حاصل از این سریال از بیمارستان، پزشک، پرستار و سایر اجزای نظام سلامت در ذهن مخاطب، نمایی غیرقابل اعتماد، ناامیدکننده و آکنده با انواع ناهنجاری‌ها و فساد‌ها باشد؛ نگرانی که به نظر می‌رسد دور از واقع باشد و اساساً تمجیدهایی که در بخش‌هایی از این نامه آمده نیز به شدت عجیب و غیرقابل هضم است.

بر اساس گفته‌های پیشین وزیر بهداشت که از زیرمیزی سالانه هفت تا ده هزار میلیاردی در نظام سلامت خبر داده بود نمی‌توان این حوزه را پاک و منزه نشان داد، لزوماً قرار نیست گونه‌های سینمایی اعم از ملودرام، تراژدی و به ویژه کمدی، آینه‌ای از حقیقت جامعه باشند و یا حتی شباهتی به حقیقت داشته باشند، زیرا در آن صورت با اثری مستند مواجه هستیم و نه یک سریال یا فیلم سینمایی.

خطر بزرگ پخش یک کمدی برای جامعه پزشکی ایران!

اگر قرار بر چنین استدلالی باشد، اساساً تولید بخش عمده‌ای از آثار سینمای ایران متوقف خواهد شد و تلویزیون نیز از این ناحیه ضربات کمی نمی‌خورد، به گونه‌ای که در بسیاری از فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی، شخصیت‌های منفی فاقد هر گونه اهلیت، شغل خاص و... شده‌اند و در کمدی‌ها نیز نمی‌توان سراغ لیست بلندبالایی از مشاغل رفت.

متأسفانه وزارت بهداشت به عنوان یکی از نهادهای متولی نخبگان در عوض تلاش برای فرهنگ سازی به قصد تمیز قائل شدن میان حقیقت و فیلم و سریال، بر‌‌ همان طبل باطل می‌کوبد که ابتدا صدایش در سازمان نظامی پزشکی برخاست و تأکید بر اینکه «این مجموعه نباید جایگاه پزشکی کشور را تحت‌الشعاع قرار دهد»، عملاً سریال «اتاق عمل» را متوقف کرد و ظاهراً در همین راستا، جلسات و کارگروه‌ها و بازدیدهایی از سوی مسئولان وزارت بهداشت برگزار شده است.

خوشبختانه مدیریت گذشته و مدیریت کنونی رسانه ملی، بنای عدم تولید این مجموعه را نداشته‌ و بر خلاف گفته مسئولان بهداشت، اتاق عمل به هیچ عنوان تداعی «مقابله رسانه ملی با ویژگی برجسته دولت در داخل را ـ که در اجرای طرح تحول نظام سلامت متبلور شده است» ـ‌ در اذهان عمومی نخواهد کرد.

بزرگ‌ترین اشتباه مدیران رسانه ملی، همراهی با این خواسته نابجای مسئولان ارشد حوزه درمان و نادیده گرفتن مطالبه عمومی برای حضور یک طنز متفاوت در این ایام در تلویزیون است و از این منظر تا همین حد همراهی و انعطاف با مسئولان وزارت بهداشت که منجر به بازنویسی و پیاده سازی مجدد و حتی تغییر نام سریال از «اتاق عمل» به «در حاشیه» ـ به قصد نادر و در حاشیه نشان دادن چنین مواردی در سیستم درمانی ـ شده، نیز محل نقد است.

از این منظر انتظار می‌رود «در حاشیه» روز ششم فروردین مطابق با جدول تأیید شده از شبکه سه سیما پخش شود و تیم نویسندگی این سریال به قصد کاهش فشار‌ها، مجبور به آب بستن به متن‌ها و حذف سکانس‌های جذاب برای میلیون‌ها مخاطب تلویزیون در ایام نوروز و پس از آن نشوند.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۵
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۳۶۱
ممنون ومتشکر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
سلام آخر مگر با یک سریال یا فیلم کارکرد کسی یا گروهی یا وزارتخانه ایی زیر سئوال می رود یعنی ملت ایران انقدر فهم و شعور ندارند که با دیدن یک سریال زحمات انسانهایی را که سلامتی خود را مدیون آنها هستند را فراموش کنند آقای وزیر بگذارید ایرانیها که با کار آقای مدیری خنده بر لب آنها می آیند خوش باشند ما قدر دان زحمات شما هستیم زیاد هم سخت نگیرید.
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
این سریال 24 که هست کلا نظام امریکا رو زیر سوال میبره و چهره بدی از رییس جمهورشون نشون میده که اهل همه جور کاره.اون وقت اگه 24 رو تو ایران میساختن جک باور رو همون روز اول اعدام میکردن
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
مثلا اون رییس جمهور لوگان که بود دیدین چیکارا کرد کلا ریاست جمهوری رو برد زیر سوال اخر سر چیکارش کردن گفتن چون جایگاه رییس جمهور پایین نیاد تبعیدش کرده تو یه ویلا زندگی کرد اخرشم زنش با چاقو کشتش
ناشناس
| Denmark |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
نظام پزشکی اگر به خودش مطمئن باشه نباید از یه سریال طنز بترسه
جمال
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
واقعا سريالهاى آقاى مديرى داراى چه نكته مثبت و آموزشى بوده؟به عقيده بنده سريالهاى آقاى مديرى به جز تخريب فرهنگ و تمسخر; محتوايى نداشته است
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
آقا جمال کدوم فرهنگ ؟؟؟ مگر از فرهنگ چیزی هم باقی مانده ؟؟؟ سریال این آقا فقط تلنگری هست بر آنچه زمانی به نام فرهنگ وجود داشت و الان یک خاطره هست ، لطفاً‌اینقدر ژست فرهنگی به خودمون نگیریم !!!!
جمال
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
على آقا من واقعا از صحبت شما تعجب ميكنم.در سريال آقاى مديرى كدام يك از پارامترهاى فرهنگ رعايت شده ؟؟ به نظر من سريالهاى ايشون كاملا ضد فرهنگ هست
علی
| United Arab Emirates |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
اتفاقا تهیه و پخش این سریال در راستای سلامت و شادابی جامعه می باشد و آقای وزیر بهداشت هم باید قدردان صدا و سیما باشد که درجهت سلامت و شادابی جامعه قدم برمی دارد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
تابی الان این همه به بحث سلامت و پزشکان هجوم آورده اید.لـــــــــطفا شاخص سلامت ایران را با سایر کشورهای منطقه مقایسه کنید.آیا جراحی هست که نیازمند خارج باشیم و...ولی بحث ساختمان سازی وچیزی که مهندسان وصنعت مربوط می شود کلا به خارج وابسته ای.حالا کدوم قشر کم گذاشته به نظرت؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
مثال حسین کاملا بجا و درست است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
جمال ،ادای آدمای با فرهنگ در نیار احتمالا توهم یکی از پزشکای زیر میز بگیری اگه ادعای فرهنگ داری فرق سریال طنز با حقیقت جامعه رومی فهمیدی مستند پزشکی که نساخته
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
یعنی بدون مسخره کردن عده ای مردم تفریح و خوشحالی ندارن؟
مگه قران نگفته هیچ قومی قوم دیگه رو مسخره نکنه؟ لا یسخر قوم من قوم (حجرات-11)
امید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
این چه حرفی که وزارت بهداشت میزنه با یه کمدی مگه چهره سلامت عوض میشه جناب وزیر بهداشت بهتره برای جلوگیری از خرابی چهره سلامت کشور مشکلات متعدد اعم از زیر میزی - تشخیص اشتباه و هزاران هزار مشکل حوزه درمان رو حل کنه به عنوان نمونه پدر بندهاز حدود 15 اسفند دچار ناراحتی قلبی شده ولی به علت نبود پزشک و مسافرت رفتن آنژیو گرافی رو به 27 فروردین موکول کردن الان اگه اتفاقی برای پدر اینجانب بیافته چهره سلامت و وزیر و بهداشت در نظر بنده خراب میشه نه با یک سریال طنز
علی
| United States |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
بعنوان یک پزشک بسیار با شما موافقم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
این سریال که جوک و کمدی نیست .
جوک و کمدی آن است که تو بیمارستان ها با وچود گرفتن انواع و اقسام هزینه های زیر میزی و رو میزی ، یک تعهد بلند و بالا هم میگیرند که مسئولیت فوت یا نقص عضو بیمار در هنگام درمان و یا جراحی بر عهده بیمارستان و کادر و پزشک و ...... نمیباشد !!!!!!
این گونه تعهد جامعه پزشکی ، جوک و کمدی است ، نه این سریال .
خلایق هر چه لایق
| United States |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
عزیزان مسخره کنید ،هزل ببافید ، توهین کنید، بعد که پزشک های ایرانی با دسته گل های کشورهای نظیر آمریکا ،کانادا ،و... رفتند اونور ،بجاشون براتون دکترهای چینی ،افغانستانی و پاکستانی میارند تا همین ها درمانتون کنند.الحق که خلایق هر چه لایق
ناشناس
|
United States
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
اگر بنا باشد یک سریال انتقادی از گروهی که ضمن خدمتگذار بودن برخی عده ای کثیر از آنها این انتقادات بر آنها وارد است دنبال جلوگیری از ارایه این نقاط ضعف به جامعه باشیم پس رسانه به چه درد می خورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
علی رغم احترام وعلاقه ی زیادم نسبت به دکتر هاشمی با پخش سریال کاملا موافقم و اتفاقا واقعیات جامعه رو آقای مدیری می بایست نشان دهند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
اگه اینجوری باشه شمالی ها به خاطر پخش سریال پایتخت باید اعتراض کنند و جاده های ورودی شمال رو ببندند
پاسخ ها
پری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
مگه نبستند!!! مگه ندیدی چقدر اعتراض کردند. به خاطر همون شمالیا الان امسال پایتخت پخش نمیشه. نمیدونم چرا مردم ایران ظرفیت شوخی ندارند؟ خوشالی مردم خیلی خیلی مهمتره. لطفا در نظر بگیرید که اکثریت مردم فهم زیادی دارند.
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
که البته اعتراض کردند!
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
یک طرفه قضاوت نکنین.اعتراض ما شمالی ها به جا بود.انتظار دارین به خاطر شما تهرانی ها که شمال رو به گند کشیدین اعتراض نکنیم.ضمنا اگه در مورد شما هم فیلم میساختن اعتراض نمیکردین؟پس لطفا ساکت
محمد امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
اگر اعتراض هم کرده باشند هیچ کس به اعتراض شمالی های عزیز توجهی نکرده چون سریال پایتخت سه سال پشت سر هم پخش شد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
به این میگین اعتراض؟!
پس اعتراضو ندیدید..
ضمنا، دلیل عدم پخش پایتخت این بود که جناب آقای کارگردان مجموعه مشغول ساخت یک سریال جدید بوند..
بچه تهران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
محسن عزیز شما که میفرمایید شما تهرانیها شمال رو به گند کشیدید در نظر داشته باش که اگر ما تهرانیها به شمال سفر نکنیم شما چگونه میخواهی شکم زن و بچه خودتون سیر کنید و اگر هم قرار به اعتراض باشد ما تهرانیها باید به مهاجرت اهالی شهرهای دیگر معترض باشیم که باعث کمبود شغل و گرانی مسکن و..... برای اهالی تهران شدید
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
من به عنوان یک شمالی و یک بابلی میگم : پایتخت آینه تمام کمال ن شهر های شمال هستش البته نه همه جا و اصلا هم کسی نباید ناراحت بشه ، اونی که ناراحت شده رفتار بد خودش رو در آینه دیده و نباید به این افراد توجه کرد
انصاری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
شما آقا محسن که نوشتین:

محسن
| Iran, Islamic Republic of |
11:41 - 1393/12/27
یک طرفه قضاوت نکنین.اعتراض ما شمالی ها به جا بود.انتظار دارین به خاطر شما تهرانی ها که شمال رو به گند کشیدین اعتراض نکنیم.ضمنا اگه در مورد شما هم فیلم میساختن اعتراض نمیکردین؟پس لطفا ساکت

عزیزم من ساکن شرق تهرانم و اصالتا متولد تهرانم... شما بیا خاک سفید بعد با واژه "غربتی" آشنا بشو ببین از همین "غربتی ها و محله غربت" چه اتفاقاتی اینجا افتاد... بعد بگو تهرانی ها شمال رو به گند کشیدن

بعدشم اکثر تهرانی های اصیل یادگار دوران قاجار هستن و ریشه در قاجار و ایل اشاقه باش گرگان دارن برای همین هم اینجا ترک زبان زیاد داریم

خیلی حرفت زشت بود مجبور شدم محترمانه پاسخ بدم
یاشار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
بچه تهران راست میگه
از قبال مسافرت تهرانی ها به شمال چرخه اقتصاد اونجا رونق گرفته
توریست یعنی همین
ناشناس
| United States |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
بچه تهرون 13:09 یه جوری صحبت می کنی انگار تهران ارثیه فامیلیته
اولا تو هم یه مهاجری، یه نسل نه دو سه نسل قبلتر بودین
فیلم "تهران انار ندارد" جواب حرفاته، بد نیست ببینیش شاید نظرت عوض شد
یه سری چیزا به فرهنگ و فهم و شعور ما برمیگرده والا اینکه کجا بدنیا اومدی افتخار نداره
ثانیا شکم تو رو همین شمالیا پر می کنن با برنجشون که یه نمونشه، البته اگه توان تهیشو داشته باشی
اگه می دونستی صنعت توریسم چیه و ترکیه چطوری ازش استفاده می کنه اینطوری افاضات نمی فرمودی "بچه تهران"
یه نگاهی هم به لیست مقامات و مدیران مملکتت تو گذشته و حال بنداز که چنتاشون از کدوم خطه بودن و هستن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
کم فیلم و سریال طنز راجب یزدیا و اصفهانیا و مشهدیا و....ساختن و تو شبکه های اصلی صدا و سیما پخش شدن و کسی صداش در نیومد و هیچ کس اونا رو توهین به لهجه تلقی نکرد. چون اینجاها خیلی مردم مهربون و پاک و باصفایی داره و خیلی هم فهمیده هستن. شمالیهای عزیز البته اون دسته ایشون که دم و دقیقه داشتن اعتصاب و اعتراض میکردن خیلی خیلی زودرنجن و همه چی رو توهین تلقی میکنن و دنبال شکایت و .... از خود گذشتگی هم خوبه تو زندگی
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
چقدر بدبختیم. بابا خوب بیاین راجع به ما تهرانی ها هم بسازین اینا خنک شن. به خدا پدرمون دراوردن این شهرستانیها
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
با سلام واحترام
اقا محسن !!!!!!!اگر این تهرانی ها نباشند شماها تابستان ها و تعطیلات کل سال چیکار میکنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
کاملا با نویسنده این متن موافقم. ضمنا از وزیر بهداشت واقعا فعال این دولت هم بعید هست که اینقدر حساسیت بی دلیل و منفی از خود نشان دهند. مطمئن باشید این طور طنزها و آگاهی اجتماعی هرچه بیشتر در حوزه بهداشت و سلامت می تواند کارگشا باشد و در کنار سرگرمی باعث آگاهی و یا کمک حل برخی از مشکلات فعلی مانند همین زیرمیزی غیر قانونی، خیر انسانی و ... پزشکان شود.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
منم موافقم با شما. الان بسیاری از دکترها زیر میزی میگیرند. بسیاری از دکترها هیچ سوادی ندارند. وظیفه طنز هم نشان دادن چنین مسائلی هست.
شهروز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
وزیر بهداشت میدونه که واقعیت تلخه .
007
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
من نمیدونم چرا ایشون انقدر گنده و بزرگ جلو میدین ؟؟؟؟ اصلا نمیدونم چرا تو این مملکت هرکی به وظـایفش عمل میکنه بهش لقب فعــال رو میدن ! آقا وظیفشونه بــاید انجام بدن
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
خب درسته وظیفه اش رو انجام میده ولی از بس کسی وظیفه انجام نداده تا یکی میاد درست کار میکنه همه شاد میشن.بیا ما هم بزرگش کنیم تا بقیه یاد بگیرن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
جوجه رو آخر پاییز میشمرند فعلا که فقط تعرفه ها رو بالا بردن در حالیکه بیمه ها چه پایه چه تکمیلی دیگه توان پرداختی ندارند
به ۰۰۷
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
۰۰۷ جان شما زیاد حرص نخور فقط گفتن فعال و درستم گفتن و البته وظیفشون هست بعله ولی خوب دولت قبلی همه تلاششون پاک بودن بود وامثال شما مدام از خدماتشون گفتید و اینکه وای اینا نوکران ملتن در صورتی که در بهترین حالت وظیفشون انجام میدادن بعدا فهمیدیم اون دوستان دولت قبلی پاک کن بودن
ظلم ستیز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
حیف از جامعه پزشکی که با عملکرد برخی بصورت جیب بران متخصص در جامعه خود را نشان داده اند.دولت باید قویتر در باب حفظ حقوق عامه عمل کند .اگر امتیازی که برای اینها منظور شده برای نانوایان هم در نظر گرفته می شد ظرف یکسال نانواها هم صاحب خانه ویلایی در تهران و شمال و کیش بهمراه بنز و ب ام و برای اهالی منزل بهمراه حسابهای بانکی چاق و جهانگردی با آرامش مالی می شدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
یادمان باشد که نتیجه رفاه بیش از حد برای قشر خاص منجر به بی بضاعتی گروه کثیر و بیماری ایشان میشود.از دلایل بیماری مردم یکی درمان بی کیفیت و گران است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
موافقم.برای کسب مال نباید تصویر بدی از پزشکان در جامعه بوجود آید.باید بهداشت و درمان به دور از سود جویی باز مهندسی شود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
چرا منفی دادی نکنه زیرمیزی بگیری :)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
نانوا رو با پزشک مقایسه میکنی عزیزم؟!!!
بابت اطلاع عرض میکنم کسی که بخواد به این درجه برسه باید کل دوره ی تحصیلش رو حسابی درس خونده باشه برای کنکور بی خوابی کشیده باشه و مهمتر اینکه استعدادش رو هم داشته باشه تا تازه وارد دانشگاه شه!
بد از هفت سال درس خوندن (نه مثل سایر رشته ها بلکه شبانه روزی) میشه پزشک عمومی باید 2سال بره طرح شبانه روز کشیک بده تو جاهای دور افتاده! بعد یکی دو سال بشینه برای امتحان تخصص بخونه! بعد اگه قبول شد 4-5 سال تو بیمارستان علاوه بر درس خوندن و صبح تا ظهر حضور تو بیمارستان 10-15 روز در ماه کشیک بده. کشیکاشم 30 ساعتس یعنی از صبح تا عصر فرداش! بعد که تموم شد باید بره طرح تخصص یه جای دور افتاده 2-3 سال . بعد بشینه برای امتحان بورد بخونه بعد اگه بورد قبول شد 1-2 سال برای فوق تخصص بخونه بعد اگه قبول شد 2-3سال باید به عنوان فوق کشیک بده و درس بخونه بعد باز 2سال باید بره طرح فوق تخصصی!!!! حالا خودت حساب کن ببین چقدر میشه انصافا!!! یعنی از 5 تا 50 سالگی باید درس بخونه و ریاضت بکشه!
بعد تو میگی نانوا....!!!!
مشکل اینجاست که افراد بدون اطلاعات قضاوت میکنن!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
يك نانواي ظلم ستيز
ناشناس
| Australia |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
دوست ناشناس 12:38:
خوب معلومه باید ریاضت کشید تا شد آقای دکتر. مگه تو کشورهای پیشرفته فرق میکنه. منتها اونجا متخصص ها تواضع و احترام و وقتی که میگذارند، آدم رو به حیرت میندازه. درآمدشون هم از پزشک های ایران کمتره.
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
خطاب به ناشناس 12:38
الکی مثلا من پزشکم!!!!!!
کیوان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
من خودم برای طنزش هم که شدهامتحان کردم ، برای یک
سرما خوردگی ساده پیش چند تا دکتر ریاضت کشیده رفتم نسخه های متفاوتی دادند و نظر قبلی رو شدیدا نقض کردند حالا فرض کنید همین قضیه رو بصورت مستند فیلم برداری کنین خودبخود طنز میشه .....اینکه دیگه اعتراض نداره. !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
خطاب به ناشناس 13:11
اولا من نگفتم معلوم نیست!!! گفتم این ریاضتها رو میکشه چون اکثرا راجه به جزییاتش اطلاع ندارن و این باعث میشه با بقال و نانوا مقایسشون کنن
دوما بله در کشورهای پیشرفته خیلی فرق داره مثلا اونجا طرح به این شکل ندارن یا مثلا رقابت امتحان تخصص مثل اینجا نیست یا مثلا آلمان ماهی 3600 یورو به رزیدنتاش ولی اینجا از این خبرا نیست و.....
سوما درآمدشون از پزشکای ایران به مراتب بیشتره و ایران علی رقم کیفیت بالای پزشکی یکی از ارزونترین کشورها تو این زمینه هست و دلیل اینکه از کشورهای دیگه برای درمان میان ایران همینه
چهارما اگر کسی بی احترامی کنه در هر شغلی اشتباه است اما احترام هم باید دو طرفه باشه
پنجما اگر کسی 4سال از شما بزرگتر باشه توقع احترام بیشتر داره پس زیاد غیر طبیعی نیست اگر پزشک وقتی داره برای سلامتی شما (که با ارزشترین چیزیه که دارین) تلاش میکنه توقع احترام داشته باشه
ششما شما فقط سطح درآمد 20تا پزشک معروف تهران رو میبینین فکر میکنین کل پزشکا اینقدر درآمد دارن! که تازه اگه درآمد همون 20تا از پولدارترین پزشکارو با درآمد 20تا از پولدارترین مهندسا یا بازاریا یا بساز بفروشا یا.... مقایسه کنین میبینین درآمد پزشکا کمتر بوده!
هفتما برای من خیلی جالبه که تو ایران اینقدر که به درآمد پزشکا که قشر نخبه و تحصیل کرده ی جامعه هستن حساسن نسبت به درآمد دلالها یا بساز بفروشا یا بازاریا یا فوتبالیستا و.... حساسیت ندارن!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
خطاب به کیوان:
عزیزم شما برای طنزش هم که شده برای یه سرماخوردگی پیش چندتا پزشک رفتی؟!!! بعد نسخه های متفاوت با هم دادن؟!
اولا این کار شما خودش طنزه
دوما بر فرض که این کار رو هم کرده باشی و نسخه های متفاوت گرفته باشی طنز نیست عزیزم. عدم آگاهی شما و قضاوت عجولانت باعث میشه فکر کنی طنزه!
برای سرما خوردگی میشه نسخه های متفاوتی داد هیچ ایرادی هم نداره مثلا 10نوع شربت برای گلو درد تجویز میشه که هر پزشکی هر کدوم رو تجویز کنه اشتباه نکرده در مورد خیلی داروها و خیلی بیماریها این مسئله صادقه
سوما حالا بر فرض اگر پزشکی بود که خوب درسش رو نخونده بود و اشتباه کرد نباید به کل جامعه ی پزشکی تعمیم داد و شما هم تخصصش رو نداری که این ایراد رو پیدا کنی
لطفا اظهار نظرها علمی تر و منطقی تر باشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
ببخشید بنده الان یه متخصصم به از خانه خبری هست و نه پیزهای دیگه. یه ماشین پراید قراضه دارم. از زندگی هیچ چی نفهمیدم. آرزومه 3 روز بدون دغدغه بچمو بغل بگیرم. آرزومه 24 ساعت گوشیمو خاموش کنم و جواب کسی رو ندم. تا حالا پامو از ایران بیرون نذاشتم. اقلا نانوا شب میره خونه مرتب با زنگ تلفن بیدارش نمی کنن. همش استرس نداره که موبایلش ازش دور نشه. سال تحویل و عید و عزا و ... پیش خانوادشه. ده تا شهر رو تو مناطق محروم برای طرح نگذرونده. نونش خراب دربیاد استرس نمی کشه. هر روز خواست می تونه نیاد سر کار. از زن و بچش دور نیست و ...
کیوان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
آقایون و خانومهای دکتر چقدر جدی گرفتین این سریال طنز رو......! مگه چیزی هست که از ورود طنز گونه اش واهمه داشته باشید ؟ مگه جامعه روانشناسان با سریال ساختمان پزشکان که بارها از سیما پخش شد چه کرد ؟ پاسخهایتان به کامنتها همه ستیزه جویانه است . کمی صبر کنید ! پس از پخش سریال مردم قضاوت خواهند کرد اگر بیش گویی داشته باشد از شما دفاع میکنند و اگر کم گویی داشت منتظر تکمیلش از سوی افکار عمومی باشید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
ستیزه جویانه چیه عزیز من؟!! اصلا خوندی چی نوشتن اظهار نظر میکنی؟! کی راجه به سریال حرف زد؟!
بالا یکی نظر داد که اگه پول پزشکارو به نانوا بدن اونام ماشین میخرن!!!!! من جواب اونو دادم
ملک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
کاملا با نظر شما موافقم .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
در جواب دوستان پزشک باید بگم من علوم پایه خوندم. والا اون قدری که ما توی لیسانسمون درس میخوندیم، بچه های پزشکی توی ۴ سال اولشون هرگزززززززززز تا این حد نمیخوندن. دوست بودیم با هم و به ازعان خودشون دارم این حرف رو میزنم. از لیسانس تا دکترا هم که با هم هستیم در یه حد داریم تلاش میکنیم.... حالا چرا اینقدر سر خودتون معطلید نمیدونم!
ابراهیم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
آقایون یا خانومهایی که به عنوان متخصص نظر داده اید.
خودتون خوب می دونید که ایران بهشت متخصصان است این هم نه از صدقه مهارت و چالاکی شما عزیزان بلکه از انحصار گرایی شدید موجود و پایین نگه داشتن عمدی تعداد ورودی های تخصص می باشد.
بحث درآمد اگر میشود بحث میانگین درآمدیست نه فلان پزشک یا فلان بازاری. یک فرد در جامعه ما که دکتری یا حتی پست دکترای فیزیک از دانشگاه صنعتی شریف را هم داشته باشد( ناگفته پیداست که از بیشتر تخصص های پزشکی این جایگاه تلاش بیشتر می خواهد) به احتمال زیاد بیکار یا در بهترین شرایط در یک دانشگاه هیت علمی است با حقوق ۳.۵ میلیون در ماه!!!
آن وقت درآمد میانگین متخصص ها چیزی در حدود ۶۰ تا ۹۰ میلیون تومان در ماه است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
حاشیه امنیت برای یک صنف درست کردن ،خلاف قانون اساسی و منافع کشوره.
هرکه بامش بیش ،برفش بیشتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
من هم با شما موافقم.
پزشکان افراد توانمند و بسیار باهوش جامعه هستند که متاسفانه با پرداختن به مادیات شان پزشکی را هم بسیار پایین آورده اند.
نباید مردم از این اعمال زور آنها بترسند.
ناشناس
| France |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
عزیز چرا میگی باهوش؟
چهار تا تست زیست شناسی زدن نیازی به هوش نداره. فقط حافظه کافیه. شما انگار رشته ات تجربی بوده و نه ریاضی با بفهمی باهوش کیه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
افراد توانمند و باهوش تعریف قشر "مهندس" هست و نه پزشکانی که حتی سئوالات دوره پزشکیشون تستی هست و اکث
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
بنده خورم پزشک هستم و برادرم مهندس. تمام وقتی که اون صرف مطالعه، فکر کردن به درس و ... هر چیزی که به درس مربوط بشه در طول چهار سال مهندسی کرده به اندازه یک ترم پزشکی نیست. شما باید نزدیک باشی تا این مسائل رو درک کنی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
بله دکتر جان تا کسی تو خانوادش پزشک نداشته باشه نمیفمه درس پزشکی چطوریه! کلا تعریفی که ما از درس داریم تو ذهن بقیه مردم نیست. البته حق هم دارن منم قبل از اینکه بیام تو این رشته برام این حجم درس حتی قابل تصور هم نبود
در جواب اون دوستای مهندس و رشته ی ریاضی باید عرض کنم من خودم رشتم ریاضی بوده فقط کنکور رو تجربی دادم و تغییر رشته دادم قبل کنکور و هنوزم عاشق ریاضیاتم
یه دوست هم دارم اگه که الان فوق تخصص داره همزمان فیزیک خونده الان داره دکتری فیزیک میگیره. چون تو فوق لیسانس معدلش نفر اول کشور شد بدون امتحان اجازه پیدا کرد دکتری بخونه اگه خواستین بگین مدارکشو نشونتون میدم. کسی که درسای پزشکی رو بخونه دیگه این چیزا براش بچه بازیه
بعدم اکه بحث هوش و کارامدیه کافیه شما وضعیت صنعت کشور که دست مهندساس با وضعیت پزشکی ایران تو جهان مقایسه کنین!!
ملک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
من مهندسی خوندم اون هم دانشگاه سراسری خواهرم هم پزشکی قبول شد با هزار بدبختی در دانشگاه ازاد . ان وقت به این عده میگین با هوش باهوش کخ و فلمینگ بودند که برای نجات انسانها از جان و سرمایه شان مایه گذاشتند نه اینها که به قصد تجارت به کمک حافظه و تست میرن دانشگاه دورغوز اباد تا پزشک بشن و از بیماری مردم لذت ببرن
ناشناس
| United States |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
تو به خواهرت حسودی میکنی به پزشکا چه ربطی داره؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
پس نباید سریال طنز ساخت چون شوخی با هر قشر و گروهی به آنها برمی خورد....!!!!!!
اگر اینطور هست ما شیرازیها باید اعتراض کنیم که چرا آقوی همساده شیرازی حرف می زنه...
من بارها به دلایل مختلف ناراحت بودم و زبان شیرین و خاطرات شیرین تر آقوی همساده شادم کرده...
به جای مقابله با سریالهای طنز با لطیفه های اختلاف برانگیز برخورد کنید.
پاسخ ها
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
آفرین قشنگ بود آفرین
ناشناس
| United States |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
عزیزم مستربین طنز میسازه نه اینا . . . شما از اوناش هستید که به اد درآوردن و توهین به لهجه علی دایی هم میگین طنز
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
حتما چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد که وزیر از آن می ترسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
مردمی بودن وزیر بهداشت را هم دیدیم!...زرد برادر ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
بله چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد و یکی این است که چرا 90 درصد بودجه سلامت را صرف افزایش حقوق پزشکان کرده اند!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
آقای ناشناس 20:20 شما چرا حرفهای چرند این تبلیغات رو باور می کنین؟ به جای اون یه زنگ به حسابداری یکی از بیمارستانهایی که خودتون دوست دارین بزنین ببینین میزان پرداختی ها چقدر بوده؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
نويسنده مقاله از بي اعتمادي بيماران به درمان و درمانگر خبر ندارد. هوش عمومي مردم ايران در حدي نيست كه طنز و واقعيت را از هم جدا كند . نتيجه بي اعتمادي بيشتر و اسيب بيشتر بيماران است . نظام پزشكي و وزير محترم بهداشت وظيفه خود را بخوبي انجام دادند . پزشكان كه صدمه نميبينند ، اين بيمارانند كه صدمه ميبينند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
چرا وزارت بهداشت و نظام پزشکی خوب عمل کرده اند؟
کاوند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
براىر يا خواهر محترم همه مردم ما رفتارهاي متكبرانه پزشکان زیادی را دیده اند. حتی برای بیمار آنقدر ارزش قائل نیستند که دلیل بیماری و مکانیسم تأثیر بیماری را توضیح دهند. و آنها را افرادی عامی و بی سواد می دانند. از همین ادبیات توهین آمیز شما به مردم هم معلوم است که شما هم یکی از همان پزشکان هستید. از طرفی وقتی همه این رفتارها با تبدیل شدن مراکز درمانی و پزشکانی که قرار بود انسان دوست باشند به یک بنگاه اقتصادی همراه می شود. مردم فقط انتظار دارند. یکی دردهای آنها را فریاد زند.
امیدوارم روزی بیاید که پزشکان انسانی تر رفتار کنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
دقیقا با جناب کاوند موافقم
سهند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
این طرز سخن بوی تحدی و تحقیر میده میشه بگی چطوری به کیفیت هوش عموم مردم ایران دست پیدا کردی که راجع چنین موضوع کیفی قاطعانه اظهار نظر میکنی از قرار خودپنداره ات این است که تخم دوزرده کردی راست میگی برو توی یه کشور درجه 2 اروپایی مطب بزن و فخر بفروش اونوقت معلوم میشه بار الاغت آجر می کنند یا نه؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
به نظر من هوش عمومی جنابعالی در سطح چندان مطلوبی نيست که چنين تصوری داريد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
هوش عمومی شما هم در حدی نیست که بدانی نباید با ملتی که با پول بیت المالشان تحصیل رایگان کرده ای و به ثروت رسیده ای اینگونه سخن بگویی و آنهارا به منبع کسب ثروت خود بدانی. اگه خیلی از این ملت بدت میومد می خواستی بری خارج شهریه بدی دکتر بشی همونجا هم کسب درامد بکنی!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
آیا هوش و فهم تمام آدما با هم برابره به نظر شما؟!!
اگه نیست میزان فهم افراد بیسواد و کم سواد بالاتره به نظر شما یا قشر تحصیل کرده؟!!(البته صرف نظر از استثناها)
آیا اینو قبول ندارین که افرادی که به مراتب بالای علمی رسیدن احتمالا هوش و پشتکار بیشتری داشتن؟!!! (البته آمار تحقیقات در این زمینه وجود داره میتونین جستجو کنین)
چرا احساس میکنین همه با هم برابرند؟!!
من قبول دارم برادرند همه ولی برابر که نیستن!
مگه تو قران نیست که میگه : آیا کسانی که نمیدانند با کسانی میدانند برابرند؟!
هل یستوی الذین یعلمون والذین لایعلمون
طبق چه آماری میگین سطح هوش عمومی ما بالاس؟!! اتفاقا چند سال پیش یه تحقیق بین المللی تو این زمینه شد که شرم دارم نتیجش رو بگم خودتون جستجو کنین اونم بیبنین
شما میگین هوش عمومیه تو!!! هوش عمومی که برای یک نفر نیست! مربوط به عمومه! اسمش روشه ولی شما اینم نمیدونین حتی!!! بعد با این وضعتون اظهار نظرم میکنین!!!
ناشناس
| United Kingdom |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
در ازای پول بیت المال که صرف تحصیل پزشک میشه در زمان اینترنی و رزیدنتی به صورت تقریبا رایگان تو بیمارستان کشیک میده و بعد از اتمام دوره ی پزشکی عمومی و تخصص و فوق تخصص هر کدام 2 سال در مناطق محروم طبابت میکنه
باز هم بدون اطلاعات و رو هوا اظهار نظر شد!!!
ناشناس
| United Kingdom |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
تحدی یا تحقیر؟! اینا 2 تا معنی متفاوت داره. کدومش؟ یا باز بدون اینکه معنی چیزی رو بدونین به کار بردین؟!
هوش رو امروز با ملاکهایی که هست از حالت صرفا کیفی خارج کردن و کمی شده. احتمالا راجه به IQ چیزی شنیدی؟!
قطعا از تخم دو زرده هم بالاتره وقتی تو کنکور سراسری ادم بتونه جزو 100 نفر اول باشه (و تا درس خون نباشی نمیتونی درک کنی) و بعد تو امتحان تخصص هم جزو 50 نفر اول باشه و سخت کار کنه و درس بخونه برای سلامتی و نجات جون هم وطنش
اتفاقا پزشکای زیادی از ایران به اروپا رفتن و میتونی آمار موفقیتشون رو تو اینترنت جستجو کنی و از اینکه ببینی اکثر کسایی که رفتن جز بهترینها تو رشتشون بودن افتخار کنی (البته اگر دست از این کینه و لجاجتت بر داری)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
ناشناس 11:17 تو یک تست روانشناسی بده!!! صد در صد خود شیفته هستی که متاسفانه درمان دارویی هم نداره!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
از مشخص های افراد خود شیفته Lacks empathy هست به معنی اینکه اصلا نمی توانند احساسات طرف مقابل را درک کنند و خود را جای طرف مقابل بگذارند!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
باز یه چیزی گفتین بدون اینکه بلد باشین؟!! :)))
Lacks empathy نه عزیزم lack of empathy
حداقل بلد باش یه چیزو بعد حرف بزن راجه بهش!!!
برای این تشخیصی هم که شما گفتی 9تا معیار هست که فرد باید 5تاشو داشته باشه
بعد اصلا چه ربطی داشت؟!!! نظر اول رو من نذاشته بودم فقط به نظرات بقیه جواب دادم! اینکه کسی حرف غیر منطقی و از روی بسوادی بزنه بعد یکی جوابش رو بده میشه lack of empathy?!!!! یعنی باید باید با حرف ناحساب همدلی کرد؟!!!
اگر واقعا حرفی برای گفتن دارین بیاین با اطلاعات درست منطقی بحث کنین نه اینکه یه چیزی بندازین وسط بعدم الفرار!!!
ملک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
من هم با جناب کاوند موافقم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
ناشناس 11:56 حالا lack empathy یا lack of empathy از یک نفر پرسیدن که قرمه سبزی را با ق می نویسن یا با غ ، گفت چیکار داری که با ق می نویسن یا با غ ، گوشت توش را بچسپ!!! حالا حکایت شماها است وقتی که کم میارین شروع میکنین به سفسطه کردن!!!!
ناشناس
|
Denmark
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
نظر سنجی در خصوص شخصیت برجسته سال نشان می دهد که در این مورد اقای هاشمی خوب عمل نکرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
آن درصد قلیلی هم که ایشان را شخصیت برجسته سال معرفی کردند همان کسانی بودند که از این نمد کلاهی ساخته بودند و کارانه های نجومی دریافت می کردند!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟