بازدید 2115

مقام سوري از ديدار مسئولان کشورش با مسئولان سعودي خبر داد

کد خبر: ۵۲۲۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵ 08 August 2015
مشاور وزیر اطلاع رسانی سوریه، با اعلام اینکه دیدارهایی مستقیم و غیر مستقیم بین مقامات سوریه و عربستان صورت گرفته است، تاکید کرد: زمان دیدار آینده بین مسئولان عربستان سعودی و سوریه و سطح شرکت کنندگان در آن هنوز مشخص نشده است.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه خبری النشره لبنان گزارش داد: «علی الاحمد» در گفتگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه اعلام کرد تاکنون زمان دیدار [مقامات] سوری و عربستان با نظارت روسیه و با هدف حل و فصل بحران سوریه مشخص نشده است. همچنین، مکان این دیدار و شخصیت های شرکت کننده در آن نیز معلوم نیست. فرایند مربوط به حل بحران سوریه وارد زمین حل و فصل سیاسی شده است.

وی گفت ممکن است جزئیات زیادی برای حل و فصل بحران مطرح شود. همه باید برگه های خود را روی میز و در فضای آرام مطرح کنند. کانون تروریسم جهان در سوریه است. برای حل بحران سوریه دیدارهایی در مسکو، عمان و برخی کشورهای دیگر صورت گرفته است. اولین دیدار بین دو طرف سوری و عربستانی یک سال و نیم قبل به صورت غیر مستقیم بود. تقریبا یک ماه پیش نیز مسئولان بلندپایه دو کشور با یکدیگر دیدار کردند. پیش از این دیدار نیز دیدارهایی غیر مستقیمی در عمان، سوریه و عربستان صورت گرفته بود.

وی افزود: هدف از این دیدارها ارائه ساز و کار برای حل و فصل سیاسی نبود بلکه دادن پیام های متقابل بین دو طرف بود. طرف های حوزه خلیج فارس درصدد این هستند که نشان دهند از مواضع خود درباره سوریه عقب نشینی نکرده اند.

علی الاحمد تاکید کرد قاهره و دمشق دو بال امت عربی در منطقه هستند. امیدواریم که مصر نقشی نزدیک به نقش روسیه ایفا کند. قاهره توان ارتباط با گروه های مخالف معتدل در داخل سوریه و خارج آن را، که بر وحدت و تمامیت ارضی سوریه تاکید می کنند، دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات