بازدید 3203

دستور کار هفتگی کمیسیون‌های تخصصی مجلس

کد خبر: ۵۲۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲ 13 August 2015
دستور کار هفتگی کمیسیون های تخصصی مجلس اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دستور کار کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته آینده اعلام شد که به شرح زیر است:

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسات هفته آینده خود به ادامه بررسی سند برجام و قطعنامه 2231 می‌پردازد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن بررسی آخرین اخبار و تحولات، تحولات صنایع دفاعی کشور را با حضور وزیر دفاع، معاونان وی و مدیران عامل صنایع دفاعی مورد بررسی قرار می‌دهند.

همچنین هیأت رئیسه و روسای کارگروه‌های کمیسیون امنیت نیز در هفته آینده نشست خواهند داشت.

کمیسیون اصل 90 مجلس

اعضای کمیسیون اصل 90 طی نشستی با مسئولان وزارت امور خارجه برجام را بررسی می‌کنند؛ در این نشست مسئولان سازمان انرژی اتمی نیز حضور خواهند داشت.

کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی، فنی و عمرانی، ارتقای سلامت اداری و قضایی این کمیسیون برای رسیدگی به پرونده‌های مطروحه و شکایات واصله تشکیل جلسه می‌دهند. همچنین اعضای کارگروه فرهنگی کمیسیون اصل 90 در خصوص اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری با قائم مقام وزیر بهداشت جلسه خواهند داشت.

کارگروه ویژه این کمیسیون نیز درباره پرونده صاحبقرانیه با مسئولین وزارت راه و شهرسازی تشکیل جلسه می‌دهد.

همچنین جلسه‌ای با رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات توسط این کارگروه برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، کارگروه ویژه مبارزه با زمین‌خواری کمیسیون نیز درباره تغییر کاربری اراضی تحت عنوان باغشهر نشست خواهند داشت.

کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس

 کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس نیز به ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس و بررسی مباحث مربوط به ساختار اداری می‌پردازند.

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به بررسی نحوه برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش می‌پردازد.

اخذ گزارش و بررسی نهایی موضوع نحوه برگزاری آزمون استخدامی (5000 نفر) در آموزش و پرورش و تطابق با قانون الحاق دو تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی با حضور معاونین توسعه مدریریت و پشتیبانی و فناوری نیروی انسانی این وزارتخانه در دستور کار کمیسیون آموزش مجلس قرار دارد.

همچنین با حضور وزیر علوم، رئیس کمیسیون اصل 90 و رئیس دیوان محاسبات کشور بررسی نهایی موضوع دانشجویان بورسیه انجام می‌شود.

همچنین ضمن ارائه گزارش سفر اعضای کمیسیون به کشور ژاپن، وزیر آموزش و پرورش نیز به منظور پاسخ به سوالات نمایندگان در جلسه کمیسیون آموزش حضور می‌یابد.

لایحه موافقتنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پرتغال در حوزه‌های زبان، آموزش، فرهنگ، ورزش، جوانان، گردشگری و رسانه‌های جمعی بررسی می‌شود.

بررسی لایحه یک فوریتی تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات و بررسی پیشنهادهای برنامه ششم توسعه از دیگر دستورهای کاری اعضای کمیسیون آموزش است.

در هفته آینده کمیسیون مشترک ساماندهی خدمات رسانی به روستاها نیز به ادامه رسیدگی به طرح یک فوریتی ساماندهی خدمات رسانی به روستاها می‌پردازد.

کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

مشکلات اعتباری سازمان ملی استاندارد ایران با حضور رییس این سازمان روز یکشنبه در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود.

نمایندگان عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی برای هفته آینده رسیدگی به طرح استفساریه ماده 59 قانون برنامه و استماع گزارش عملکرد وزارت نیرو در حوزه عمرانی را با حضور وزیر و معاونین وزارت نیرو در دستور کار خود دارند.

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس

وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در جلسه کمیسیون بهداشت درباره عملکرد صندوق‌های بیمه در طرح تحول سلامت گزارش می‌دهند.

همچنین وزرای بهداشت و تعاون گزارشی درباره نحوه تعیین تعرفه‌های پزشکی، چگونگی اجرای تعرفه خدمات پرستاری و نحوه خرید خدمت سازمان تأمین اجتماعی از وزارت بهداشت در شهرهایی که فاقد مرکز درمانی می‌باشند ارائه می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر نیز با حضور در این کمیسیون درباره عملکرد و برنامه‌های سال جاری گزارش می‌دهد.

همچنین اعضای کمیسیون بهداشت مجلس گزارش معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص آمایش آموزش علوم پزشکی را استماع می‌کنند.

کارگروه مربوطه نیز جهت ادامه بررسی راهکارهای اجرایی در جهت کاهش تقاضا و مصرف مواد مخدر در کشور تشکیل جلسه می‌دهند.

کمیسیون اجتماعی مجلس

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با حضور در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس به سوالات دو نفر از نمایندگان پاسخ می‌دهد.

طرح تعیین تکلیف بیمه اعضای صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز و تحت پوشش قرار گرفتن آنان توسط سازمان تأمین اجتماعی در این کمیسیون بررسی می‌شود.

همچنین نشست مشترک اعضای کمیسیون اجتماعی با مسئولین سازمان بیمه سلامت ایران در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

کمیسیون اقتصادی مجلس

بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان درخصوص تحقیق و تفحص از بانک توسعه و تعاون در دستور کار جلسه هفته آینده کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس علاوه بر بررسی تحقیق و تفحص از بانک توسعه در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه هفته آینده طرح الحاق یک تبصره به ماده 39 قانون پولی و بانکی کشور اعاده شده از شورای نگهبان و ادامه بررسی طرح دائمی شدن مالیات بر ارزش افزوده را در دستور کار خود دارند و کارگروه پولی و بانکی این کمیسیون نیز به منظور ادامه بررسی همین طرح تشکیل جلسه می‌دهند.

کمیسیون صنایع و معادن مجلس

کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جلسه هفته آینده خود به بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت دخانیات کشور می‌پردازد.

وزیر صنعت نیز با حضور در جلسه این کمیسیون به سوالات دو نفر از نمایندگان پاسخ می‌دهد.

همچنین دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی در خصوص عملکرد، برنامه‌ها و دورنمای مناطق مذکور در اقتصاد ملی گزارشی را در این کمیسیون ارائه خواهد کرد.

بررسی لایحه اجازه اصلاح اساسنامه مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن و نیز مشکلات شرکت فولاد بهمن مازندران و همچنین گزارش رئیس دانشکده یا پژوهشکده مهندسی خودرو در خصوص طرح‌های در دست مطالعه در دستور کار کمیسیون صنایع قرار دارد.

کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس

همچنین آخرین وضعیت خودروهای برقی در کشور در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی بررسی می‌شود.

گزارش اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

کمیسیون عمران مجلس

تقاضای استیضاح وزیر راه و شهرسازی با حضور نمایندگان متقاضی استیضاح در جلسه کمیسیون عمران در محل تلفیق بررسی می‌شود.

همچنین سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل در مورد عملکرد و برنامه‌های این سازمان در کمیسیون عمران گزارش می‌دهد.

ترکان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور نیز جهت بررسی اولیه تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به کمیسیون عمران می‌رود.

کمیسیون انرژی مجلس

بررسی و رفع ابهام مواد ارجاعی از صحن علنی مجلس در مورد طرح حمایت از صنعت برق و نیز بررسی تأمین اعتبار خطوط فولادی آبرسانی با حضور مسئولان و کارشناسان وزارت نیرو، شرکت فولاد مبارکه و انجمن لوله سازان در دستور کار کمیسیون انرژی مجلس قرار دارد.

همچنین کمیسیون انرژی به بررسی پیشنهادهای نمایندگان در خصوص اساسنامه شرکت ملی نفت ایران می‌پردازد.

کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس

وزیر دادگستری با حضور در جلسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به سوال موسی‌الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد پاسخ می‌دهد.

بررسی لایحه تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات طرح‌های صنعتی و علائم تجاری، بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان و بررسی طرح استفساریه تبصره 6 قانون نحوه تقویم ابنیه املاک و اراضی مورد نیاز شهرداری‌های نیز در دستور کار کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس قرار دارد.

کارگروه تخصصی حقوق جزا به بررسی طرح اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی، کارگروه تخصصی حقوق خصوصی به بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان و کارگروه تخصصی حقوق عمومی به بررسی لایحه تشکیل واحد پلیس قضایی می‌پردازند.

کمیسیون فرهنگی مجلس

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص آخرین اقدامات و تمهیدات برای برگزاری حج تمتع سال جاری در کمیسیون فرهنگی مجلس گزارش می‌دهد.

بحث و بررسی درباره توسعه کمی و کیفی تولید و تأمین کاغذ در کشور با حضور وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت و معدن، امور اقتصادی و دارایی و آموزش و پرورش و همچنین مدیران کارخانجات بزرگ تولیدی کاغذ در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کمیسیون فرهنگی انجام می‌شود.

کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس

رحمانی فضلی وزیر کشور با حضور در جلسه کمیسیون شوراها و امور داخلی به سوالات 9 نفر از نمایندگان پاسخ می‌دهد.

فرمانده نیروی انتظامی نیز در با حضور در جلسه این کمیسیون به ارائه برنامه‌های آتی می‌پردازد.

طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و بررسی لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور نیز در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس

 کمیسیون کشاورزی مجلس نیز به ادامه بررسی لایحه حفاظت از خاک، لایحه حفاظت و بهره‌برداری از منابع ژنتیکی و لایحه حفاظت، احیا و مدیریت تالاب‌های کشور می‌پردازد.

مشکلات پرورش دهندگان قارچ خوراکی نیز با حضور انجمن صنفی تولیدکنندگان این محصول در کارگروه کشاورزی بررسی می‌شود. همچنین کارگروه منتخبی از این کمیسیون به بررسی مشکلات انجمن علمی جنگلبانی کشور می پردازد. /
تور تابستان ۱۴۰۳
پارس نماد- صفحه خبر
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسماعیل هنیه # دولت چهاردهم # المپیک 2024 پاریس # مسعود پزشکیان