فوتبال باشگاهی ایران به نیم فصل مسابقات خود رسیده و بسیاری از باشگاه ها در این برهه باید طبق قرارداد حداقل نیمی از پرداختی قرارداد بازیکنان را تهیه کنند تا به حساب آنها واریز شود.
به گزارش تابناک ورزشی، خیلی از تیم های لیگ برتری در این میان وضع ناگوارتری هم دارند چرا که در طول نیم فصل و هفته های اخیر مدام قول فرارسیدن تعطیلات نیم فصل را به بازیکنان شان داده اند اما حالا وقت عمل کردن به وعده هاست و اغلب حساب ها هم خالی است.
یکی از منابع جدی درآمدزایی تیم ها هم سهم شان از تبلیغات محیطی و حق پخش است که وصول این مورد دوم در فصل جاری تقریبا نزدیک به محال به نظر می رسد اما درباره درآمد تبلیغات محیطی هم هیچ خبر خوشایندی به گوش نمی رسد. انگا نه انگار که لیگ برتر ایران اسپانسر تبلیغات محیطی دارد. باشگاه ها نیم فصل را به انتها رسانده اند اما همچنان درگیر زمزمه هایی هستند که از درخواست تخفیف شرکت پیمانکار و برنده مزایده این قسمت حکایت دارد.
این اواخر که مسئولان هيات رييسه سازمان ليگ در رسانه ها از دريافت مبلغي از قرارداد فصل جديد تبلیغات محیطی طي اين هفته خبر داده اند، هم هنوز حرکتی عملی به همراه نداشته و پولی دست باشگاه های بدهکار و درمانده را نگرفته است.
تیم های دولتی و خصوصی هرکدام به نوعی درگیر این مساله شده اند و هر روز برای دریافت بخشی از طلب شان به ساختمان میدان شیخ بهایی مراجعه می کنند اما دریغ از پاسخ مشخص و زمان قطعی. بخش مالی سازمان لیگ حتی از پرداخت چک هم به نماینده باشگاه ها خودداری می کند چون روسای سازمان لیگ خوب می دانند که زمان رسیدن پول مشخص نیست.
در آخرین واکنش نسبت به این بحران، یکی از مدیران عامل اسبق فوتبال باشگاهی ایران حرف جالبی زد که قابل تامل است. امیررضا واعظی آشتیانی گفته : « حدس مي زنم كه اگر هم مبلغي از اسپانسر تبلیغات محیطی دريافت شود تا زمان مجمع انتخاباتي فدراسيون فوتبال بين باشگاه ها توزيع نگردد تا از برخي مزايا در انتخابات بهره مند شوند. » این اظهارنظر می تواند ماجرا را وارد فاز تازه ای کند.