کیوسک بین المللی «تابناک»؛

مواضع سید حسن نصرالله درباره سعودی‌ها/ انتشار فهرست ثروتمندترین افراد جهان

بازتاب مواضع دبیرکل حزب الله در قبال تحرکات جدید سعودی‌ها، انتشار وصیت نامه رهبر پیشین القاعده، واکنش تد کروز به نتایج انتخابات «سه شنبه بزرگ»، ادامه تحلیل‌ها درباره نتایج انتخابات ایران و انتشار فهرست ثروتمند‌ترین افراد جهان، از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه‌های بین المللی قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۷۱۸۷۵
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 02 March 2016
|
18429 بازدید
مواضع سید حسن نصرالله درباره سعودی‌ها/ انتشار فهرست ثروتمندترین افراد جهانبازتاب مواضع دبیرکل حزب الله در قبال تحرکات جدید سعودی ها، انتشار وصیت نامه رهبر پیشین القاعده، واکنش تد کروز به نتایج انتخابات «سه شنبه بزرگ»، ادامه تحلیل ها درباره نتایج انتخابات ایران و انتشار فهرست ثروتمندترین افراد جهان، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. 

به گزارش «تابناک»، سخنرانی شب گذشته سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که به ویژه در مطبوعات منطقه بازتاب داشته و مورد توجه قرار گرفته است. بر اساس گزارش «المیادین»، نصرالله در سخنرانی خود با اشاره به تحرکات جدید عربستان سعودی علیه لبنان گفت، کمک نظامی عربستان به ارتش لبنان از زمان مرگ ملک عبدالله، پادشاه پیشین عربستان متوقف شده بود و توقف کمک نظامی سعودی به علت مواضع لبنان در قبال عربستان نبود. وی گفت: «برخی نیروهای لبنان آرزو می‌کنند در لبنان نیز عملیات «طوفان قاطعیت» صورت گیرد؛ همچنان که در یمن رخ داده است». دبیرکل حزب الله لبنان همچنین تصریح کرد: «منظور از همه مطالبی که در خصوص اتخاذ تدابیری علیه لبنان و لبنانی‌های مقیم در کشورهای حوزه خلیج فارس گفته می‌شود، حزب الله است. آن‌ها فقط حزب الله را هدف قرار داده‌اند».

*****

در همین زمینه، روزنامه «الاخبار» نیز با انتشار مطلبی، لبنان را هدف جدید سعودی‌ها برای ایجاد بحران در منطقه دانسته است. به نوشته این روزنامه، عربستان سعودی در تلاش برای تنبیه لبنان برآمده است و در این راستا، سعی دارد یک ائتلاف عربی برای حملات اقتصادی، سیاسی، امنیتی و تبلیغاتی علیه لبنانی‌ها و در رأس آن، حزب‌الله لبنان به راه بیندازد. از قطع کمک‌ ۳ میلیارد دلاری به ارتش و نیروهای امنیتی در سی ام بهمن گذشته تا تحریم‌های اقتصادی و ساخت برنامه‌ای توهین‌آمیز علیه «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در شبکه سعودی «ام بی‌سی» که اعتراضات گسترده‌ای در لبنان به همراه داشت، همگی اقداماتی است که در این راستا انجام گرفته است. سعودی‌ها، بهانه کرده‌اند که لبنان با سیاست عربستان در منطقه همسو نیست و حزب‌الله امور لبنان را در دست گرفته است.

*****

انتشار وصیت نامه اسامه بن لادن، رهبر پیشین گروه تروریستی القاعده، موضوع دیگری است که مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، نامه‌های به دست آمده از محل حمله نیروهای ویژه آمریکایی به اقامتگاه اسامه بن لادن، سرکرده القاعده در سال ۲۰۱۱ در پاکستان که منجر به کشته شدن او شده بود، نشان می‌دهد که وی مشخص کرده بود، دست کم ۲۹ میلیون دلار از اموال و دارایی‌هایش باید پس از مرگش خرج شود. بن لادن در این اسناد و نامه‌ها درخواست کرد که بخش زیادی از این پول صرف ادامه «جهاد» در عرصه جهانی شود. بر اساس اعلام بن لادن، یک درصد از رقم ۲۹ میلیون دلار باید به محفوظ الولید، جنگجوی ارشد القاعده اختصاص می‌یافت که به نام مستعار ابوحفظ الموریتانی معروف است.

*****

واکنش‌ها به نتایج انتخابات «سه شنبه بزرگ» در آمریکا، از جمله دیگر موضوعات مورد توجه امروز است. به نوشته خبرگزاری فرانسه، تد کروز، یکی از نامزدان جمهوری خواه برای ریاست جمهوری آمریکا می‌گوید، وی تنها امید حزبش برای شکست دادن دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز این حزب است و از رقبایش خواست از میدان رقابت خارج شوند. وی اظهار داشته: «تا زمانی که میدان رقابت بین نامزد‌ها تقسیم می‌شود، راه نامزدی دونالد ترامپ بیش از پیش محتمل به نظر می‌رسد و این یک فاجعه برای جمهوریخواهان و محافظه کاران و ملت خواهد بود». کروز، سناتور تگزاس، روز سه شنبه بزرگ در دو ایالت، یکی زادگاهش و دیگری اوکلاهما به پیروزی رسیده است، حال آنکه ترامپ با پیروزی در شش ایالت، خود را برای انتخاب به عنوان نامزد نهایی نزدیک‌تر کرده است.

*****

اما با گذشت چند روز از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در ایران، تحلیل‌ها درباره نتایج این انتخابات همچنان در مطبوعات و رسانه‌های مختلف به چشم می‌خورد. در یکی از جدید‌ترین موارد، «یو اس‌ای تودی» انتخابات ایران را یک همه پرسی در مورد توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی خوانده و گفته است که نتایج این انتخابات به معنای طرفداری مردم ایران از غرب نیست. این روزنامه با اشاره به اینکه لیست‌های ارائه شده از سوی اصلاح طلبان برای پارلمان و مجلس خبرگان تنها شامل نامزدهای اصلاح طلب نمی‌شد بلکه نامزدهای از جناح‌های دیگر را نیز شامل می‌شد، نوشت این وحدت انتخاباتی موجب تقویت حکومت ایران خواهد شد. این روزنامه در ادامه با اشاره به یک نظر سنجی جدید دانشگاه مریلند از افکار عمومی ایرانیان، می‌نویسد در واقع پس از گذشت هفت ماه از امضای توافق هسته‌ای، مواضع ایران در قبال غرب تغییری نکرده است.

*****

در ‌‌‌نهایت، در میان مطالب غیرسیاسی، نشریه «فوربس» فهرست ثروتمند‌ترین افراد جهان را منتشر کرده که بر اساس آن، مطابق روال سال‌های گذشته، بیل گیتس، مؤسس شرکت رایانه‌ای مایکروسافت در صدر جدول قرار دارد. لیلیان بترن‌کورت، وارث ۹۳ ساله شرکت اوریل نیز با ۳۶.۱ میلیارد دلار ثروتمند‌ترین زن جهان است. بزرگ‌ترین بازنده سال قبل کارلوس سلیم، غول تجاری مکزیکی با سهام‌هایی در مخابرات، رسانه‌ها، صنایع نفتی و صنایع خانگی بود که در سال گذشته ۲۷.۱ میلیارد دلار ضرر کرد. وی اکنون ۵۰ میلیارد دلار ثروت داشته و نفر چهارم لیست است. مارک زاکربرگ ۳۱ ساله نیز برنده بزرگ سال قبل نام گرفت. وی توانست ۱۱.۲ میلیارد دلار به ثروت خود افزوده و برای اولین بار در بین ده نفر بر‌تر لیست قرار گیرد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟