روزنامه شرق در مصاحبه با محمدحقانی عضو شورای شهر تهران،در باره فاجعه موتورسیکلت در پایتخت مصاحبه کرده است.
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر دراینباره میگوید: «طبق آماری که شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به ما داده است، روزانه حدود ٦٠٠ هزار موتورسیکلت فقط به منطقه ١٢ شهر تهران وارد میشود و علاوه بر این، پیمایش سالانه موتورسیکلتها در تهران، درمجموع چهارهزارو ٧٠٠ میلیون کیلومتر است که برابر با ١٣ درصد کل پیمایش وسایل نقلیه پایتخت است. برایناساس، میتوان گفت سهم موتورسیکلت بیشتر از پیمایش همه وسایل نقلیه دیگر شهر است. حالا اگر در کنار این میزان پیمایش، این امر را که موتورسیکلتها در هر کیلومتر، ١٥ گرم دوده به حلق مردم میدهند، قرار دهیم، میتوان خطر وحشتناک این وسیله نقلیه را برای سلامتی شهر و مردم محاسبه کرد».
طبق گفته این عضو شورای شهر، آمارها نشان میدهد ٢٦ تا ٣٠ درصد آلودگی کل تهران، مربوط به موتورسیکلتهاست و به عبارتی دیگر، آلایندههای تولیدشده این وسیله نقلیه، ١٦,٢ درصد از کل منابع آلاینده متحرک شهر است. حقانی در رابطه با تعداد موتورسیکلتهای شهر تهران هم آمار جالبی دارد. او البته تأکید میکند: « هنوز هیچ منبعی آمار دقیقی دراینباره نداده است، یا از اساس چنین آماری وجود ندارد؛ اما آنچه موجود است، به این شرح است: «تعداد موتورسیکلتهای شهر تهران در سال ١٣٨٩، ٧٥٠ هزار بوده که سال ٩٢ گفته شد به بالای یک میلیون رسیده است. از طرفی، اعلام شده است تعداد موتورسیکلتهایی که در تهران شمارهگذاری شده و البته طبق اسناد هیچکدام هنوز از رده خارج نشده است، سهمیلیونو ٥٠٠ هزار دستگاه بوده است که البته شاید تعدادی از اینها در تهران شمارهگذاری شده و به شهرهای دیگر رفته باشند. اما دراینباره هرکس آماری میدهد، نیروی انتظامی تا سه میلیون هم آمار میدهد».