افزایش 46 درصدی درآمد نفتی عربستان

عربستان سعودی پیش بینی کرده است که در سال 2017 درآمدش از فروش نفت خام به طور قابل توجهی افزایش می یابد. این پیشبینی بر اساس مشاهدۀ روند صعودی قیمت نفت پس از توافق بین اوپک، روسیه و تولید کنندگان دیگر برای کاهش تولید بوده است.
کد خبر: ۶۵۴۱۸۳
|
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 04 January 2017
|
7167 بازدید
|
۲

عربستان سعودی پیش بینی کرده است که در سال 2017 درآمدش از فروش نفت خام به طور قابل توجهی افزایش می یابد. این پیشبینی بر اساس مشاهدۀ روند افزایشی قیمت نفت پس از توافق بین اوپک، روسیه و تولید کنندگان دیگر برای کاهش تولید بوده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، ریاض انتظار دارد که از فروش نفت خام در سال 2017، 480 میلیارد ریال سعودی (معادل 128 میلیارد دلار) به دست آورد. این در حالی ست که در پیشبینی قبلی ای که در سال 2016 اعلام شده بود، انتظار می رفت که عربستان امسال از فروش نفت، حدود 329 میلیارد ریال درآمد حاصل کند.
افزایش 46 درصدی درآمد نفتی عربستان

حکومت عربستان سعودی طی بیانیه ای گفت: "از آن جا که اقتصاد پادشاهی عربستان به شدت متکی به نفت است، کاهش قیمت نفت طی دو سال گذشته به کسری قابل توجهی در بودجه دولت انجامیده و رتبه اعتباری این کشور را تحت تأثیر قرار داده."

همچنین در این بیانیه آمده: "بودجه سال 2017 در پرتو تحولات ایجاد شده در اقتصاد محلی و جهانی، و از جمله قیمت تخمینی نفت تهیه شده بود"

عربستان سعودی در سال 2015 با کسری بودجه ای به بزرگی 98 میلیارد دلار، یا 15 درصد از تولید ناخالص داخلی، رو به رو بود و تمام تلاشش کم کردن این شکاف در سال 2016 بود.

انتظار می رود که درآمد کلی سال 2017، که شامل درآمدهای غیر نفتی نیز می شود، نسبت به سال 2016، 31 درصد رشد داشته باشد و به 692 میلیارد ریال برسد.

در 30 نوامبر اعضای اوپک برای کاهش تولید نفت به میزان 1.2 میلیون بشکه نفت در روز توافق کردند. همچنین کشورهای غیر عضو نیز پذیرفتند که تولید خود را 558.000 بشکه در روز کاهش دهند.

با افزایش انتظارات برای کاهش تولید نفت خام، قیمت نفت توانست دوباره افزایش چشمگیری پیدا کند و دوباره به بالای 54 دلار برگردد. شاید این قیمت برای نفت که روزگاری بالای 100 دلار معامله می‌شد، قیمت بسیار بالایی نباشد، اما همین افزایش قیمت موجب امیدواری تولید کنندگان نفت به بهبود شرایط اقتصادی کشورشان شده و به نوعی می‌توان گفت تعادل را به بازار برگردانده است.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمد
|
United States of America
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
عزیز به دلار است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
نه. به ریال سعودیه
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟