آخرین تحولات پس از تجاوز آمریکا به سوریه؛

آغاز حمله داعش به ارتش سوریه پس از حمله موشکی آمریکا

انگلیس، استرالیا، فرانسه و اسرائیل، که همگی آنها پیش از این حمله در جریان برنامه آمریکا قرار گرفته بودند، از اقدام ایالات متحده حمایت و اغلب آنها تأکید کردند که این حملات، پاسخی مناسب به حملات شیمیایی بوده است. این نوع موضع گیری نشان می دهد که قرار است حمله ارتش آمریکا در همین سطح بماند. کرملین طی بیانیه‌ای ضمن تأکید بر تناقض حمله آمریکا به سوریه با قوانین بین‌المللی، گفت: این مسأله آسیب جدی به روابط واشنگتن و مسکو می‌زند.
کد خبر: ۶۸۲۶۷۸
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 07 April 2017
|
26957 بازدید
|
پس از حمله موشکی آمریکا که منجر به تخریب عمده یکی از پایگاه مهم هوایی سوریه شد، داعش حملات زمینی را به مواضع ارتش سوریه آغاز و در سایه حملات آمریکا تلاش کرد تا مواضع از دست رفته اش را باز پس گیرد.
 
به گزارش «تابناک»؛ پس از آنکه آمریکا 59 موشک تاماهاک را به پایگاه الشعیرات سوریه شلیک کرد، این پایگاه از حالت عملیاتی خارج شد. در همین حال، عناصر گروه تروریستی داعش، حملات زمینی را علیه مناطق آزاد شده، آغاز کردند؛ حملاتی که با مقاومت ارتش سوریه روبه رو شده و تاکنون نیروهای داعش نتوانسته اند پیشروی داشته باشند.
 
همزمان رسانه‌های آمریکایی به نقل از برخی شاهدان عینی خبر دادند که ارتش سوریه پیش از حمله موشکی امروز ناوهای این کشور به پایگاه هوایی شعیرات در حمص، نیروها و برخی تجهیزات خود را از این پایگاه خارج کرده بود. احتمال می رود که منابع اطلاعاتی روسیه، دولت اسد را از این حمله باخبر کرده بود. منابع دولتی سوریه نیز خبر دادند که ارتش سوریه، شماری از جنگنده های خود را پیش از حمله موشکی از این پایگاه منتقل کرده بوده است.
 
انگلیس، استرالیا، فرانسه و اسرائیل، که همگی آنها پیش از این حمله در جریان برنامه آمریکا قرار گرفته بودند، از اقدام ایالات متحده حمایت و اغلب آنها تأکید کردند که این حملات پاسخی مناسب به حملات شیمیایی بوده است. «نعمان کورتلموش»، معاون نخست وزیر ترکیه ضمن اعلام حمایت آنکارا از تجاوز نظامی آمریکا به سوریه، آن را «اقدامی مثبت» خواند و گفت: دولت «بشار اسد» باید مجازات شود.
 
این نوع موضع گیری نشان می دهد، قرار است حمله ارتش آمریکا در همین سطح بماند و آمریکا قصد حملات گسترده مستمر موشکی یا پیاده کردن نیروی زمینی در این مقطع را ندارد. در مقابل کرملین طی بیانیه‌ای ضمن تأکید بر تناقض حمله آمریکا به سوریه با قوانین بین‌المللی، گفت: این مسأله آسیب جدی به روابط واشنگتن و مسکو می‌زند.
 
در ساعات اخیر شایعاتی درباره انتقال خانواده فرماندهان ارتش سوریه و دیپلمات های ایران به لبنان در فضای مجازی منتشر شده بود؛ اما یک دیپلمات کشورمان در سفارت ایران در سوریه اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه در پی حمله آمریکا به سوریه خانواده‌ دیپلمات‌های ایرانی از دمشق به جنوب بیروت منتقل شده‌اند را نادرست عنوان و آن را تکذیب کرد.
 
آغاز حمله داعش به ارتش سوریه پس از حمله موشکی آمریکا
 
طلال برازی، استاندار حمص در مصاحبه با المیادین گفت: در حمله آمریکا به فرودگاه نظامی الشعیرات در مرکز سوریه چندین تن کشته و زخمی شدند. این پایگاه هدف پشتیبان هوایی اصلی نیروهای سوری در تعقیب تروریست‌های داعش در شرق حمص بوده است. آمریکا تلاش می‌کند، توانایی ارتش سوریه برای مبارزه با تروریسم و پیگرد تروریست‌ها را تضعیف کند و این تجاوز آمریکا کاملا محکوم است.

استاندار حمص در مصاحبه با رویترز نیز گفت: از دو ساعت قبل، عملیات اطفا و نجات در این پایگاه هوایی سوریه در حال انجام است. او خاطرنشان کرد: من معتقدم که تلفات انسانی در این پایگاه هوایی هدف قرار گرفته زیاد نیست، ولی خسارات مادی وجود دارد. این پایگاه هوایی هدف قرار گرفته در شرق حمص است و پشتیبان نیروهای سوری در جنگ علیه داعش بود و نقش گسترده‌ای در مبارزه با تروریسم و آزادسازی تدمر داشت.
 
 
موضع کنگره آمریکا نسبت به حملۀ موشکی به سوریه

پل رایان، رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به حمله موشکی بامداد امروز ارتش آمریکا به پایگاه الشعیرات سوریه گفت: این اقدام مناسب و درست بود. این حملات تاکتیکی به نظام (بشار اسد رئیس جمهور سوریه) نشان می دهد که دیگر نمی تواند وقتی به جنایت علیه ملت سوریه ادامه می دهد، روی فلج بودن آمریکا تکیه کند.

چاک شومر رهبر دموکرات ها در مجلس سنای آمریکا نیز با تکرار این اتهام علیه رئیس جمهور سوریه گفت: هزینه پرداختن اسد ـ وقتی این گونه جنایات را مرتکب می شود ـ امر خوبی است. دولت ترامپ باید راهبردی را در دستور کار قرار دهد و قبل از اجرای آن، با کنگره رایزنی کند.

سناتور مک کین گفت: از این مرحله اول معتبر استقبال می کند؛ اما خواهان در دستور کار قرار گرفتن راهبرد جدیدی برای بحران سوریه است. اولین اقدام راهبردی از این دست، خارج کردن کامل نیروی هوایی اسد از عرصه نبرد است.
 
همچنین مارکو روبیو، همکار مک کین نیز خواهان در دستور قرار گرفتن راهبردی شد که مانع از "حمایت آزادانه روسیه از نظام سوریه" شود.

سناتور دموکرات کریس کونز نگرانی خود را از تحرکات آمریکا علیه نظام سوریه بدون وجود یک راهبرد واقعی ابراز داشت و گفت: این تحرکات رئیس جمهور، پرسش های زیادی را مطرح می کند.

سناتور راند پل با انتقاد از دولت آمریکا گفت: ما جنایات در سوریه را محکوم می کنیم؛ اما آمریکا مورد حمله قرار نگرفته است. رئیس جمهور بر اساس قانون اساسی باید پیش از هر گونه اقدام نظامی، موافقت کنگره را کسب کند.

تد لیو دموکرات نیز گفت: کنگره به رئیس جمهور برای استفاده از قدرت نظامی علیه تروریست ها اجازه داده است. اجازه اعمال قدرت برای اجرای توافقنامه های مربوط به سلاح های شیمیایی را نداده ایم.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۹
انتشار یافته: ۱۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
آدم های تروریست پرور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
داعش و آمریکا دستشون تو یه کاسه هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
روسیه وایران دراین بازی جدید کجای کارند ؟!
ناشناس
|
Norway
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
ظاهرا قبل از حمله به روس ها خبر داده بودند و روس ها هم به سوری ها و منطقه کم و بیش تخلیه بوده! بیشتر ترامپ خواسته یه کاری صوری کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
در صورتی که جنگ را خاموش کند ودولت بی طرفی را سر کار بیاورد با نظارت سازمان ملل باید تمام دنیا برای صلح در سوریه تلاش کند وحمله هم در راستای تامین صلح باشد ...اسد باید کنار برود وداعش هم نابود شود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
بنده مخالف سرسخت داعش و بیشتر گروههای مخالف اسد هستم. بیشتر هوادار بشار اسد هستم. اما به ترامپ دست مریزاد می گم که بشار اسد را به سبب حمله وحشیانه شیمیایی تنبیه کرد. سلاح شیمیایی خط قرمز بشریت است
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
آمريكا نشان داد كه طرفدار داعش است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
به نظر من اگر بشار اسد حمله شیمیایی کرده بایدکاخ هاش رو موشک بارون کنند .
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
النعمتان مجهولتان الصحه والامان

سلامتي و امنيت دو نعمتي هستند كه تا داريم دركشان نميكنيم. وقتي دركشان ميكنيم كه دشمن به ناموسمان و وطنمان تجاوز كرده است.

مرزبانان غيرتمند، مدافعان امنيت كشور تشكر
ناسناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
اتهام یاواقعیت هنوز تشخیص ندادید با ظالم وقاتل نبایست متحدشد وحمایت کرد
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟