جذب دانشجو در ۴ رشته جدید پیراپزشکی

کد خبر: ۸۴۷۴۱۸
|
۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵ 30 October 2018
|
3501 بازدید

رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران از تاسیس و راه اندازی و جذب دانشجو در چهار مقطع تحصیلات تکمیلی خبر داد.

به گزارش مهر، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر فرزاد شیدفر با اعلام این خبر افزود: چهار رشته مقطع دکتری تخصصی بیوتکنولوژی پزشکی، کارشناسی ارشد اتاق عمل، کارشناسی ارشد میکروب شناسی مواد غذایی و دوره تکمیلی علوم آزمایشگاهی در این دانشکده راه اندازی شد.

شیدفر گفت: مجوز تاسیس و ورود اولین دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی رشته علوم آزمایشگاهی ویژه دارندگان دکتری تخصصی و همچنین ورود اولین دوره دانشجویان کارشناسی ارشد رشته میکروب شناسی مواد غذایی در دانشکده پیراپزشکی کسب شد.

رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: رشته های جدید می تواند در راستای حرکت دانشگاه به سمت دانشگاه نسل سوم نقش موثری داشته باشد چرا که این رشته ها کاربرد فراوانی در جامعه دارند.

وی گفت: به عنوان مثال رشته بیوتکنولوژی پزشکی رشته ای است که با طراحی کیت ها و طراحی ابزارهای مناسب در علوم پزشکی برای تشخیص و اندازه گیری متغیرهای خاص در افراد سالم و بیمار کاربرد دارد.

شیدفر افزود: همچنین رشته کارشناسی ارشد میکروب شناسی مواد غذایی در پیشگیری از بیماری ها و در راستای کمک به عرصه های بهداشتی به منظور ارتقاء سلامت و تهیه غذای سالم بسیار بااهمیت است. به دلیل اینکه ما غذاهای سالم تر می توانیم تهیه کنیم که بازار فروش بهتری دارند و از طرفی مصرف غذاهای سالم باعث می شود که افراد کمتر مریض شوند و هزینه های درمان کمتر شود.

وی در مورد دوره های علوم آزمایشگاهی گفت: شرط تحصیل در این رشته دارا بودن مدرک تحصیلی دکتری تخصصی (Ph.D) است و عمدتا در این رشته افراد هیات علمی تحصیل خواهند کرد که می توانند بازخوردهای علمی مناسب بدهند و ما از این بازخوردهای علمی در جهت ایجاد ایده های علمی جدید برای طرح های پژوهشی و طرح های علمی مناسب استفاده کنیم.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟