معاون آموزشی وزارت بهداشت از تحصیل 3 هزار دانشجوی خارجی در رشتههای علوم پزشکی ایران خبر داد.
به گزارش ایلنا، باقر لاریجانی (معاون آموزشی وزارت بهداشت) در خصوص زیرساختهای آزمونهای الکترونیک در شهرها گفت: خوشبختانه در تمام مناطق کلان آموزشی، زیرساختهای آزمون الکترونیکی را داریم. در کشور ۱۰ منطقه داریم که در هر ۱۰ منطقه زیرساختهای آزمون الکترونیک ساماندهی شده و برخی نیز در حال گسترش است.
وی بیان کرد: در تبریز به زودی ایجاد زیرساختی با ظرفیت ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفره برای آزمونهای الکترونیکی آغاز میشود، در مشهد و اصفهان نیز زیر ساختها آماده شده است.
معاون آموزشی وزارت بهداشت همچنین افزود: در برخی از مناطق دیگر، متناسب با آن موارد دیگری نیز برای امتحانات جاریشان طراحی کردهاند و اصولا این زیرساختها در کشور در حال توسعه است.
وی همچنین افزود: در حال حاضر با بسیاری از کشورهای دنیا تبادلات علمی داریم، حدود ۲۰ درصد انتشارات علمی ما در حوزه پزشکی به گونهای با خارج از کشور همراه است.
معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار کرد: در زمینه تبادل استاد و دانشجو، دانشجویان از ۴۰ کشور دنیا در دانشگاههای ایران مشغول تحصیل هستند. در حقیقت تبادلات ما بیشتر با کشورهای همسایه است.
لاریجانی تصریح کرد: در حوزه آموزش پزشکی همواره با نگاه به شرایط و نیازهای کشور دانشجو تربیت میکنیم و اوضاع فارغالتحصیلان در دورههای تحصیلات تکمیلی و پزشکی را رصد میکنیم که شرایط کارشان چگونه است.خوشبختانه در دانشگاه علوم پزشکی مجازی دوره آموزشی کارآفرینی برای تمام ردههای تحصیلات تکمیلی طراحی کردهایم و از آنان درخواست شده این دوره را همزمان با تحصیلاتشان طی کنند، تا بتوانند مسیرهای خود را پیدا کنند. امیدواریم ما نیز بتوانیم این مسیر را همچنان ادامه دهیم.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه متناسب با ظرفیتها و رشتهها ممکن است، اشتغال را کم یا زیاد و یا ادامه دهیم، عنوان کرد: این هدف را در برنامهریزی نیروی انسانی دنبال میکنیم و روزهای آینده نیز در سمینارها راجع این موضوع، بحثهایی خواهد شد. در حوزه پزشکی همواره به عنوان یک فعالیت جاری، شرایط فارغالتحصیلان را مورد ارزیابی قرار میدهیم و این کار بر تعداد نیروی انسانی که ما جذب میکنیم اثر دارد.
وی در ادامه عنوان کرد: دانشگاههای علوم پزشکی ظرفیتهای زیادی دارند، باید این ظرفیتها به طور اساسی برای افرادی گذاشته شود که از کنکورهای سراسری به دانشگاهها مراجعه میکنند و استعدادهای برجسته دارند، ما برای آنان نیز تمهیداتی را در نظر گرفتهایم تا بتوانند مسیرهای ارتقایی را در کشور بپیمایند.