با پیشرفت تکنولوژی و وابستگی به دنیای مجازی، کسب و کارها هم به سمت خدمات اینترنتی رفتهاند. بازار خودرو هم به عنوان یکی از داغترین بازارهای موجود در دنیا، چند سالی است که وارد کسب و کار اینترنتی شده است.
سایتهای زیادی شروع به خرید و فروش خودرو کردهاند که اگر مراقب نباشید خرید از آنها میتواند با ریسکهای متعددی همراه باشد. از طرفی هرچقدر خودرو لوکستر میشود این خرید با ریسک بیشتری هم همراه است. ریسکهایی که با روشهای کارامد و جدید به حداقل میرسند.
نمایشگاه آنلاین خودروهای کارشناسی شده، تغییری بنیادی در دنیای خودرو
آمارها نشان میدهد که در آمریکا 42 درصد خریداران خودرو ترسی از خرید آنلاین خودرو ندارند، به این شرط که نمایشگاه مربوطه برای خودروها ضمانت سلامت داشته باشد. ۸۲ درصد از خریداران هم ترجیح میدهند هر کار ناخوشایند دیگری را انجام دهند اما با یک فروشنده خودرو سر و کله نزنند. همین نیاز باعث شده تا نسل جدیدی از نمایشگاهها فروش خودرو ظهور کند.
Shift، carvana، spinny، adesa، vroom نمونههای موفق نمایشگاه آنلاین فروش خوردوهای کارشناسی شده هستند. ارزش سهام کاروانا (Cravana) به تنهایی به 11.8 میلیارد دلار در مرداد 98 رسیده است که عدد بسیار قابل توجهی است.
انجام کارشناسی 109 نقطهای خودرو مهمترین تضمینی است که این وب سایتها برای تعیین میزان سلامت خودروها ارائه میدهند. این تمام ماجرا نیست؛ برخی از این نمایشگاههای آنلاین با گارانتی کردن خودروهای کارکرده، 2 هفته به مشتریان زمان میدهند تا از خودرو استفاده و در صورت بروز مشکل به نمایشگاه مراجعه کرده و مشکل خودرو حل شود.
همچنین اغلب این نمایشگاهها آنلاین این امکان را در اختیار کاربران قرار میدهند که خودروی انتخاب شده را به محل موردنظر مشتری میفرستند تا شخص بتواند تست رانندگی از آن خودرو داشته باشد.
خرید خودرو مطمئن از طریق اینترنت، در ایران هم ممکن است اما ...
شاید به نظر برسد این روشها تنها مختص کشورهای توسعه یافته جهان است و در ایران تنها همان روشهای سنتی مراجعه به سایتهای آگهی، انتخاب خودرو، تماس با فروشنده و هماهنگی بازدید وجود دارد. روشی که محدودیتها و ریسکهای خاص خودش را داراست. از پیدا کردن خودروی سالم گرفته تا پیدا کردن کارشناس مناسب که به واسطه اشتباه در انجام کارشناسی به شما ضرر میلیونی وارد نکند؛ همه از دردسرهای خرید خودرو به شیوه سنتی هستند.
علاوه بر این در فرایند خرید خودرو دست دوم هزینههای پنهانی وجود دارد که اغلب از چشم کاربر دور میماند. برای روشن شدن فضای پر رسیک خرید خودرو و هزینههایی که به خریدار تحمیل میشود به آمارهای زیر توجه کنید:
این موارد مهمترین چالشها و هزینههایی هستند که شما در زمان خرید خودروی کارکرده با آنها روبرو خواهید بود. چالشهایی که همه به واسطه استفاده از روشهای قدیمی خرید خودرو ایجاد میشوند.
خبر خوب اینکه روشهای مدرن خرید خودرو محدود به آنسوی مرزها نیستند. چند سالی هست که استارتاپ همراه مکانیک به عنوان اولین و بزرگترین نمایشگاه فروش خودروهای کارشناسی شده با الگوبرداری از سایتهای خارجی به فروش خودروی کارشناسی شده میپردازد.
نمایشگاهی که همه خودروهای موجود در آن کارشناسی فنی و بدنه شدهاند و با گارانتی 7 روزه مهلت تست به خریداران فروخته میشوند.
اگر کلمه خرید خودرو را در گوگل سرچ کنید سایتهای باما، همراه مکانیک، شیپور و دیوار بالاترین رتبهها در نتایج را از آن خود کردهاند. اما غیر از همراه مکانیک سایر سایتها از همان روش سنتی برای فروش خودرو استفاده میکنند یعنی بستری را فراهم کردهاندکه همه افراد از فروشندگان معمولی تا واسطهها این امکان را دارند که نسبت به فروش خودرو اقدام کنند. اگر بخواهیم در یک نگاه تفاوتهای استفاده از روش سنتی و مدرن خرید خودرو را بررسی کنیم کافی است به عکس زیر توجه کنید:
خرید مطمئن خودرو از همراه مکانیک
برای استفاده از خدمات خرید خودرو همراه مکانیک کافیست به صفحه hamrah-mechanic.com/car-buy/ وارد شوید و با توجه به بودجه و خودرو موردنظر، ثبت سفارش کنید تا در کمترین زمان با تماس کارشناس همراه مکانیک برای خرید خودرو روبهرو شوید.