در مقاله امروز، میخواهیم برخی از رایج ترین باورهای اشتباه در آموزش زبان انگلیسی را به چالش بکشیم.
ما میتوانیم این باورها را در بسیاری از مردم، مشاهده کنیم و به همین دلیل است که میخواهیم آن ها را به چالش بکشم، به این دلیل که آنها بر روند یادگیری زبان انگلیسی ما بسیار تاثیر میگذارند، به خصوص وقتی که نگرش ما نسبت به آن را تحت تاثیر قرار میدهند.
آموزش زبان انگلیسی برای بزرگتر ها سخت است
همه ما این عبارات را شنیدهایم: "من بیش از حد مسن هستم که زبان یاد بگیرم"، "فقط کودکان میتوانند زبان یاد بگیرند"، "من دوست ندارم که دیگر زبان یاد بگیرم"نه تنها اینها همه غلط هستند، بلکه مطالعات زیادی نیز وجود دارند که ثابت میکنند آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان آسان تر است.
طبق معمول، این مشکل ناشی از رویکرد ما برای یادگیری یک زبان جدید است. وقتی استفاده از یک رویکرد سنتی مبتنی بر یادگیری آگاهانه از قواعد دستور زبان، حفظ کردن لیست واژگان و غیره انجام میشود، واقعا برای ما عادی است، چون توانایی ما برای حفظ کردن این مشکلات احتمالا کاهش پیدا کرده است، بنابراین زمان ما برای مطالعه زبان دشوار است، به همین دلیل ما این کار را در یک زمان انجام نداده ایم و دلایل مشابه دیگری نیز داریم.
تمام این موانع به تقویت این باور غلط کمک میکنند و ما را به نا امیدی هدایت میکنند و همانطور که بار ها گفته ایم، احتمالا تسلیم زبان انگلیسی میشویم. با این حال، هیچ یک از این موانع واقعی نیستند و هیچ تاثیری در زمانی که اصول درست از طریق یک زبان به دست میآید، ندارند. در حقیقت، ما بزرگسالان حتی قادر خواهیم بود که زبان را سریعتر یاد بگیریم چون دانش ما از دنیا بیشتر است و همچنین انواع موضوعاتی که میتوانیم در مورد آن صحبت کنیم.
حال بیایید مثالی از یک آزمایش ارائه دهیم که واقعیت اشتباهات در حین یادگیری زبان انگلیسی از صفر را ثابت میکند:
در سال ۱۹۷۷، جیمز Asher - که روش واکنش فیزیکی کاملی را ایجاد کرد - آزمایش زیر را انجام داد: نه کلاس ابتدایی TPR که زبان اسپانیایی به عنوان یک زبان خارجی، از کلاسهای ۵ تا ۸، و یک کلاس آموزش بزرگسالان ، با دو کلاس کنترل از کلاس هفتم تا نه مقایسه شدند. کلاسهای TPR تنها ۲۰ ساعت آموزش داشت در حالی که کنترل ۲۰۰ ساعت دستور العمل و تاکید بر دستور زبان اسپانیایی داشت. تست مورد استفاده، "آزمون تصویر اسپانیایی برای گوش دادن" بود، که از دانش آموزان خواسته شد تا قضاوت کنند که آیا یک جمله در رابطه با یک تصویر درست یا غلط بوده است. همه رده های TPR، به استثنای کلاس پنجم، پس از ۱۰۰ ساعت عملکرد بهتری داشت و کلاس بزرگسالان بعد از تنها ۲۰ ساعت، پس از ۲۰۰ ساعت عملکرد بهتری داشت. نتایج similar با استفاده از آزمون خواندن به دست آمد.
آنچه که این آزمایش نشان میدهد ما نه تنها تسلط شگفت انگیزی از این روش ها را نشان میدهد که براساس اصول درست هستند، بلکه همچنین ظرفیت بزرگسالان برای یادگیری زبان انگلیسی بالاتر است.
یادگیری زبان انگلیسی فرآیندی سخت است که نیازمند تلاش و مطالعه است
یادگیری زبان زیاد هم سخت نیست، اما این اعتقاد بخشی از زندگی هزاران و هزاران دانش آموز زبان انگلیسی است. ما قبلا بار ها درباره این موضوع صحبت کرده ایم که چطور از این موضوع آگاه هستیم، این آگاهی رویکرد ما به یادگیری زبان را به طور چشمگیری تغییر داده است.من شخصا به یادگیری زبان برای مدتی علاقه داشته ام، اما به این دلیل که هیچ جایگزین دیگری نمیدانستم، رویکرد من همیشه یکسان بود.
هیچ وقت در یادگیری زبان انگلیسی خوب نبوده ام
خوشبختانه، دوباره داریم درباره یک باور غلط حرف میزنیم.حقیقت این درست است که این فرآیند برای برخی افراد کمی آسان تر است و خروجی ما در زمان های مختلف ظاهر خواهد شد، درست مانند مشکلی که با کودکان و زبان مادری آن ها اتفاق میافتد.با این حال، اگر اصول صحیح اعمال شوند، هر فرد میتواند هر زبانی را یاد بگیرد.
از آنجا که آموزش زبان انگلیسی، مطالعه آگاهانه قوانین دستور زبان و حفظ کردن فهرست واژگان مشکل بنظر میرسد، بسیاری از مردم در حقیقت با این فرآیند به دلایل گوناگونی دچار مشکل خواهند شد (آنها هرگز دانش آموزان خوبی نبوده اند)و آنها فکر خواهند کرد که در زبان خوب نیستند، یا حتی بدتر، کههرگز نمیتوانند انگلیسی را یاد بگیرند. در حقیقت، من معتقدم که پیدا کردن این رویکرد خستهکننده یک واکنش کاملا طبیعی است.
ترس از حرف زدن و یادگیری زبان انگلیسی
متاسفانه، این در واقع باور نیست، بلکه یک واقعیت است. من این را در این مقاله قرار داده ام، چون فکر میکنم این امکان وجود دارد که این مشکل را فراموش کنیم. وقتی اشتباهات ما به طور مداوم اصلاح میشوند، اغلب مردم به رشد عقاید خود ادامه میدهند مانند "من در یادگیری زبان خوب نیستم" و آن ها از صحبت کردن میترسند.
دانش آموزان زمانی که پشت میز مینشینند زبان انگلیسی بهتر یاد میگیرند
تحقیقات نشان میدهد که بسیاری از انسان ها در یک محیط غیر رسمی بهتر عمل میکنند. تقریبا همه کلاس ها شامل صندلی های چوبی یا پلاستیکی برای دانش آموزان هستند. هنگامی که یک فرد روی صندلی ساخته شده از این مواد قرار میگیرد، تقریبا ۷۵ % کل وزن بدن توسط تنها ۴ اینچ از استخوان حمایت میشود. استرس ناشی از کفل اغلب باعث خستگی، ناراحتی و نیاز به تغییر مکرر postural میشود.
وادار کردن کودکان به نشستن بر روی صندلی ها خود لزوما آن ها را نسبت به یادگیری زبان انگلیسی کند میکند.
مطالعات بر روی دانش آموزان دبیرستانی در آمریکا پیشرفت قابل توجهی را در ریاضیات و انگلیسی در زمانی که بر روی بالش، صندلی راحتی و فرشهای کوچک نشستن را به ارمغان می آورد.
غذا خوردن در کلاس نباید مجاز باشد
بسیاری از دانش آموزان زمانی که غذا میخورند بهتر تمرکز میکنند، نوشیدنی، جویدن، یا گاز گرفتن در حین یادگیری باعث پیشرفت می شود. آنچه که آن ها واقعا به آن نیاز دارند، به خصوص زمانی که خسته، ناامید و یا در حال مقابله با وظایف دشوار هستند، تحریک دهان است. یک مطالعه نشان داد که دانش آموزانی که اجازه صرف غذا را داشتند، به میزان قابل توجهی بالاتراز کسانی بودند که گرسنه، به یادگیری زبان انگلیسی ادامه دادند.
سخن پایانی
شما میتوانید در سایت مکتبخونه ثبت نام کرده و دوره آموزش زبان انگلیسی را بدون نیاز به کلاسهای حضوری آموزش ببینید.آموزش زبان انگلیسی از مقدماتی تا پیشرفته برای شما عزیزان آماده شده است. مزیت دوره آموزش مقدماتی زبان انگلیسی در وبسایت مکتبخونه، این است که شما میتوانید در هر زمان دلخواهی از این آموزش استفاده کنید و با مشاهده دورههای غیرحضوری، به سرعت زبان انگلیسی را یاد بگیرید همچنین در این دوره شما پرداخت هزینههای زیاد کلاسهای حضوری را متحمل نخواهید شد و با کمترین هزینه بالاترین بهره را خواهید داشت. در صورتی که در طی دوره آموزش زبان انگلیسی مکتب خونه سوالی برایتان پیش بیاید نیز میتوانید در تالارگفتگوی سایت با سایر دانشجویان ارتباط داشته و تبادل اطلاعات نمایید.