آیا شهردار تهران از افتتاح «ایستگاه مترو امام حسین (ع)» پشیمان است؟!

چند روز پس از آنکه شهردار تهران به همراه جمعی از مسئولان شهری و در میان جمع بزرگی از خبرنگاران و مردم ایستگاه متروی «امام حسین» را افتتاح کرد، در جمعی دیگر، شرطی برای افتتاح پروژه‌های شهری بیان کرد که به باور برخی اعضای شورای شهر، الزامی است، ولی شهرداری آن را رعایت نمی‌کند.
کد خبر: ۹۲۷۵۰۹
|
۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳ 04 October 2019
|
15154 بازدید
|

تابناک شهری«پروژه‌ای که برای همه قشرهای مناسب سازی نشده باشد، افتتاح نمی‌کنیم»؛ این شرطی است که اخیرا شهردار تهران برای افتتاح پروژه‌ها در پایتخت بیان کرده و مورد توجه بسیاری نیز قرار گرفته است؛ اما ظاهرا چیزی بیش از یک شعار نیست.

به گزارش «تابناک»؛ چند روز پس از آنکه شهردار تهران به همراه جمعی از مسئولان شهری و در میان جمع بزرگی از خبرنگاران و مردم ایستگاه متروی «امام حسین» را افتتاح کرد، در جمعی دیگر، شرطی برای افتتاح پروژه‌های شهری بیان کرد که به باور برخی اعضای شورای شهر، الزامی است، ولی شهرداری آن را رعایت نمی‌کند.

حناچی در حاشیه مراسم بزرگداشت روز جهانی سالمند با بیان اینکه «میانگین جمعیت سالمندی در شهر تهران یک درصد بالاتر از میانگین کل کشور است»، بر لزوم مناسب‌سازی معابر برای افراد کم‌توان تأکید کرد و گفت: «هم اکنون در تهران پروژه‌ای که برای همه قشرهای مناسب‌سازی نشده باشد، افتتاح نمی‌کنیم.»

این در حالی است که پس از افتتاح ایستگاه متروی امام حسین، زهرا نژادبهرام، عضو شورای اسلامی شهر تهران از پیگیری‌های مکرر، اما بی اثر برای رعایت ضوابط مناسب سازی در ایستگاه‌های جدید الاحداث متروی تهران در خطوط ۶ و ۷ متروی تهران گلایه کرد و یادآور شد که ایستگاه امام حسین نیز از جمله ایستگاه‌های مناسب سازی نشده است.

آیا شهردار تهران از افتتاح «ایستگاه مترو امام حسین (ع)» پشیمان است؟!

البته اشکال ایستگاه امام حسین، فقدان آسانسور در آن است که استفاده شهروندان آسیب پذیر از آن را دشوار یا غیرممکن خواهد کرد، اما برخی ایستگاه‌های دیگر مترو با مشکلاتی مواجه هستند که حتی استفاده عموم شهروندان از آن‌ها را هم دچار مشکل می‌کند؛ مشکلاتی مانند نصب نشدن پله برقی که عمری به درازای توسعه مترو در تهران دارد.

مسأله مهمی که به باور برخی اعضای شورای شهر، تخلف قانونی نیز به شمار می‌آید، چون بنا بر ماده ۷۱ قانون شورا‌های اسلامی، «بررسی و شناخت کمبود‌ها، نیاز‌ها و نارسایی‌های حوزه انتخابیه و تهیه طرح‌ها و پیشنهاد‌های اصلاحی و ارائه آن به مقامات مسئول»، از جمله وظایف شوراست و بنابراین، لزوم خدمت‌رسانی شایسته به ناشنوایان و معلولان بار‌ها مورد تذکر اعضای شورای شهر تهران قرار گرفته است.

این الزام قانونی در حالی مورد تأکید قرار می‌گیرد که علی امام، مدیر‌عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه تصریح می‌کند که هدف اعضای شورای شهر «تأکید بر مناسب سازی است» که در برنامه‌های این شرکت قرار دارد و می‌افزاید: «به‌طورکلی نمی‌توان افتتاح چند ایستگاه مترو را به‌ جهت نداشتن آسانسور متوقف کرد.»

اظهارنظری که نقطه مقابل شرط شهردار تهران برای افتتاح پروژه‌ها در تهران است؛ شرطی که اگر قرار باشد رعایت شود، باید نتیجه بگیریم که حناچی از افتتاح ایستگاه مترو امام حسین (ع) پشیمان است، اما وقتی می‌بینیم که نشانه از این پشیمانی در دست نیست و مثلا دستوری برای رفع این نقیصه در اسرع وقت صادر نشده، چاره‌ای نخواهیم داشت، جز اینکه اظهار نظر اخیر شهردار را در دسته «شعارها» قرار دهیم؛ شعار‌هایی زیبا که قرار نیست عملیاتی شوند!

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
پروژه هایی مانند مترو و مال ها که تسهیلات برای ملیونها نفر را ف اهم کرده از واجبات یک کشور در قرن جدید میباشد که اجرای آن با همت آدم های بزرگ امکان پذیر است . در این موارد مرحوم رفسنجانی که قدرت اجرایی داشتند پیش قدم شدند .
پاسخ ها
دلسوز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
متروها وسیله خوبی برای جبجایی هستند ولی مال ها درست نقطه مقابل شکوفایی تولید در کشور است . در حال حاضر کشور ما بیشتر به فضاهای تولیدی احتیاج دارد نه فضاهای تجاری که پر شده از کالاهای لوکس و قاچاق که پدر تولید را درآورده است . در ضمن مترو در زمان قالیباف رشد و توسعه پیدا کرد نه زمان دیگری
حمید کلباسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
بعد از زمین لرزه سهمگین گیلان و زنجان ؛ اهالی یک روستای طارم علیای زنجان حمام عمومی بسیار زیبایی ساختند که فقط 2 مشکل کوچک داشت:
1: آب نداشت!
2- راه پله به پشت بام نداشت!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
شهردار از اعضای شورای شهر بدتر، اعضای شورای شهر از شهردار بدتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
احسنت. حق گفتی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
حالا این پیمانکار آسانسور فامیل کیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
موافق نیستم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
این هم مثل همه وعده های مسئولین گذشته ٬ کدام وعده به سرانجام رسید که شما از این گله می کنید ٬ ما سال هاست باری به هر جهت کار می کنیم و در جهت خرابی محیط زیست و منابع میکوشیم!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
اگر شما این شهردار را با قالیبف و کارهایش و این شورای فعلی رو با شورای فعال قبلی مقایسه کنید، جز افسوس چیز دیگه ای نمی تونید بگید. سه سال آقایون مدیریت شهری را بر عهده گرفته اند، هیچ کار درخشانی انجام نداده اند و فقط یک پتجم از پرترددترین و شلوغ ترین و آلوده ترین قسمت شهر را جدار بندی و برای دوچرخه سواری نردم جدا کرده اند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
این شهردار میراث خوار اشتباهات گذشته در شهرداری تهران در دوره جناب آقای دکتر قالیباف می باشند ، تمام مشکلات شهرداری تهران از بی برنامه گی و ریخت و پاش های دوره های گذشته می باشند
سه تا شهردار عوض شده اند به سیستم اوختاپوسی شهرداری نتوانسته اند دست بزنند و با بدهی انباشته گذشته مواجه شده اند
دادگاه قایم مقام شهردار سابق هم در هفته گذشته برگذار شد امید است متخلفین به سزای اعمالشان برسند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
قالیباف 12 سال شهردار بود. حناچی هنوز یک سال هم نشده شهردار است. مقایسه این دو واقعا مسخره است.
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
کلا شهردار فعلی آدم کارامدی بنظر نمیاد لذا بیش از این ازش انتظار نمیره.؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
کدوم شهردار کارآمد بوده ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
فقط احمدی نژاد بلد بود خوب شهر را اداره کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
هر چند که این طرحها برای سالمندان و گروههای ناتوان مناسب سازی نشده است اما بهره برداری از آن می تواند به طور غیر مستقیم به این افراد کمک کرده و با کاهش ترافیک، تردد آنها را با سایر وسایل نقلیه تسهیل کند. البته من شخصا نظرم این است که در ایستگاههای مترو می توان زیبایی سازی را نادیده گرفت و به جای آن به کارآمد سازی پرداخت. وقتی که حداقل امکانات مثل پله برقی در ایستگاهی وجود ندارد نصب تابلوهای چند صد میلیونی و نماسازی های میلیاردی در ایستگاهها ضرورتی ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
لاتین نام ائمه اطهار و از جمله امام حسین (ع) در تمام تابلوهای شهری تهران با I نوشته شده است Imam ، حتی طراح تابلو زحمت نکشیده اند به ویکی پدیا یا نقشه گوگل مراجعه کنند .البته به تابلوهای هدایت مسیر خیابان انقلاب و یا خیابان دماوند هم یک نگاهی می کردند این آشفتگی نوشتاری و بصری در شهر بوجود نمی آمد
متاسفانه در چند سال گذشته شاهد چنین معضلاتی در شهر تهران هستیم و علت ان تضعیف شرکت های مادر تخصصی شهرداری و از دست دادن نیروهای متخصص می باشد
البته شاید از دیدگاه دوستان یک چنین اشتباهاتی اصلا مهم نباشد .
کارشناس سابق حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
م . ش
حمیدخان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
شهرداری تهران پلاک تمام خیابانهای کوچک و بزرگ تهران را به انگلیسی نوشته: street ! در حالیکه باید برای خیابانهای بزرگ از لغت .ave استفاده کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
متروی مرزداران و کلا خط 6 مترو را زودتر راه بندازین، اینهمه جمعیت تهران نیاز به مترو و حتی مونوریل دارد.
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟