رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: عوارض در شورا بر اساس تورم سالانه به تصویب رسیده که البته این افزایش باید به کمیته تطبیق برود.
به گزارش مهر، محسن هاشمی در حاشیه یکصد و نود و ششمین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران در مورد بودجه شهر تهران گفت: بودجه بر اساس افزایش ۲۵ درصدی در نظر گرفته و بسته شده است؛ البته این پیشنهاد شهرداری است.
وی افزود: بودجه شهرداری در حوزه هزینهها رشد چندانی نداشته و در حدی بوده که دستمزدها و حقوقها پوشش داده شود ولی در زمینه پروژههای عمرانی با رشد ۴۳ درصدی بودجه همراه خواهیم بود.
رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد: شهرداری تصمیم گرفته از نقدینگیهای سرگردان مردم برای توسعه در شهر همچون مترو و حمل و نقل عمومی استفاده کند که با شرکتهای سرمایهگذار و کسانی که مایل هستند اطراف مترو اقداماتی انجام دهند آقای حناچی صحبت کرده و مذاکراتی انجام داده است.
هاشمی در ادامه با بیان اینکه قیمت ملک افزایش یافته و این مسأله داراییهای شهرداری را بیشتر کرده است، گفت: این موضوع همان مبحث بودجههای غیرنقدی است که شورا هم تصمیم گرفته به این مسأله توجه کند و در سال ۹۹ انشاءالله شاهد بیشتر شدن فعالیتهای شهری به ویژه نوع عمرانی و حمل و نقل خواهیم بود.
وی بیان کرد: شهردار تهران عمده پول بودجه را برای مترو اختصاص داده که رقمی حدود ۳,۴۰۰ میلیارد تومان بود همچنین مبالغی برای توسعه اتوبوسها و خیابان کامل در نظر گرفته شده، ۲ هزار میلیارد هم برای توسعه شهری اختصاص یافته است.
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه ۱۰ پلازای شهری باید در پایتخت کامل شود، گفت: با افزایش بودجههای عمرانی در سال ۹۹ تلاش خواهد شد این موضوع محقق شود همچنین راه زمینی عباسآباد تا برج میلاد که پیادهراه سبز نام دارد تکمیل خواهد شد.
هاشمی خاطرنشان کرد: در بودجه شهرداری مبالغی نیز برای بافت فرسوده و زیربنای خدماتی آن اختصاص یافت که حدود ۲ هزار میلیارد تومان بود، ۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای پسماند و زباله و ۵۰۰ میلیارد تومان برای موضوعات فرهنگی در نظر گرفته شده است.
وی گفت: حناچی با توجه به سابقهای که در حال حاضر در حوزه شهری پیدا کرده، امید است بتواند منابع را جذب و در شهرداری استفاده کند تا شاهد شکوفایی فعالیتهای عمرانی پایتخت باشیم.
رئیس شورای شهر تهران در مورد عوارضی که مردم در حوزه شهری در سال ۹۹ قرار است پرداخت کنند، گفت: عوارض را ما در شورا بر اساس تورم در نظر گرفتیم که البته این افزایش باید به کمیته تطبیق برود و دولت هم آن را تأیید کند ولی نکتهای که حائز اهمیت است این بوده که ما عوارض را غیر نرمال افزایش ندادهایم.
هاشمی در مورد پهنه T و طرح تفصیلی گفت: بر اساس پهنه T تا ۳۰۰ متری اطراف ایستگاههای حمل و نقل انبوهبر باید تراکم داشته باشیم تا در جابهجاییها ساماندهی جدی انجام گیرد. به موضوع TOD توجه داریم چرا که این موضوع مشکل ترافیک را حل میکند.
وی خاطرنشان کرد: چندین مصوبه در شورای شهر در مورد TOD داشتهایم و اگر همان جسارتی که قبلاً گفتم وجود داشته باشد میتوانند از این مصوبات استفاده کنند.