یک میلیون و۸۳۵ هزار تومان حداقل حقوق کارگران
حداقل دستمزد کارگران ۲۱ درصد افزایش یافت
دویست نودو یکمین جلسه شورای عالی کار با عنوان تعیین حقوق و دستمزد ۹۹ کارگران و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر چهارشنبه، بیستم فروردین ماه برگزار شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از پایان این نشست در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این نشست با بیش از ۴۰ ساعت مذاکره برای تعیین حداقل دستمزد کارگران، حداقل دستمزد را با ۲۱ درصد افزایش نسبت به سال قبل یک میلیون و ۸۳۵ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین کرد.
آقای شریعتمداری افزود: برای سایر سطوح دستمزدی نیز این افزایش به میزان ۱۵ درصد به اضافه ۹۱ هزار تومان تعیین شد.
وی یادآور شد: با این تصمیم شورای عالی کار، سهم دریافتی کارگران با توجه به سایر قسمتهای پرداختی به آنان، نسبت به سال قبل و در مقایسه با حداقل سبد معیشت یک خانوار کارگری ۳.۳ نفری این مقدار افزایش خواهد داشت.
وزیر تعاون تصریح کرد: امسال این رقم نسبت به سال قبل روند مثبتی داشت که امیدواریم این تصمیم برای فعالیتهای تولیدی کشور و مجموعه کارگران مبارک باشد.
گفتنی است: آخرین نشست برای تعیین حقوق و دستمزد ۹۹ کارگران، ۲۹ اسفند ۹۸ برگزار شد که وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی در پایان آن نشست در جمع خبرنگاران اعلام کرد: مباحث پیشرفت خوبی داشت، نظرها و دیدگاهها در مدت مذاکرات به هم نزدیک شد و به علت شرایط خاصی که بر جلسه حاکم بود گروه کارگری و کارفرمایی به این تفاهم رسیدند که بهتر است برای دستیابی به حصول نتیجه درباره تعیین حقوق و دستمزد تا فروردین ماه صبر کنند.
تابناک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
نظرات بینندگان
هنوز دیدگاهی منتشر نشده است.
دیدگاه خود را بنویسید
سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.