دنیای اقتصاد: تقاضا برای خودرو در آلمان، بزرگترین بازار خودروی اروپا طی ماه مارس با افت ۳۸ درصدی مواجه شد و به ۲۱۵ هزار و ۱۱۹ دستگاه رسید که مهمترین عامل آن را باید شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور دانست.
در این میان، برندهای لکسوس و تسلا با کاهشهای ۸/ ۲ و ۴/ ۴ درصدی کمترین درصد کاهش فروش را تجربه کردند، در حالی که فولکسواگن بهعنوان پرچمدار بازار آلمان، با افت فروش ۳۵ درصدی روبهرو شد. مرسدس بنز با ۲۸ درصد و بیامو با ۲۱ درصد کاهش در رتبههای بعدی قرار گرفتند.
همچنین بیشترین افت فروش نیز مربوط به فورد با ۵۰ درصد کاهش فروش و آئودی با ۳۷ درصد بوده است. بنابر گزارش نهادهای مسوول آلمانی، این کاهش فروش بیشترین میزان افت فروش ماهانه در تاریخ بازار خودروی این کشور بوده است. از اوایل مارس و با شیوع ویروس کرونا و اعمال منع آمدوشد توسط دولت، نمایندگیهای فروش خودرو در سراسر آلمان تعطیل شدند.