اطلاعیه ترمیم حقوق و دستمزد وزارت نفت

وزارت نفت به دنبال طرح برخی حواشی و ابهام‌ها درباره ابلاغیه‌های مربوط به حقوق برخی از پرسنل رسمی توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر: ۹۹۹۲۲۸
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴ 27 August 2020
|
45307 بازدید
|


به گزارش تابناک و بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی شانا؛وزارت نفت به دنبال طرح برخی حواشی و ابهام‌ها درباره ابلاغیه‌های مربوط به حقوق برخی از پرسنل رسمی توضیحاتی ارائه داد.
در توضیحات وزارت نفت آمده است:
۱- کارکنان شریف صنعت نفت همواره مطالبات صنفی خود را به دور از کشمکش‌های سیاسی دنبال کرده‌اند و از این جهت تلاش برخی افراد و تریبون‌های خاص و شناخته شده که متاسفانه با وجود وابستگی به برخی نهادها در پی آن هستند که از هر حرف و شکواییه درون خانوادگی ابزاری برای موج سواری و تسویه حساب‌های شخصی و سیاسی بسازند فاقد وجاهت و دور از مصالح و منافع دلسوزان واقعی صنعت نفت است.

۲- مدیران ذیربط در وزارت نفت در مذاکره با نهادها و دستگاه‌های مسئول تمامی تلاش خود را برای ترمیم حقوق پرسنل صنعت نفت به کار گرفته‌اند تا ضمن حفظ منافع آن‌ها از بروز برخی حساسیت‌های نا به جا در سطح جامعه نسبت به کارکنان خدوم صنعت نفت جلوگیری کنند.
۲- آنچه در ابلاغیه‌های اخیر وزیر محترم نفت آمده ماحصل تلاشی است که در شرایط موجود کشور امکان تحقق و تامین آن وجود داشته است.

۴- کاهش بخشی از مبالغ نفت کارت و حق‌الزحمه بهره وری سال ۹۹ موقتی بوده و از سال ۱۴۰۰ پرداخت همه تسهیلات در قالب بهره‌وری و نفت کارت‌ها به حالت عادی برمی‌گردد و کاهش اعلام شده صرفا ناشی از مصوبات قانونی بوده، اما افزایش ۵۰۰ هزار تومانی پایه حقوق‌ها به قوت خود باقی خواهد ماند.

۵- آن دسته از کارکنان رسمی که پس از اول فروردین ۱۳۹۳ در صنعت نفت استخدام شده‌اند مشمول کاهش مبالغ نفت کارت و حق الزحمه بهره‌وری نخواهند شد و کاهش مذکور برای سایر کارکنان رسمی نیز موقتی بوده و از سال ۱۴۰۰ به روال قبل باز می‌گردد ضمن آنکه نفت کارتی که برای بهار و تابستان پرداخت شده مشمول این کاهش نمی‌شود و صرفا دو نفت کارت پاییز و زمستان مشمول کاهش موقتی خواهد شد.

۶- در سال‌جاری پرداخت یک حق الزحمه بهره وری (نیمه اول ۹۹) مشمول کاهش می‌شود، اما بهره‌وری نیمه دوم سال ۹۹ که سال ۱۴۰۰ پرداخت خواهد شد مشمول کاهش نخواهد شد.

۷- نفت کارت کارکنان قرارداد معین، حق الزحمه کارکنان قرارداد معین، موقت و پیمانکاری و کارکنان رسمی استخدامی از اول فروردین ماه ۱۳۹۳ به بعد هیچ گونه کاهشی نداشته است و همچون روال گذشته پرداخت خواهد شد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷۳
انتشار یافته: ۳۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
چرا حقوق و امکانات رفاهی و خدمات بهداشتی کارکنان وزارت نفت از سایر کارکنان دولت بیشتر است؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
مرغ همسایه غاز
بنده نزدیک ده سال هست که روی دکل های نفتی وسط دریا و با شرایط بسیار سخت و گرمای طاقت فرسا کار می کنم و بیش از نیمی از ماه رو دور از خانواده می گذرونم اما متاسفانه در چند سال گذشته به بهانه های مختلف از حقوق و مزایای ما کاسته شده. الانم که مبلغی ناچیز می خواهند به حقوق مان اضافه کنند در واقع از جیب خودمون برداشتند!!! جالب نیست؟؟؟
مجید
| Germany |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
چون نفت مال اوناست و اونا اول خرج و مخارجشون رو بر می دارند و بقیش رو لطف میکنن و به ملت میدن!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
شما هم زن وبچه را ۱۴ روز بذار وبرو وسط بیابون به اندازه همون ها حقوق بگیر زیر کولر نشستن وور دل زن بودن حقوق به اندازه خودش میخواد نه به قواره شاغل وزارت نفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
زمانی که نفت ۲۰۰ دلار‌بود هزینه های پرسنل نفت با انهمه مزایا که ما خوزستانیها می دانیم تامین‌می شد.اما الان که نفت ۲۰ دلار هم فروش نمی رود بگن از کجا تامین می کنند؟ وچرا یک کارمند نفت وقتی می خواد بازنشسته بشه باید یک میلیارد تومان بگیره ویک معلم ۲۰ میلیون تومان نگیره؟
پاسخ ها
نفتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
ناشناس عزیز دلت خیلی پره هم ناشناسی و هم خیلی بی خبر تمام مزایاش مال شما ما نخواستیم اگه خوزستانی هستی که نیستی با سختی های کار آشنا هستی اگه اشنا نیستی چون یه آدم بی تخصص و غیر متعهد و ایراد گیر
هستی ... چیکار به معلم های شریف داریخیلی از ارگان های دیگه هستن که حقوقشون از نفتی ها بیشتره چه ربطی به دلار دارهجهت اطلاعت هنوز باید بیشتر افزایش پیدا کنه تا تازه بخشی از زحمات همکاران عزیزم جبران بشه از خوشی حرف میزنی جات گرم و نرمه اطلاعاتت کمه و جزو عوام هستی ازت بیشتر از این انتظاری نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
دوست بزرگوار کاری به شرایط کاری و انواع و اقسام آلودگیها ندارم،میگم خودشون انتخاب کردن بقول شما پولشو میگیرن،
برو به مبلغ حق بازنشستگی که ماهیانه از حقوقتون کسر میشه نگاه کن با یه نفتی اقماری تو بدترین نقاط کره زمین مقایسه کن و همینطور تعداد سالهایی که کار میکنه تا شصت سالش بشه و بازنشست بشه .بعد بیا بدون رضای خدا حرف بزن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
نفتی ها آنچه می‌گیرند پول خونشان است ..
گاز هم زیر مجموعه نفت است با آموزش و پرورشی ها که ۹ماه از سال تعطیل هستند حقوقشان یک میلیون تومان تفاوت دارد
از زمان برقراری یارانه درآمد مستقیما به حساب دولت واریز و شرکت ها باید برای جبران هزینه ها از دولت طلب کنند
زمانی که اطلاعات کافی نداریم نباید صحبت کنیم و همه را متهم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
حالبه شمایی که عرض کردین پاداش پایان خدمت نفتی ها یک میلیاره معلومه در فضا سیر میکنید عزیز دل پاداش پایان خدمت نفتی ها کاملا اندازه بقیه کارمندانه و این ظلمی که چند ساله داره میشه ...اکثر نفتی ها سابقه ۳۰ به بالا دارن قدیمی ها ی نفت چون در سن پایین استخدام شدن ۴۰ ساله سابقه ددرن ولی موقع بازنشستگی همون ۳۰ سال رو میگیرن..در ضمن شمایی که میگن چرا نفتی ها اینجور خواهشا شمد هم کل تابستون و سرما در بدترین شرایط بیا برو رو دکل نفنی با هزار مصیبت از دوری راه و گرما طاقت فرسا تا کار بدنی شدید ...در ضمن معلم زحمتکش از بهمن تا حالا تو خونه ای تو این شرایط کار نفتی ها کم نشد چند برابر هم شد
دهقان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
شما هم تا ۳۰ سالگی درس بخون
تخصص فنی بگیر و از زندگی در شهر و زیر کولر خنک یا بخاری گرم بزن و تشریف ببر تو سخت‌ترین شرایط آب و هوایی ۵۴ درجه جنوب و خطرات جانی کار کن و حقوق نفتی ها بگیر . نوش جونت
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
من حدود ۱۲ ساله که عسلویه کار می کنم ، قطعا معلمان عزیر که وظیفه آموزش فرزندان این سرزمین رو به عهده دارند باید از لحاظ مالی کاملا تامین باشند و دغدغه معیشتی نداشته باشند ، ولی مد نظر داشته باشید که اساسنامه اصلی شرکت نفت هنوز که هنوزه مربوط به زمان دارسی و انگلیسیهاست ، به نظر شما طبق قانون انگلیسی : شرکت نفت پول مفت به کارمنداش میده؟ ؟؟؟ واقعا کار در شرایط عملیاتی نفتی و گازی خوزستان و عسلویه بسیار سخت و طاقت فرساست و پرسنل حقوقی که می گیرند در حقیقت پول خون و در کنار خانواده نبودن و هزار سختی دیگه رو می گیرند، شما قضاوت کنید ارزش این همه سختی کشیدن چقدر است؟؟؟؟
نوحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
سلام دوست و برادر عزیز و بزرگوارم
بدانید و منصف باشید، حقوق دستمزد پرسنل رسمی وزارت نفت بنابر گفته نمایندگان مجلس و شخص وزیر در سال ۹۲ در رتبه‌بندی ارگان‌های دولتی جایگاه ۱۸ رو داشته است. در صورتی که دستاوردهای آنها با وجود تحریم‌های داخلی نسبت به صنایع دیگر خیلی بیشتر بوده است. از سال ۹۱ تا اکنون نیز خیلی از همکاران ما بدلیل استاندارد نبود و مواجه با مواد شیمیایی جان خود را از دست داده‌اند و عده بسیار زیادی دچار خانه نشینی شدند ولی متاسفانه به دلیل بی‌کفایتی وزیر این اخبار را منتشر نمی‌کند. این مبلغ ناچیزی که می‌بینید در واقع پول خون و جان پرسنل است که قرار بوده پرداخت شود ولی تا به حال کارشکنی شده است. واقعا فکر می‌کنید بازهم زیاد است؟؟؟!!!!
حالا بهتر است دوباره قضاوت کنید. قطعا شما خبر نداشتید و من هم توضیح دادم که بدانید. ولی اگر این مطلب را خواندید شرعاً و اخلاقاً مسئولیت دارید این روشنگری را انجام بدهید.
سپاسگزارم
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
مگه اصلا مدت موقت ها نفت کارت دارن؟ ؟؟؟
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
واقعا چرا اینهمه دروغ در مورد مدت موقت ها گفته می شه؟ طرح طبقه بندی مشاغل رو که اجرا نمی کنن اما جالبه که برای پیمانکارها اجرا می شه! عیدی کارمندی پرداخت می شه در حالی که بیمه تامین اجتماعی هستند! نفت کارت که کلا ندارن.
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟