شرکت تحقیقات بازار ReWise در همکاری مشترک با بانک سامان، گامی ارزشمند در جهت بهبود تجربه کاربران در حوزه خدمات بانکداری الکترونیکی، از طریق طراحی و اجرای پژوهشی از نوع «ارزیابی تجربه کاربری» (Formative UX Research) برداشت.
شرکت تحقیقات بازار ReWise به عنوان یک شرکت جوان ولی باتجربه و پرانرژی که در حوزه مشاوره کسبوکار با تمرکز بر تحقیقات بازار فعالیت دارد، به سفارش بانک سامان، تحقیقی با هدف توانمندسازی اپلیکیشنهای بانکی انجام داده است. این تحقیق با پشتوانه پتانسیل های جامعه ایران در جهت ایجاد تجربهای خوشایندتر برای کاربران از اپلیکیشنهای بانکی صورت پذیرفت.
نتایچ این مطالعه منجر به ارزیابی تجربه کاربری اپلیکیشن بانک سامان و بهبود آن شد. اصلاح اپلیکیشن از یک طرف و پشتیبانی مرکز تماس و شعب بانک سامان از طرف دیگر، براي نصب و فعالسازي اپلیکیشن، منجر به افزایش نرخ استفاده فعال از آن و ارتقاء سطح رضایتمندي کاربران شده است.
پژوهش انجام شده که از نوع ارزیابی های تجربه کاربری محسوب میشود، در دسته پژوهشهای مبتنی بر مشاهده (با رویکرد کیفی در پارهای از قسمتها) قرار گرفته که به طور معمول در اوایل چرخه عمر یک محصول/ خدمت برای بهبود تجربه کاربر قبل/ حین/ پس از استفاده، به کار برده میشود. راهکار تحقیقاتی طراحی شده توسط شرکت ReWise، در قالب یک مقاله علمی تحقیقاتی در ژورنال Research World نیز منتشر شد.
مجله Research World، رسانه آنلاین ESOMAR (انجمن جهانی تحقیقات بازار) به عنوان معتبرترین پایگاه اطلاعرسانی در حوزه تحقیقات بازار در سراسر دنیا محسوب میشود. انجمن ایزومار ضمن تنظیم قوانین و مقررات تحقیقات بازار در دنیا، بالاترین استاندارد در این زمینه را نیز معرفی میکند و با برنامه های آموزشی بستر آشنایی محققان با این صنعت را فراهم می سازد.
انتهای رپرتاژ آگهی/