شرکت گوگل نام مجموعه ابزارهای بهره وری خود را تغییر داد و با هدف جذب مشتریان سازمانی برای کسب و کاری ابری خود، قابلیتهای بیشتری به آن اضافه کرد.
به گزارش ایسنا، بسته خدمات گوگل که شامل ایمیل، اسناد و چت ویدیویی بود و از سال ۲۰۱۶ به نام جی سوئیت (G Suit) شناخته شده بود اکنون به گوگل ورک اسپیس (Workspace) تغییر نام داده است.
گوگل با وجود این که محصولات رایگان محبوبی مانند جی میل دارد، در رقابت با مایکروسافت و سایر شرکتهای نرم افزار سازمانی، نامها و استراتژیهای خدمات بهره وری خود را مکررا تغییر داده است. گوگل در تازه ترین اقدام خود تلاش کرده ابزارهای بهره وری را بیشتر از قبل یکپارچه کند. به عنوان مثال این شرکت اخیرا سرویس ویدیویی Meet را با جی میل یکپارچه کرد و اکنون قابلیتی را معرفی کرده که به کاربران امکان می دهد همزمان با استفاده از اسنادهای آنلاین، از Meet هم استفاده کنند.
گوگل برای استفاده از سرویسهای محبوبش به منظور تبلیغ و ترویج برنامه ویدیویی خود که رقیب برنامه زوم و Teams مایکروسافت است، با انتقاد روبرو شده است. گوگل هم مانند شرکت زوم شاهد گرایش فزاینده به دورکاری در شرایط پاندمی بوده است. این شرکت اکنون بیش از ۲.۶ میلیارد کاربر ابزارهای بهره وری دارد که شامل اکانتهای رایگان، بیزنس و آموزشی هستند. گوگل در مارس اعلام کرد شمار کاربران فعال ماهانه این خدمات از مرز دو میلیارد نفر عبور کرده است.
گوگل یک رده قیمت گذاری جدید هم به نسخه پولی خود اضافه کرده که ۱۸ دلار در ماه با قابلیتهای امنیتی بیشتر است اما قیمتهای دیگر تغییر نکرده و قراردادهای فعلی به قوت خود باقی می مانند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، گوگل در مارس اعلام کرد شمار شرکتهای مشتری خدمات ابزارهای همکاری سوئیت که بابت آن ماهانه پول پرداخت میکنند، از مرز شش میلیون عبور کرد اما جدیدترین آمار مشتریان و فروش را هنوز اعلام نکرده است.