بازدید 8666

چگونه بهترین لوستر را انتخاب کنیم؟

لوسترها یکی از وسایل رایج برای دکوراتیو کردن فضا هستند لوسترها  باعث شکوه  و جلوه دادن به محیط می شود و بر اساس کاربردشان به انواع مختلفی تقسیم می شوند با توجه به فاکتور های مد نظر ما تایپ های مختلفی از لوستر در بازار موجود است که در این مقاله به ببرسی کاربرد هرکدامشان و نکاتی که باید به هنگام انتخاب لوستر مناسب به آن توجه کنیم می پردازیم .
کد خبر: ۱۰۱۶۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲ 19 November 2020

لوسترها یکی از وسایل رایج برای دکوراتیو کردن فضا هستند لوسترها  باعث شکوه و جلوه دادن به محیط می شود و بر اساس کاربردشان به انواع مختلفی تقسیم می شوند، باید دقت کرد که دو کاربرد مهم لوستر ها نوردهی و تزئین محیط است و باید آن ها را براساس محیط مورد استفاده انتخاب کرد، برای انتخاب لوستر مناسب هر فضا باید به نکات کلیدی زیادی توجه کنیم . مثلا یا ما در آن فضا به نور زیاد احتیاج داریم ،درفضای مورد استفادهی ما نور طبیعی مانند پنجره و ... وجود دارد . با توجه به فاکتور های مد نظر ما تایپ های مختلفی از لوستر در بازار موجود است که در این مقاله به بررسی کاربرد هرکدامشان و نکاتی که باید به هنگام انتخاب لوستر مناسب به آن توجه کنیم می پردازیم.

آیا به دنبال ایده های روشن  و کاربردی در مورد خرید  لوستر هستید؟ این نکات را برای خرید  در نظر بگیرید

  1. هدف از خرید لوستر:

  • ابتدا باید این سوال را از خود بپرسید که آیا برای تامین نور محیط یا برای زیبایی ودادن جلوه ی بیشتر به محیط به فکر خریدن لوستر هستم و بعد متناسب با هدف خود به دنبال لوستر مورد نظربگردید .اگر عاشق نور هستید باید به دنبال لوسترهای چند شاخه با تعداد لامپ بالا بگردید و اگر به دنبال زیبایی آن هستید لوسترهایی متناسب با سبک محیط خود را انتخاب کنید.

قیمت و بازه ی بوجه ی مورد نظر :

  • یکی از مهم ترین نکاتی که باید به هنگام خرید لوستر به آن توجه کنیم ،بازه ی مبلغی است که برای این کار در نظر گرفته ایم . این بازه کمک میکند که از سر درگمی در بیایید و راحت تر لوستر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

سبک و استایل فضا:

  • باید به این نکته به هنگام خرید توجه شود که برای چه محلی قرار است از این لوستر استفاده بشود و سبک دکوراتیو آن محل چگونه است برای مثال برای خانه ای با سبک و استایل کلاسیک باید به دنبال لوستری در همین سبک باشید.

اندازه ی لوستر:

  • اندازه ی لوستری که تهیه میکنید باید متناسب با محل باشد یعنی نباید کوچک تر یا بزرگ تر از ابعاد فضای مورد استفاده باشد برای این کار می توان از فرمول جمع کردن طول و عرض محیط به معیار فوت که به ما قطر لوستر را به اینچ می دهد برای مثال اگر طول 12 و عرض 8 فوت باشد باید این دو را باهم جمع کنیم و به ما قطر لوستر مناسب فضا که 20 اینچ است را می دهد .اگر قرار است نور فقط به محل خاصی متمرکز باشد میتوانید فقط اندازه ی طول عرض آن منطقه را حساب کنید .

ارتفاع لوستر :

 

  • انتخاب لوستری مناسب با ارتفاع سقف محل مورد نظرتان بسیار مهم است . حداقل  ارتفاع لوستر  از کف محیط موردنظر باید 210 سانتی متر باشد . ارتفاع خود لوستر نیز بسیار حاِئز اهمیت است . برای مثال نمی توان برای یک محیط باسقف کوتاه از لوسترهای آویزی بلند استفاده کرد  زیرا نتها مناسب محیط نیست بلکه باید مشکلات رفت و آمدی برای افراد قد بلند راغ نیز در نظر بگیرید . ولی اگر محیط شما دارای سقفی بلند است میتوانید از لوسترهای چند شاخه یا چند طبقه استفاده کنید که به محیط جلوه ی خاصی می دهند .برای محاسبه ی ارتفاع مناسب باید بلندی سقف تا کف محیط را ه فوت بدست آورید و بعد آن را در 3 یا 2.5 ضرب کنید تا به شما ارتفاع مناسب لوستر را بدهد.
  • انواع لوسترو کاربرد آن ها

لوسترها در انواع کریستالی ،مدرن ،کلاسیک ،سقفی ،چوبی ،چند شاخه و.. وجود دارد که هرکدام برای محیطی خاص مناسب است .

لوسترهای کریستال چند طبقه

  1. این لوسترها معمولا مناسب فضایی بسیار بزرگ و مجلل هستند . معمولا این لوستر در اماکن مذهبی مانند مسجدها حرم و.. کاربرد دارد همچنین از این لوستر برای لابی هتل ها و تالارها و... است . اگر فضایی گسترده دارید و به دنبال شکوه بخشیدن بیشتر بقه فضای خود هستید لوسترهای کریستالی سقفی بهترین انتخاب برای شما است .

لوسترهای شاخه ای

  1. این لوستر ها معمولا مناسب فضایی با سقف بلند است و آن هارا براساس تعدادشاخه هایش تقسیم بندی می شود . جنس این لوستر ها معمولا از کریستال و برنز و برنج است . این لوستر ها به سالن هایی بزرگ با سقف هایی بلند شکوه خاصی می دهد .در خرید این لوستر ها باید دقت کرد که لوسترهایی که شاخه های رو به پایین دارند از لوسترهایی با شاخه های رو به بالا 10 درصد نور بیشتری دارند برای لوسترهایی با شاخه هایی به سمت بالا باید از لامپ هایی با وات بیشتر استفاده شود .

لوسترهای کریستالی

  1. این مدل از لوسترهای چشمه نور به علت فلز آبکاری شده و کریستال های مرغوبی که در طراحی آن استفاده شده است به فضای شما زیبایی و شکوه خارق العاده ای می دهد همچنین به علت کریستال های زیادی که در طراحی آن به کار رفته به خوبی و زیبایی نور را منعکس کرده و حس اصالت و شکوه خاصی به فضا شما می دهد . نمونه های بیشتری از این مدل کار را می توانید در وب سایت دکورشاپ مشاهده فرمایید .

لوستر کلاسیک

  1. این مدل از لوستر می تواند در مدل های شاخه ای ،سقفی و دیوارکوب تولید شود . جنس لوستر های کلاسیک از کریستال ،چینی ،استیل ،شیشه و برنز است .این نوع از لوستر دارای کلاهک بر روی لامپ ها می باشد که این کلاهک می تواند از جنس پارچه یا شیشه باشد . کلاهک پارچه ای از میزان نور می کاهد ولی کلاهک شیشه ای نور را بیشتر می کند .

چگونه بهترین لوستر را انتخاب کنیم؟

 

  1. رنگ طلایی به کار رفته در آن بسیار مناسب فضا هایی با دکوراسیون کلاسیک و سلطنتی می باشد چون زرق و برق مورد انتظار فضاهای کلاسیک را تامین می کند . همچنین از این لوسترها می توان در فضاهایی با دکوراسیون ویکتوریای نیز استفاده کرد . نمونه های بیشتری از این طرح و مدل را در وب سایت دکورشاپ می توانید مشاهده نمایید .

لوستر مدرن

  1. لوسترهای مدرن انواع مختلفی در بازار موجود هستند .این لوستر ها می توانن نور کافی را برای محیط تولید کنند و مناسب استفاده در محیط های بزرگ و کوچک هستند .این لوسترها معمولا برای محیط های کلاسیک و ساده مناسب نیستند . در این مدل لوسترها معمولا از کریستال استفاده نمی شود . حتی اگر برای محیط ها ساده کمی مناسب باشند ولی با محیط کلاسیک اصلا ایجاد هارمونی نمی کند . دارای انواع تجملاتی و ساده است و معمولا مناسب مکان های اداری و کافه ها و رستوران ها است . در محیط خانه می توان از آن ها برای اتاق خواب ها استفاده کرد .

چگونه بهترین لوستر را انتخاب کنیم؟

  1. حتما به وب سایت دکورشاپ سر بزنید و ازمیان انبوهی طرح های خاص و متنوع طرح مورد پسند خود را بیابید .

لوسترهای سقفی

  1. لوسترهای سقفی سبک و راحت در جابه جایی هستند. همیشه به هنگام جابه جایی وتمیز کردن احتمال آسیب رسیدن به لوستر هست .لوسترهای سقفی این مزیت رو دارا هستند که حتی اگر یکی ازبلورهای آن آسیب ببیند یا شکسته شود به چشم نمی آید . این لوسترها دارای منشور هایی هستند که می تواند نور زیادی را به فضا منعکس کند و بدین ترتیب من توان در مصرف انرزی نیز صرفه جویی کرد . البته باید گفت که لوستر های سقفی کمی نصب مشکلی دارند اما نسبت به لوستر های کریستالی و حباب دار داری مزا یای بیشتری هستند.و بیشتر در محیط هایی باسقف کوتاه کاربرد دارند . اگر محیط شما داری سقفی کوتاه است این تایپ از لوستر کاربرد بیشتری برای شما دارد .

چگونه بهترین لوستر را انتخاب کنیم؟

لوستر های حباب دار

  1. در انتخاب این لوسترها باید دقت کرد که حباب های آن ها مات نباشند زیرا حباب های مات مقدار نور دریافتی رو کم می کنند . یکی از معایب این لوسترها این است که اگر یکی از حباب های آن بشکند باید تعویض شود و ممکنه مانند آن حباب در بازار موجود نباشد .از این تایپ از لوستر ها معمولا برای اتاق خواب ها ،راهرو ها ،آشپزخانه و غیره استفاده می شود .

لوسترهای چوبی

  1. لوسترهای چوبی به علت طرح های متنوعی که دارند امروزه مورد استقبال زیادی قرار گرفته اند . در خرید این لوستره باید دقت کرد که جنس چوبی که برای تهییه این لوستر ها استفاده شده است از چه نوع چوبی است . بهترین نوع چوب برای لوسترها چوب روس می باشد.
  2. شما می توانید نمونه های بیشتری از انواع لوسترها را در وب سایت دکورشاپ مشاهده کرده و به صورت اینترنتی به خرید آن اقدام نمایید و در صورتی که خریدی بیش از 200 هزارتومن داشته باشید با اطمینان خاطر و بدون هیچ ترین نگرانی برای حمل و نقل محصول خود آن را درب منزل تحویل بگیرید . در صورت وجود داشتن سوال های احتمالی و یا مشاوره های لازم در زمینه انتخاب و اطلاع از محصولات وب سایت دکور شاپ می توانید به 24 ساعته با مشاوران و کارشناسان ما در این زمینه ارتباط برقرار کنید .

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری