بازدید 7220

ارتش یمن از شمال «مأرب» پیشروی کرد

همزمان با پیشروی نیرو‌های ارتش یمن در شمال استان مأرب، قبایل الزور در غرب این استان با کمک این نیرو‌ها موفق به تحمیل شکست به نیرو‌های مورد حمایت ائتلاف سعودی شدند.
کد خبر: ۱۰۳۷۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲ 26 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک منطقه را در شمال استان مأرب (مرکز) یمن پاکسازی کردند.

شبکه المیادین پنجشنبه شب گزارش داد که نیرو‌های مسلح یمن منطقه «الجَدافر» واقع در بین استان «مأرب» و «الجوف» را از وجود نیرو‌های ائتلاف سعودی و نیرو‌های دولت مستعفی یمن پاکسازی کردند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نزدیک به یک ماه است که عملیات آزادسازی استان مأرب را که در شرق استان صنعاء (پایتخت) قرار دارد، آغاز کرده و طی این مدت پیشروی‌های مهمی از شمال و غرب به مرکز این استان داشته اند.

امروز همچنین درگیری‌های شدید بین نیرو‌های ائتلاف سعودی و قبایل منطقه «الزور» واقع در غرب شهر مأرب رخ داد و طی آن، نیرو‌های این ائتلاف خسارت‌های سنگینی متحمل شده اند. این قبائل در درگیر‌های اخیر حمایت نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را داشته اند.

منابع آگاه در این ارتباط گفتند که نیرو‌های قبایل و ارتش و کمیته‌های مردمی تعداد زیادی از جنگ افزار‌ها و خودور‌های نظامی ائتلاف را نابود کرده اند.

«محمد عبد السلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی این کشور دیروز در چرایی عملیات آزادسازی استان مأرب گفت: «نبرد مأرب واکنش به تشدید حملات است و ما به سکوت جامعه جهانی عادت کرده‌ایم آن هم هنگامی که یمنی‌ها له می‌شوند و ما هم فریاد توقف حملات و لغو محاصره یمن را سرداده‌ایم».

او درگیری‌های اخیر در استان مأرب را معلول شرایط فعلی ندانست و گفت که ائتلاف سعودی و نیرو‌های تحت امر آن از ابتدای حمله به یمن (فروردین ۹۶) این جبهه را فعال نگه داشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار