بازدید 6708
۳

ماجرای سختگیری در تایید پرونده شهدای مدافع سلامت

عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: بین تعداد پرستارانی که به عنوان شهدای سلامت اعلام شده اند و تعدادی که پرونده هایشان بررسی شده است اختلاف وجود دارد. شایسته نیست در موضوع شهادت مدافعان سلامت سختگیرانه عمل شود؛ زیرا این عزیزان با ویروسی در حال مبارزه هستند که هر روز قوی‌تر می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۷۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲ 26 February 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، رضا فانی، گفت: باید توجه داشته باشیم به غیر از دوران کووید وضعیت پرستاران در بخش ها چگونه خواهد بود؟ بیمارستان محیطی است که یک پرستار با انواع میکروب و بیماری های واگیر و عفونی سر و کار دارد. با توجه به اینکه آغاز بیماری کرونا و افزایش بیماران باعث شد، پرستاران باردار آسیب جدی ببیند و شاهد فوت آنها باشیم.

عضو شورای عالی نظام پرستاری ادامه داد: در حال حاضر پرستاران همه جوان هستند و اغلب در بین آنها پرستارانی هستند که با وجود بارداری در حال ارائه خدمت به بیماران هستند؛ اینکه بگویم پرستاران باردار در بخش کووید نباشند و در دیگر بخش‌ها فعالیت کند تصمیم راهبردی نیست، به دلیل اینکه فرقی نمی‌کند در چه بخشی پرستار فعالیت کند؛ اغلب بخش‌های بیمارستانی آلوده از بیماری های واگیر هستند که تاثیر مستقیم بر جنین و پرستاران باردار می‌گذارد.

فانی گفت: نیاز است وزارت بهداشت به این موضوع به طور جدی نگاه کند؛ همان گونه که به مادران باردار ۹ ماه استراحت پزشکی بعد از زایمان داده می شود؛ ۹ ماه هم استراحت در دوران حاملگی به آنها داده شود نباید بگذاریم پرستاران باردار در بالین بیمار فعالیت کنند.

وی ادامه داد: همچنین باید در نظر داشته باشیم علاه بر اینکه به پرستاران باردار مرخصی داده می‌شود؛ نیروی جایگزین برای این عزیزان در بخش ها وجود داشته باشد. لازم است وزارتخانه در این خصوص بررسی‌های لازم را انجام دهد که هم پرستاران باردار برای حفظ سلامت خود و جنینشان از محیط بیمارستان دور باشند و هم نیروی جایگزین وجود داشته باشد، تا با مشکل کمبود نیرو که رابطه مستقیم با فرسودگی پرستاران دارد مواجه نشویم.

وی با تاکید بر لزوم اینکه مسئولان باید در راستای بُعد فرهنگی و معنوی جامعه و آشنایی مردم با ایثار و فداکاری پرستاران برنامه داشته باشند، تصریح کرد: تا بعد معنوی و ایثارگری این عزیزان ثبت و ماندگار شود. همچنین شایسته است برای خانواده این عزیزان امتیاز و مزایایی همچون شهدای دفاع مقدس در نظر گرفته شود.

وی گفت: انتظار می رود برای پرستارانی که به بیماری کرونا دچار می شوند. امتیازی در نظر گرفته شود، به دلیل اینکه این عزیزان به مرور زمان و در آینده امکان اینکه دچار عارضه و بیماری‌های ریوی و... شوند زیاد است.

بنابر اعلام سازمان نظام پرستاری، فانی در خاتمه، گفت: تجهیزات حفاظت فردی در اوایل شیوع کرونا کم بود و از این نظر پرستاران دچار مشکلات فراوانی شدند؛ خوشبختانه در حال حاضر از نظر تجهیزات فردی پرستاران دچار مشکل نیستند، ولی پرستاران بیمارستان های غیر مرجع را فراموش نکنیم. در صورتی که بار اعظمی از خدمات بر عهده بیمارستان‌هایی غیر مرجع است متاسفانه تلاش و خدمات این عزیزان نادیده گرفته می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
قدر دان کادر درمان هستیم ولی انتظار دارید چه کسی از بیمار مراقبت کنه هر شغلی سختی های خودش رو داره پلیس ،راننده تاکسی ،مهندس و... امکان داره اتفاق خاصی براش بیفته قطعا کادر درمان هم قبل از انتخاب شغل میدونستن امکان همه گیری بیماری ها وجود داره پس انتظارات رو زیاد بالا نبرن بازم میگم همه مردم ایران قدر دان زحمات کادر درمان هستند ولی وظیفه ذاتی کادر درمان این کاره همون طور که پلیس وقتی از خونه میزنه بیرون معلوم نیست برگشتی توی کارش باشه
عجببببببببببببببببببببببببببببببببببب
همانطوری که برای نیروهای جهاد عمل کرده انذ برای شما نیز عمل کردند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل