بازدید 6437
آل سعود مدعی شد؛

حمله موشکی انصارالله به جنوب عربستان

رسانه‌های عربستان یکشنبه شب ضمن تأیید حمله موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به عربستان اعلام کردند که منطقه جازان در جنوب این کشور هدف حمله دو فروند موشک قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۳۹۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۲ 08 March 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، این رسانه‌ها به جزییات بیشتری اشاره نکردند. در همین حال نیرو‌های مسلح یمن بدون تأیید یا رد این حمله موشکی تنها اعلام کردند در ساعات آینده بیانیه مهم در خصوص عملیات نظامی گسترده در عمق خاک سعودی را منتشر خواهد کرد.

این حملات ساعاتی پس از آن روی می‌دهد که «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی امروز یکشنبه مدعی شد که پدافند هوایی ائتلاف در ۲۴ ساعت گذشته پنج فروند پهپاد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را هدف قرار داده است.

سخنگوی ائتلاف سعودی روز جمعه نیز مدعی شده بود که شش فروند پهپاد ارتش یمن و کمیته‌های مردمی منهدم شده است.

این ادعا‌ها در حالی مطرح می‌شود که یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن روز پنجشنبه اعلام کرد که شرکت نفتی آرامکو عربستان سعودی در جده هدف حمله موشکی و پایگاه ملک خالد هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

"یحیی سریع" سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن نیز روز پنجشنبه از حمله موشکی به شرکت نفتی آرامکو عربستان سعودی در جده خبر داده بود.

وی با بیان این که "شرکت نفتی آرامکو عربستان در جده هدف یک موشک کروز از نوع «قدس ۲» قرار گرفت" افزود:این حمله موشکی دقیق و به هدف مورد نظر اصابت کرده است.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن پیش از این بار‌ها اعلام کرده بود که حملات پهپادی و موشکی ارتش یمن به متجاوزان تا زمانی که حملات آن‌ها به یمن متوقف نشود، ادامه خواهد داشت.

حملات بازدارنده یمن در حالی صورت می‌گیرد که مقام‌های یمنی بار‌ها به متجاوزان هشدار داده‌اند که ارتش و کمیته‌های مردمی در اقدام تلافی جویانه و در پاسخ به حملات ائتلاف عربی به این کشور، به هدف قرار دادن مراکز، تأسیسات و فرودگاه‌های نظامی عربستان ادامه می‌دهند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، جنگ تمام عیاری را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد که بهانه آن بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت بوده است.

نهاد‌های وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بار‌ها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر