بازدید 5722

جنبش نجبا: حذف حشد شعبی توهمی محال است

مقاومت اسلامی نُجَباء در سالروز تأسیس بسیج مردمی عراق با صدور بیانیه‌ای، هرگونه اراده برای حذف، به حاشیه راندن یا استحاله این نهاد مردمی را توهمی محال خواند.
کد خبر: ۱۰۵۷۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱ 14 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از سایت نجبا، در سالروز صدور فتوای جهاد کفایی از سوی مرجعیت عالی عراق و تشکیل سازمان بسیج مردمی، جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء طی بیانیه‌ای با تجلیل از این حادثه بزرگ تاریخ معاصر، خاطرنشان ساخت: پس از حدود صد سال، بار دیگر فرزندان "ثورة العشرین" (انقلاب ۱۹۲۰) از مرکز و جنوب عراق برخاسته و پیر و جوان به ندای مرجعیت برای دفاع از مقدسات و جهاد علیه کفر و طغیان لبیک گفتند و صحنه‌هایی بی‌سابقه آفریدند.

در این بیانیه، فتوای جهاد و تأسیس حشد شعبی "اسطوره لرزاننده قلعه‌های مستکبران" خوانده شده که سزاوار است در زمره اعیاد میهنی عراق به‌شمار رود.

مقاومت اسلامی نُجَباء ضمن یادآوری کشتار‌های روزانه، گور‌های جمعی و فراگیر شدن ناامنی در ایام بی‌پناهی ملت عراق، تأکید کرد: تولد بسیج مردمی و پیروزی‌های آن، معادله قدرت را دگرگون ساخت.

در ادامه بیانیه، تصریح شده است: ما در مقاومت اسلامی نُجَباء وجود حشد شعبی را همچون آب و هوا، ضرورتی برای بقای اکثریت ملت می‌دانیم؛ زیرا هیچ عاقلی نمی‌خواهد به گذشته تاریکی بازگردد که در آن، خونش برای جلب رضایت طمعکاران و منفعت‌طلبان مباح شود.

جنبش نُجَباء هرگونه اراده برای مقابله با حشد شعبی یا به حاشیه راندن و استحاله این نهاد مردمی را "توهمی محال" توصیف کرد و افزود: حشد شعبی هیچ‌گاه طایفه‌گرا نبوده است؛ کما اینکه خون جوانان شیعه مرکز و جنوب عراق در دفاع از برادران هم‌میهن خود از اهل‌سنت، مسیحیان، ایزدیان و کُرد‌ها ریخته شد. آن‌ها زنان عراق را از اسارت آزاد کرده و عزت‌شان را بازگرداندند، انتقامشان را گرفتند و بینی داعش، آمریکا، صهیونیسم و نیرو‌های استکباری را به خاک ذلت مالیدند.

مقاومت اسلامی نُجَباء در پایان بیانیه خود به ارواح طیبه شهدای حشد و نیرو‌های امنیتی به‌ویژه فرماندهان بزرگ پیروزی، شهیدان سلیمانی و المهندس، همچنین رزمندگان بسیج مردمی و حامیان این نهاد مقدس درود فرستاد و به دشمنان، اشغالگران، مزدوران و بقایای حزب بعث وعده نابودی داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان