لبنان از رژیم صهیونیستی به سازمان ملل شکایت کرد

خانم «زینه عکر» معاون نخست وزیر لبنان و وزیر دفاع و سرپرست وزیر امور خارجه این کشور در سخنانی نقض مکرر حریم هوایی این کشور توسط رژیم صهیونیستی را محکوم و از این رژیم به سازمان ملل شکایت کرد.
کد خبر: ۱۰۷۰۹۹۶
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱ 20 August 2021
|
4582 بازدید

 

به گزارش تابناک به نقل از النشره، عکر با اشاره به اینکه هواپیماهای اسرائیلی شب گذشته بر فراز حریم هوایی لبنان به پرواز درآمدند و پایگاههایی را در سوریه هدف قرار دادند، تاکید کرد که این اقدام رژیم صهیونیستی باعث رعب و وحشت بین شهروندان لبنانی شد وتهدیدی مستقیم برای روند دریانوردی و ایمنی پرواز هواپیماهای مدنی لبنان محسوب می شود.

وی تاکید کرد که نقض حریم هوایی و دریایی لبنان، نقض آشکار قطعنامه های بین المللی بویژه قطعنامه ۱۷۰۱ و تهدیدی برای امنیت و ثبات و صلح در لبنان و نقض حاکمیت آن است.

عکر با ارسال شکوائیه ای از طریق نماینده لبنان به سازمان ملل، این سازمان بین المللی را به ضرورت بازداشتن اسرائیل از اقدامات خلاف قانون و تعدی به حریم هوایی ودریایی لبنان دعوت کرد.

وی همچنین از این سازمان خواست به اسرائیل اجازه ندهد برای انجام اقدامات متجاوزگرایانه اش از حریم هوایی لبنان استفاده کند.

شکایت خانم زینه عکر به درخواست حسان دیاب نخست وزیر پیشبرد امور لبنان صورت گرفت.

دیاب در سخنانی تاکید کرد که تداوم نقض حاکمیت لبنان توسط اسرائیل، تهدیدی مستقیم برای قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل است.

وی از سازمان ملل و جامعه بین المللی خواست تجاوزات اسرائیل را محکوم کنندو تدابیری برای حفظ حاکمیت لبنان و حفاظت از قطعنامه ۱۷۰۱ در پیش بگیرند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟