آزار و اذیت کامیون داران و تجار ایرانی توسط جمهوری آذربایجان / لزوم اقدام فوری وزارت خارجه برای حل مشکل

پیامد‌های جنگ قره باغ همچنان ادامه دارد؛ تبعاتی که به نظر می‌رسد دامن ابران را نیز گرفته است و جمهوری آذربایجان، سیاست‌هایی را در کریدور‌های دسترسی ایران به ارمنستان و حوزه قفقاز در پیش گرفته که چندان مطلوب نیست.
کد خبر: ۱۰۷۶۹۴۹
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳ 18 September 2021
|
117798 بازدید
|

آزار و اذیت کامیون داران و تجار ایرانی توسط جمهوری آذربایجان/ لزوم اقدام فوری وزارت خارجه برای حل مشکل

بین الملل تابناک: پیامد‌های جنگ قره باغ همچنان ادامه دارد؛ تبعاتی که به نظر می‌رسد دامن ابران را نیز گرفته است و جمهوری آذربایجان، سیاست‌هایی را در کریدور‌های دسترسی ایران به ارمنستان و حوزه قفقاز در پیش گرفته که چندان مطلوب نیست.

خبرها و گزارش ها حاکی از آن است که جمهوری آذربایجان پس از قطع جاده ایران و ارمنستان، این بار گرفتن هزینه‌های سنگین از کامیون‌های ایرانی را آغاز کرده است.

با احیای کنترل جمهوری آذربایجان بر خاک این کشور در اطراف قره‌باغ، بخشی از جاده مواصلاتی ایران به ارمنستان که طبق مرزهای اداری دوره شوروی در محدوده جمهوری سوسیالیستی آذربایجان قرار داشت، در مناطق تحت کنترل جمهوری آذربایجان قرار گرفته است. به طور دقیق‌تر بخشی به طول پنج کیلومتر از مسیر بین شهرهای گوریس و کاپان، برای رانندگان ایرانی مساله‌ساز شده است.

جمهوری آذربایجان در ابتدای شهریور، این جاده را موقت بست و سپس با پیگیری‌های انجام شده، جاده باز شد. جمهوری آذربایجان پس از ایجاد یک پاسگاه و نمایندگی گمرکی، بازرسی از وسایط نقلیه و اخذ عوارض سنگین از کامیون‌های ایرانی را آغاز کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که عوارض دریافتی از کامیون‌های ایرانی از ۱۳۰ دلار شروع می‌شود و بنا به اخبار دریافتی برای کامیون‌های حامل سوخت تا ۵۰۰ دلار نیز می‌رسد. جمهوری آذربایجان همچنین روز چهارشنبه ۲۴ شهریور، دو راننده ایرانی را بازداشت کرد که از آخرین وضعیت آنان اطلاعی در دست نیست.

تعداد بازدید : 14555

این امر به اختلال در تجارت ایران با قفقاز، ایجاد صف‌های طولانی و بروز مشکلات فراوان برای رانندگان و تجار ایرانی منجر شده است. ویدئوهای منتشره، نشان‌دهنده وضعیت نامناسبی است که برای رانندگان ایرانی ایجاد شده است.

در همین رابطه، جعفر خاشع، کارشناس حوزه قفقاز در گفت‌وگو با تابناک اظهار داشت: مشکلاتی که اخیرا جمهوری آذربایجان در کریدور گوریس-کاپان ایجاد کرده، دلایل و عوامل مختلفی دارد؛ یکی از این دلایل به تلاش باکو برای اعمال حاکمیت و تسلط به این منطقه در دوران پس از مناقشه اخیر با ارمنستان مربوط می شود.

این کارشناس حوزه قفقاز عامل دیگر را مشکل بخشی از دولت آذربایجان با جمهوری اسلامی ایران و وابستگی آن ها به اسرائیل عنوان کرد و گفت: بخشی از بدنه دولت و حاکمیت جمهوری آذربایجان در زمین اسرائیل بازی می کنند و به دنبال این هستند تا روابط حسنه بین تهران و باکو را با بحران روبه رو کنند.

خاشع عامل سوم را فساد حاکم بر گمرکات جمهوری آذربایجان دانسته و افزود: ممکن است بروز چنین مشکلی به دلیل رفتارهای خودسرانه کمرگ جمهوری آذربایجان باشد که به فساد آلوده هستند.

وی در نهایت گفت: تا زمانی که مشکلات و بحران در قره باغ حل نشود و منازعه ادامه داشته باشد، باید شاهد بروز چنین مسائلی در نقاط مرزی و گمرکی باشیم. با این حال، اقدامات خوبی از سوی دستگاه دیپلماسی کشور برای حل این مساله در جریان است. 

نکته مهم و اساسی این است که کریدور گوریس-کاپان، تنها مسیر مناسب برای تردد کامیون ها و تجار ایرانی به حوزه قفقاز است که در صورتی که اخلال در این کریدور از سوی دولت جمهوری آذربایجان ادامه پبدا کند، تجار و بازرگانان ایرانی که در این منطقه فعال هستند با بحران جدی مواجه خواهند شد؛ لذا، سفارت ایران در باکو و وزارت خارجه باید نسب به حل فوری و دائم این مساله گام های عملی لازم را بردارند. 

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۷
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۲۵۲
محسن
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
خوب این پاداش حمایت ایران از جمهوری اذربایجان در جنگ قره باغ هست. حالا در اینده اتفاقات خیلی خیلی بدتری هم خواهد افتاد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
آقامحسن ارمنی موذیگری نکن دیگرحنای شمارنگش پریده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
اتفاق بدتر یعنی چی مثلا؟بقول احمدی نژاد آب رو بریز اونجایی که میسوزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
در بارنامه هایی که جمهوری آذربایجان منتشر کرده ظاهرا از اسم جمهوری آتسوخ برای قره باغ استفاده شده است. اینجور موارد حساس رعایت بشه مشکل حل میشه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
ناشناس ۱۵:۲۱!من در این قسمت در مورد نظر محسن ۱۴:۲۸ نمیخوام نظر بدم ولی اون موذیگری رو باید به اون تجزیه طلبان و پانترکانی بگی که در مناقشه بین جمهوری آذربایجان و اارمنستان سعی میکردن با سوء استفاده از واژه هایی چون"اسلام"و "شیعه"ومسلمان"از جمهوری آذربایجان دفاع کنن ولی در مورد رابطه جمهوری آذربایجان با اسرائیل و رابطه دولت جمهوری آذربایجان با گروه های مذهبی در اون کشور در مجموع،موضع سکوت گرفته بودن و با یک سری از افرادی که در جمهوری آذربایجان علیه تمامیت ارضی ایران و منافع ایران اقداماتی انجام میدادن همنوا میشدن که البته حنای اون افراد تو اون موارد برای بسیاری رنگی نداره و افراد بسیاری به اون مکرها و حیله هاشون پی بردن.تو نظرت در مورد رابطه جمهوری آذربایجان با اسرائیل چیه؟تو نظرت در مورد پانترکیسم چیه؟طرز جواب دادنت به این سوال ها شاید بتونه تا حدی هدف و نیت واقعیت از نوشتن این پاسخ غیر منطقیت در این قسمتو مشخص کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
فعلا وزارات امور خارجه فقط دنبال شانگهای و مسکو و لبنان
و یمن و ونزویلا هستند !!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
ناشناس ۱۵:۲۱ تو خودت کجایی هستی که اینطور سینه چاک دفاع از جمهوری آذربایجانی؟
ناشناس
| Russian Federation |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
متاسفانه پانترک های داخلی تعصب مذهبی رو به وطن پرستی ترجیح میدن و بر اساس نژاد به دفاع از جمهوری آذربایجان یا استان جدید اسرائیل میپردازن ، ادعای شیئه بودن با تجمعات همجنس بازی در کشوری که لانه جاسوسی اسرائیل شده ، و یسری پانترک هم در داخل ازشون حمایت میکنن
ناشناس
| Russian Federation |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
فقط یه جهان سومی هست که نژادش رو به وطنش ترجیح میده و مایه عقب ماندگی کشورمون همین تعصبات غیر عقلانی هست
ناشناس
| Japan |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
بلاخره باید تاوان حمایتتان از اشغالگران را بدید
ناشناس
| Korea (Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
آزربایجان باید انتقام سختتری از حامیان اشغالگری و تروریسم بگیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
مسخره است. یکی از استانهای کوچک ایران از مملکت مادری باج میگیره. تا کی باید نسبت به اتفاقات اطرافمان منفعل عمل کنیم. آذربایجان شیعه هم شده حیاط خلوت ترکیه. باید قدرتمان را به رخ همه همسایگان بکشانیم تا دیگر شاخ و شانه نکشند.
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
مثبت و منفی ها نشون میده که بعضی از هموطنان ترک ما خودشون رو جزو کشور آذربایجان میدونن حتی الان که آذربایجان داره ایرانی ها رو اذیت می کنه و قطعا راننده ترک هم جزوشون هست
ناشناس
| France |
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
کدام حمایت .ما که مرز نشین هستیم حمایت ایران از ارمنستان را میبرنیم نه آذربایجان
ایرج قلیزاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
میتونین بگین کدام حمایت اقای عقل کل؟ افکارشماها خیلی قدیمی شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
اتفاقات بدتر برای ترمنی ها ؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
ناشناس ۲۳:۱۱!من در این قسمت نمیخوام در مورد نظر محسن ۱۴:۲۸ نظر بدم،ولی آیا فکر کردی هر کس این پاسختو در این قسمت، ببینه فکر میکنه تو الزاما مرزنشینی؟کدوم حمایت ایران از ارمنستان؟بر اساس کدوم سند و مدرک معتبر؟نکته بعد اینکه آیا در سال های زیادی تعدادی کمی از مردم جمهوری آذربایجان از خاک ایران به نخجوان رفتند و یا از نخجوان به بخش های دیگه جمهوری آذربایجان رفتند؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
ظاهرا یکی از دلایل هم حمایتهای برخی کشورها از جدایی طلبان ارمنی و نادیده گرفتن حاکمیت آذربایجان هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
منظورت از واژه " جدایی طلبان ارمنی"دقیقا چه کسانیه و چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
متاسفانه ما انقدر خودمان را درگیر مبارزه فرسایشی پر هزینه

با امریکا و اسراییل کردیم!!؟

که الان هم از شرق توسط طالبان و پاکستان

و هم از شمال غربی توسط آذربایجان جدایی طلب

و از جنوب غربی توسط گروههای الاحوازیه خطرناک عرب جدایی طلب، نوکر عربستان تهدید جدی می شویم !؟
و متاسفانه جوانان هم مرز و کم مطالعه و احساساتی مناطق

جذب شعارهای خطرناک و مسموم این کشورها هستند و خطر بسیار نزدیک و جدی است
هومن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
ایران باید قاطعانه برخورد کند و دم علی اف را بچیند
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
از ارباب پوتینت اجازه بگیر
بعد بیا حرف بزن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
متاسفانه زیاد حرف میزنی. هر کشوری خودش مشخص میکنه که مالیات عبور ازش چقدر هست. حالا چه پنج کیلومتر. چه صد متر. هم از کشورش رد میشین. هم میخواین زور بگین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
علی ۱۳:۰۱!من در این قسمت نمیخوام در مورد نظرهومن ۱۴:۴۱ در این قسمت نظر بدم، و نمیدونم بخشی از اون مسیر در داخل جمهوری آذربایجانه یا نه ،ولی به نظرت ایران باید چقدر بابت رفت و آمد عده ای از مردم جمهوری آذربایجان از داخل خاک ایران به نخجوان و بالعکس پول بگیره و پول میگرفت؟تو که اونطور بی ربط و غیر منطقی در این قسمت نوشتی "هم میخواین زور بگین"،اصلا منافع ایران چقدر برات مهمه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
سلام بر تابناک عزیز
جمهوری آذربایجان اگر خیلی از همکاری با ایران ناراحته حق آبه دریای خزر رو پس بده!
اینها فکر کردند بذل و بخششی شده خیلی طلبکارن!
بهتره که حدشون رو بهشون نشون بدن.
از طرف ملت ایران بگید احتمال پس گرفتن حق آبه مشترک 100% هست. آنچه که زمان آقای روحانی بخشیده شد. توسط مردم می تونه وتو شه. چون ملت شریف ایران هست که حق آب و گل داره نه رئیس جمهور سابق!
اگر همکاری موثر نکرد و اگر نشد امتیازات جدید بده حق آب خزر را برگردانید. لازم بشه مردم با هماهنگی مسئولین البته مطالبه خواهند کرد. (به صورت هماهنگ) برای رسیدن به اهداف مثبته کشور.
با تشکر موفق باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
دوست عزیز نمیگویند حق ابه؟ میگویند رژیم حقوقی دریای خزر درثانی 100درصد نیست وسهم ایران12درصد هست وبعدش روحانی نبخشید این را افراطیون اصولگرایان برای حق وتوی روسیه فعلا چشم پوشی کردند لطفاازموضوعی خبرنداری اظهار فضل نکن
ناشناس
| Japan |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
اول خلیج عرب حقت بگیر
بعد بیا بلبل زبانی کن
ناشناس
| France |
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
کجای دریای خزر را ایران به آذربایجان بخشیده .حق کشورهای همسایه دریای خزر به اندازه ساحل آن کشورها با دریای خزر بود و سهم ایران هم شد یازده درصد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
شما آزادی که مطالبه کنی اما اگر قراره این وسط چیزی مطالبه بشه حق و حقوق اولیه انسانی چهل و پنج میلیون تورکه
ناشناس
| Germany |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
چی واسه خودت داستان میگی؟ حق آبه برای رودخانه و
حوضه آبریز هست نه مرز دریایی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
حق آبه؟ کدوم کشوری بیرون از مرزهاش مرز آبی داره ایان دومیش باشه. اون تقسیم اب مال زمانی بود که یه کشور سوسیالیستی اونجا حضور داشت و براش خاک ارزش نداشت.
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
ناشناس ۲۳:۱۴ حق ایران از دریای کاسپپین طبق قرارداد رسمی ۵۰ درصد بوده که نالایقان بخشیدند. نادان برو یکم مطالعه کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
25 درصد کشور اولا ترک هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
من خودم یک آذری هستم اگر دولت ایران کوتاه بیاید زیاده خواهی های پان ترکیست ها تمامی نخواهد داشت بنظرم دولت ایران باید از ارمنستان بیشتر حمایت کند
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
شما خودتان یک ارمنی هستید مرد باش و دروغ نگو
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
هیچ تورکی نمیگه من خودم آذری هستم. خخخخخخ
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
خودتو آذری جا نزن دروغگو،در ضمن علت اینکار گمرگ آذربایجان برمیگرده به رفتار و عملکرد ایران در مناقشه اخیر قره باغ،چطور شد قره باغ شیعه به اندازه فلسطینیا برای ما مهم نشد؟.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
منم اذری ام و موافقم یه بار بریم و برای همیشه خاکمون رو از این مغول زاده های بی هویت پس بگیریم
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
شیعه گوش به فرمان بزرگترشه! افهم ؟
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
درود بر شما دوست عزیز. من اصالتا آذری(اردبیلی) هستم و با فرمایشات شما کاملا موافقم. فقط یاداوری کنم که اسم اونجا آران هستش و نه آذربایجان. تنها یک آذربایجان داریم و اونم جنوب ارس
ناشناس
| Korea (Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
من خودم یک دری زبانم
ولی دری نباید از ارمنی حمایت کنه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
مگه کاری هم مونده که نکرده باشین از حمایت نظامی و اقتصادی تا ارسال گردهای تروریست مسلح اگه کم گذاشتین خودتم هم برو کنار عرمنی غاصب با تورکها بجنگ یارو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
خاک توسرت
پسر میهن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
قره باغ خاک یهوده نه اسلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
ارمنستان در طول تاریخ یکی از ممالک وفادار ایران زمین بوده . ارمنستان ارزشش بیشتر از جمهوری آذربایجان و قره باغ شیعه اسرائیلی هست .سعودی ها هنوز با اسرائیل رابطه علنی ندارند اما سفیر جمهوری جعلی آذربایجان در تهران بصورت علنی مصاحبه کرد و گفت ما نزدیکترین رابطه نظامی رو با اسرائیل داریم
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
تو آذری نیستی تو یک ارمنی هستی ،ارمنی حرف مفت نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
از نسل کشی ارامنه توسط تورک های معلومه که کی ظالم هست !!! تاریخ این نسل کشی که دست کمی از جنایات مغول نداره رو هرگز از یاد نخواهد برد
ناشناس
|
Canada
|
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
احمد شاه مسعود در سال 1371 حدود 12 هزار از مردم افشار را د رمحله افشار مابل کشت بخاطر انتقام از نادرشاه افشار که افغانها رو از ایران بیرون انداخته بود بعد یکسری نادان رفتن سنگ احمد مسعود را به سینه می زنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
من که نمیدونم این نظرت در این قسمت چقدر صحت داره ولی این نظرت چه ربطی به این خبر داشت؟تو اگر واقعا منافع ایران برات مهمه چرا سعی کردی اونطور بی ربط در این قسمت نظر بدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
خجالت بکش و این جفنگهای دروغ تهوع آور را نگو

و از طالبان خونخوار وحشی تروریست حمایت نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
حداقل سایبری عمل می کنید، زیر پست درست پیغام بگذارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
اولا که خالی نبند احمدشاه مسعود اینقدر عاقل و فهمیده بود که بخاطر یک واقعه چند صد سال پیش جبهه علیه طالبان را ضعیف نکنه ثانیا توی نادان در نمی دانی که طالبان در حق مردم بیگناه جنایت میکنه ثالثا اگر حرفت درست باشه اینقدر متوهمی که نمی دانی احمدشاه مسعود سالهاست کشته شده و همان موقع او بود که طالبان را با تمامی جنایتهایی که کردند از جمله کشتن دپیلماتهای ایرانی در هم شکست رابعا از طالبان امار نگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
ببین خوب میزنی ولی جای اشتباه میزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
خالی بستن کجا بود برو ببین چند صد نفر شیعه در حادثه ی افشار سلاخی شدند و بهشون تجاوز شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
ناشناس 18:03 سال 1371 هنوز طالبانی نبود تازه شوروی رفته بود و احمد شاه شده بود وزیر دفاع ، بقیه حرفات هم در همون حده برو مطالعه کن . آفرین به ناشناس 15:11
ناشناس
| Germany |
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
حادثه افشار# تو اینترنت سرچ کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
این اتهام بی اساس واحمقانه چه ربطی به موضوع این خبر داره؟
اسدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
اتفاقا" تو هم نادانی وهم بیسواد وهم بی ادب واصلا" متن رو نخوندی وسالهاست کشته شدیه شما را نوشته سال 71 یعنی 30سال پیش !!!؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
یه عده اینجا کیف می کنن همزبانانشون در کشور مجاور مشکل آفرین شدن برای راننده ها ....دیدم که می گم ..خیلی از این راننده ها ترک خود ایرانن ...برای این بندگان خدا دلتون نسوخت برای قره باغ دلتون سوخت ...اونم دل سوزی نبود.. دنبال کل کل با غیر ترک زبونا بودن ..... ...وقتی همه می گفتن مرز از دست رفته مسیولان می گفتن فقط یه جاده ساده است ...آیا فقط یه جاده ساده بود؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
راننده ترکی که برای قاتل برادراش آذوقه ببره سزوار دلسوزی نیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
اینجا اسمش دخالت نبود . نیروی نظامی ایران باید مستقیما وارد می شد واین منتطقه رو به عنوان یک منطقه حائل نگه می داشت و بعدا
ناشناس
| Germany |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
صرفا بحث همزبانی نیست، مساله خبررسانی غلط و میس اینفورمیشن هست عزیز دل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
قبل از زمان جنگ ایران و عراق هم ی عده سنگ صدام به سینه میزدن و هنگام جنگ دیدن صدام نامرد چه بلایی بر سر مردم بی گناه و زن وبچه های مظلوم و مرز نشین کردستان کرمانشاه و خوزستان اورد پس خواهشا سنگ بیگانه به سینه نزنین حالا چه آذربایجان باشه چه ترکیه و اردوغان الاغ تا این علی اف گوش دو متری
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
برای ما هیزم فروش دشمن دشمن محسوب میشه. چه خودی باشه چه غریبه. مشکل شما اینه همه چیز رو نژادپرستانه نگاه میکند. خاکشه. دلش نمیخواد مفت ازش رد بشی
ناشناس
|
Australia
|
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
شما وقتی از خاک یک کشور عبور می کنید باید از اون کشور اجازه بگیرید حالا چه 100 کیلومتر چه 5 کیلومتر. اگه بر فرض رژیم صهیونیستی با ایران همسایه بود و 10 متر از جاده ورودیش داخل خاک ایران بود مگه ما اجازه میدادیم کسی چیزی ببره براشون؟ هنوز هم که هنوزه از گورستان های قره باغ گورهای دسته جمعی شیعیان پیدا میشه هزاران کودک و زن و مرد شیعه در قره باغ قتل عام شدند.
پاسخ ها
هومن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
حرفهای بی پایه و اساس نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
درسته برادر. متاسفانه خیلی ها چشم دیدن قدرت آذربایجان را ندارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
آقا هومن کجای حرفهای ایشون بی پایه هست.؟ مادر را جلوی دختربچه اش زنده زنده پوست کردن؟ این خاک آسون بدست نیومده که به همین آسونی در اختیار بیگانگان گذاشته بشه. خان کندی در خاک آذبایجان هست و ایران برای ارسال هر محموله به این شهر باید از آذربایجان اجازه بگیرد
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
خبر فوق خیلی یکجانبه نگر و ناشی گرانه تهیه شده. هر کشوری حق حاکمیت خود را بر جاده های خود دارد و اینکه در دوران اشغال چگونه بوده است، ملاک عمل نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
تو که اونطور در این قسمت نوشتی "شیعه"،نظرت در مورد رابطه جمهوری آذربایجان با اسرائیل چیه؟نظرت در مورد نقش ترکیه در جنگ در سوریه در سال های اخیر چیه؟نظرت در مورد موضع ترکیه در جنگ در یمن در سال های اخیر چیه؟نکته بعد اینکه من نمیدونم این خبر چقدر صحت داره ولی اگر صحت داشته باشه رابطه اجازه گرفتن با اونقدر و اونطور عوارض گرفتن دقیقا چیه؟و تو اصلا منافع ایران چقدر برات مهمه؟و ناشناس ۱۵:۲۵!تو اصلا منافع ایران برات چقدر مهمه؟منظورت از "قدرت آذربایجان"دقیقا چیه؟بر چه اساسی اونطور در این قسمت پاسخ بی ربط و غیر منطقی دادی؟تو نظرت در مورد پانترکیسم چیه؟طرز جواب دادنت به این سوال شاید بتونه تا حدی نیت و هدف واقعیت از نوشتن اون پاسخ بی ربط و غیر منطقیتو در این قسمت مشخص کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
اگه گور دسته جمعی هم باشه گورهای ارامنه قتل عام شدست. حرف مفت نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
اون براددری که میگه چشم دیدن قدرت آذربایجان رو ندارن.. اخه چه ربطی داره.. اول که آذربایجان جزی از از آذربایجان شمااست نه شما جزی از اون .. پس با اعتماد نفس احساس مالکیت داشته باش.. دوم قدرت اذربایجان برا خودش محترم این دلیل نمیشه که قدرت خودمون رو هم زیر سوال ببرید..
ناشناس
| Russian Federation |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
جمهوری آذربایجان اسرائیلی عددی نیست ، مشکل ما پانترک های داخلی مثل شماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
حالا شما از امریکا خونخواه شیعیان شدی ؟! انوقت چطوری فهمیدی که این گورها مربوط به شیعیان است ؟!حتما منابعت از جمهوری اذربایجان است ؟! انوقت چرا در جریان جنگ جهانی دولت ایران بعد از شیعه کشی به انها پناه داد ؟! یک خرده درباره حرفهایی که میشنوید فکر کنید از اتاقهای شستسو بیرون بیایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
منظور از قدرت اذربایجان همون حجم بالای خودفروشی و خیانت الهام علیف و دارودستشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
اگ جای آذربایجانی ها جند تا تاجیک بودن الان سلطنت طلب ها جیغ بنفش می کشیدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
ظلم ظلم است حالا می خواهد توسط یک یهودی و یا کافر باشد و یا توسط شیعه و یا ترک باشد و یا ارمنی
عوارض جاده 5 کیلومتری 3 میلیون تا 14 میلیون تومان ظلم است که از طرف کشور آذربایجان انجام می شود و
کاملا سیاسی و غرض ورزانه است
ناشناس
| France |
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
اگر اون رانندکان تورک باشد جه بدتر که به حقوق و اراضی کشور همزبان خود تجاوز میکند
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
این کشور از سال ۱۳۸۵ باید به ایران برمی گشت حالا عرضه نداشتن برگردونن چیزی رو عوض نمی کنه
ع.ع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
علاج کار احداث چند کیلومتر جاده انحرافی و دور زدن اون منطقه است . والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
ما بریم برای ارمنی جاده بسازیم؟ مشکل خودشونه خودشون بسازن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
مشکل در این هست که ارامنه نمیتونن جاده بزنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
درود بر شما نقشه همینو نشون میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
علاج کار بازگرداندن آذربایجان و ارمنستان به مام وطن ایران است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
دقیقا موافقم
ناشناس
| Malaysia |
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
خب اگر اونوقت آنها باز چند کیلومتر دیگر پیشروی کردند چه؟ نباید مسئله را ریشه ای حل کرد؟
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
یاشاسین آزربایجان قدرتمندوبافرهنگ چشم بدخواهان کور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
حسین جان اول سواد رو درست و حسابی یاد بگیر بعد اینجا پانترک بازی در بیار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
عدالت علوی از طرف حکومت در رفتار با آذربایجان کاملا مفقوده
ارمنی‌ها سی سال یک چهارم آذربایجان را اشغال کرده بود و یک میلیون آواره
بعد ایران تنها کشوری بود که از ارمنستان حمایت می کرد
حالا هم بصورت غیرقانونی به ارمنیهای قره باغ تجهیزات می‌فرسته
ما قسم عباس را باور کنیم یا دم خروس را
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟