بازدید 4784
۲

پلیس های قلابی شهر دستگیر شدند

کد خبر: ۱۰۷۸۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹ 23 September 2021

سه عضو یک باند اخاذی و زورگیری که با جعل عنوان «پلیس» گوشی تلفن همراه و دیگر اموال شهروندان را می ربودند در حالی به چنگ قانون افتادند که در «کف زنی» نیز مهارت عجیبی دارند.

به گزارش خراسان، در پی وقوع چندین فقره سرقت های به عنف در پوشش مامور انتظامی، بلافاصله سردار سرتیپ محمد کاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) دستورات ویژه ای را برای شناسایی و دستگیری عاملان سرقت های مذکور صادر کرد چرا که جعل عنوان پلیس در ارتکاب این جرایم، موجب خدشه‌دار شدن اعتماد مردم به جان برکفان انتظامی می شد.

گزارش ها نشان می داد که افرادی با مراجعه به کلانتری های مشهد، ادعا می کردند چند جوان کوییک سوار که بی سیم داشتند، گوشی تلفن آن ها را به منظور بررسی سرقتی بودن گرفته و دیگر پس نداده اند! گزارش خراسان حاکی است: با جمع آوری این اطلاعات، فرمانده انتظامی مشهد مدیریت و نظارت بر عملیات پلیس را شخصا به عهده گرفت و از نیروهای کلانتری خواست تا تدابیر ویژه ای را برای دستگیری پلیس های قلابی به کار گیرند.

این گونه بود که جلسات کارشناسی برای تجزیه و تحلیل محیط جغرافیایی و شگرد سارقان در کلانتری شفای مشهد برگزار شد و گروه تخصصی از افسران ورزیده دایره تجسس و گشت های محسوس و نامحسوس به سرپرستی سرگرد علی کشاورز (معاون پیشگیری از جرم کلانتری) به ردیابی پلیس های قلابی شهر پرداختند. آنان با تقویت گشت های هدفمند، نقاط تردد احتمالی 3 جوان کوییک سوار را به قرق خود درآوردند تا این که ساعت 2 بامداد سی ام شهریور، از طریق منابع و مخبران محلی در جریان حضور پلیس های قلابی در بولوار هدایت قرار گرفتند و بی درنگ عازم خیابان هدایت 7 شدند.

بررسی‌های غیرمحسوس نیروهای انتظامی نشان داد که 3 جوان ،دختر و پسری را متوقف کرده اند و در حال بررسی گوشی تلفن آن ها برای سرقت هستند. با مشاهده این ماجرا و با صدور فرمانی از سوی سرهنگ حسین دهقان پور (رئیس پلیس مشهد) عملیات دستگیری با رعایت موارد ایمنی آغاز شد اما در یک لحظه کوییک سواران با دیدن نیروهای انتظامی، پدال گاز را فشردند و از محل گریختند.

ماموران انتظامی نیز بلافاصله با دادن اخطارهای قانونی به تعقیب پلیس های قلابی پرداختند. با وجود این دزدان مذکور با سرعت وحشتناکی از کوچه پس کوچه ها عبور می کردند تا این که ناگهان پشت چراغ قرمز یکی از چهارراه ها متوقف شدند.

در این هنگام ماموران از خودرو پیاده شدند و به طرف دزدان فراری رفتند ولی یکی از سارقان که در صندلی عقب جا گرفته بود برای فرار از چنگ قانون ، ناگهان در عقب را گشود که به سر یکی از نیروهای انتظامی برخورد کرد و از ناحیه سر و صورت دچار جراحت شد ولی بی درنگ سرگرد کشاورز با استفاده از فنون دفاع شخصی، راه عبور را بر سارقان سد کرد و بدین ترتیب حلقه های قانون بر دستان سارقان اموال مردم گره خورد.

دقایقی بعد و به دستور سرگرد علی امارلو (رئیس کلانتری شفا) 3 جوان دستگیر شده به همراه خودرو کوییک سفید رنگ به کلانتری منتقل شدند و تحت بازجویی های تخصصی قرار گرفتند. بررسی های اولیه نشان داد که «چنگیز» به همراه دو تن از بستگان 20 و 30 ساله اش، باند سرقت تحت عنوان پلیس را تشکیل داده است که به دار و دسته «چنگیزخان» معروف شده اند.

در بازرسی از متهمان یک ثوب جلیقه مشکی رنگ، کلاه لبه‌دار مشکی که به عنوان پوشش پلیس استفاده می‌کردند به همراه قاب چوبی مشکی رنگ عینک که آنتنی را روی آن نصب کرده بودند در حالی کشف شد که متهمان با شگردی خاص گوشی تلفن همراه را درون قاب عینک جاسازی کرده بودند و هنگامی که به طعمه ها نزدیک می شدند، صدای ضبط شده بی سیم را از طریق گوشی تلفن پخش می کردند تا خود را پلیس واقعی جلوه دهند!

این گزارش حاکی است: هرچه نیروهای تجسس در تاریکخانه جرایم پلیس های قلابی بیشتر قدم برمی داشتند مجموعه ای از خلافکاری های آنان روی میز تجسس قرار می گرفت. چرا که علاوه بر کشف تعدادی گوشی سرقتی از درون خودرو ی کوییک، مشخص شد که آنان پلاک‌های یک دستگاه پژو آردی را نیز سرقت کرده اند و با نصب آن روی خودروی کوییک به سرقت های خود در شهر ادامه می دادند.

از سوی دیگر تحقیقات نشان داد که 3 جوان تبهکار که مدتی را در خارج از کشور حضور داشته اند مهارت عجیبی در کف زنی دارند به همین خاطر با دستور سرهنگ دهقان پور (فرمانده انتظامی مشهد) بازجویی ها از پلیس های قلابی به شیوه فنی ادامه یافت. جوان 20 ساله معروف به دانیال در اعترافات خود گفت: خودرو کوییک متعلق به من است!

و با «چنگیز» باجناق هستم و نسبتی هم با فرزاد دارم. «فرزاد» لباس مامور پلیس را به تن می کرد و من و چنگیز هم که لباس شخصی به تن داشتیم در مکان های خلوت شهر، دختران و پسران جوان را متوقف می کردیم و با جعل عنوان پلیس و پخش صدای بی سیم، گوشی تلفن آن ها را می گرفتیم و با این بهانه که گوشی شما سرقتی است و باید بررسی شود، از طعمه ها می خواستیم برای تحویل گوشی به کلانتری بروند! و بدین ترتیب از محل می گریختیم! وی با اعتراف به سرقت پلاک های نصب شده روی خودرو کوییک نیز گفت: آن ها را از یک خودروی پارک شده در حاشیه خیابان به سرقت بردیم و روی خودروی خودمان نصب کردیم تا شناخته نشویم.

وی درباره ماجرای ساخت بی سیم قلابی نیز توضیح داد: روی جعبه چوبی عینک یک آنتن گذاشتیم و صدای بی سیم را از گوشی تلفن درون جعبه پخش می کردیم! تا مال باختگان را اغفال کنیم. چنگیز سردسته 42 ساله این باند که مدعی است مدتی را در پاکستان به سر برده است نیز در بازجویی ها گفت: در پوشش پلیس، افراد مختلف را متوقف می کردیم و با این شگرد که لوازم همراه آنان مشکل دارد یا سرقتی است، اموال مردم را می ربودیم و از آنان می خواستیم برای بررسی لوازم به کلانتری بیایند!

وی که 4 فقره سابقه کف زنی دارد، ادامه داد: در سرقت ها، من رانندگی می کردم و پسرعمویم (فرزاد) گوشی ها را به مالخران می فروخت .فرزاد متهم 30 ساله این پرونده نیز در اعترافات خود گفت: با معرفی خودمان به عنوان پلیس، جلوی افراد را می گرفتیم و از آنان تقاضا می کردیم تا مدرک شناسایی ارائه دهند و سپس به بهانه سرقتی بودن گوشی تلفن همراهشان ، از آنان می خواستیم برای بررسی بیشتر به کلانتری محل بیایند!

گزارش خراسان حاکی است: هنوز نیروهای انتظامی در حال انجام تحقیقات مقدماتی از باند «چنگیزخان» بودند که دو نوجوان 15 ساله نیز با مراجعه به کلانتری، پلیس های قلابی را شناسایی کردند که چند دقیقه قبل گوشی تلفن آن ها را به سرقت برده بودند! بنابراین گزارش، با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، این پرونده با دستور قضایی به پلیس آگاهی خراسان رضوی ارسال شد تا تحقیقات اعضای این باند در دایره مبارزه با جرایم خشن به طور تخصصی ادامه یابد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
فقط اعدام این...
قطع دست دزدان
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر