بازدید 7776
۸

جزئیات کاهش قیمت سه محصول لبنی اعلام شد

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی خبر کاهش ۱۰ درصدی بهای محصولات لبنی را تایید و اقلامی را که شامل این کاهش قیمت می‌شوند، اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۸۰۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸ 08 October 2021

 


به گزارش تابناک به نقل از صداوسیما، سیدمحمدرضا بنی طبا سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ضمن تأیید خبر کاهش ۱۰ درصدی قیمت محصولات لبنی گفت: این کاهش قیمت در حمایت از دهک‌های محروم جامعه است.

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ادامه داد: کارخانه‌ها از فردا قیمت محصولات لبنی را تغییر می‌دهند و اعمال سراسری این قیمت‌ها در بازار حدود یک هفته طول خواهد کشید.

محمدرضا بنی طبا افزود: سه محصول لبنی شیر، ماست و پنیر از شنبه با کاهش ۱۰ درصدی قیمت همراه خواهند شد. این سه محصول نیز شامل ماست ساده ۲.۵ کیلوگرمی، پنیریواف ۴۰۰ گرمی و شیر پاستوریزه ساده کیسه‌ای ۹۰۰ گرمی است.

وعده وزیر جهاد کشاورزی درباره کاهش قیمت شیر، ماست و پنیر از شنبه
وی بیان کرد: صنایع لبنی از سود مشروع و قانونی خودشان ۵ درصد به مصرف کننده تخفیف داده اند. همچنین شبکه توزیع و فروشگاهی نیز با کاهش ۵ درصدی سودشان موافقت کردند که در نهایت به ۱۰ درصد کاهش قیمت رسیدیم.

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی تصریح کرد: شرط تداوم کاهش قیمت این است که قیمت شیر خام و سایر مؤلفه‌های تولید مانند قیمت پتروشیمی (بسته بندی)، هزینه‌های سربار، حقوق و دستمزد افزایش نیابد. یعنی اگر قرار باشد قیمت شیر خام مجدداً افزایش یابد و از قیمت مصوب شش هزار و ۴۰۰ تومان که در حال حاضر هم به کارخانه‌ها با قیمت شش هزار و ۶۰۰ تومان می‌رسد، بیشتر شود یا سایر مؤلفه‌های تولید تغییر قیمتی داشته باشند طبیعتاً اعمال تخفیف برای کارخانه‌ها و شبکه توزیع مقدور نخواهد بود.

وی گفت: اعمال سراسری این قیمت‌ها در بازار حدود یک هفته تا ۱۰ روز طول خواهد کشید. یعنی از شنبه کارخانه‌ها قیمت روی این محصولات را تغییر می‌دهند، ولی نکته مهم این است که هنوز اقلام قبلی تولید شده در بازار هستند و اگر مصرف کنندگان بلافاصله کاهش قیمت را در بازار احساس نکردند بدانند که چند روزی طول خواهد کشید.

بنی طبا با بیان اینکه البته این تدابیر در کشوری با تورم بیش از ۴۰ درصدی، تدابیر موقتی است، افزود: راه حل اساسی در حمایت از مصرف کنندگان دهک‌های محروم، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اختصاص آن به دهک‌های محروم است. امیدواریم در دولت جدید با همت وزارت جهاد و آموزش پرورش، شاهد احیای طرح شیر مدرسه هم باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۸
اگر 10 درصد از قیمت معادل 5 درصد از سود باشه پس سودشان معادل 50 درصد قیمت است!! حالا دورهگردش سرمایه در محصول لبنی را اگر دو ماه هم در نظر بگیرید(که در این محصولات خیلی کمتر است و فقط در مورد پنیر صدق میکند) سرعت گردش سالانه 6 خواهد بود که با ضرب آن در 50 درصد سود به سود سالانه 300 درصد می رسید. تازه این سه محصول ارزانترین محصولات لبنی هستند.
شیر را می خرند ۶و۴۰۰ تومن بعد ماست ۹۰۰ گرمی را می فروشن ۲۵۰۰۰ تومن ؟؟؟ بعد میگن ۵ درصد سودمان را کاهش دادیم؟؟؟؟؟؟ شیر طعم دار ۱۰۰ میلی لیتر چند است ؟؟ ۱۲۰۰۰ تومن ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
تمام کارخانه ها را موظف کنید حسابداری قیمت تمام شده داشته باشند و بعد بازرسان و حسابرسان تعزیرات اونها را کنترل کنند ببیند چه خبره ؟؟ آخه مگه چه پروسه گرون قیمتی روی شیر انجام میشه که محصولات کارخانه های لبنیات باید چندین برابر قیمت خرید شیر خام باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مواظب باشید غور نشید!
خسته نباشید از محصولاتی که ارزان کردید!!!
پس نگویید کاهش قیمت محصولات لبنی بگویید کاهش قیمت شیر 900 گرمی کیسه ای که بی کیفیت ترین شیر بازار است و ماست 2.5 کیلویی و پنیر کم طرف دار
وقتی هر یکی دو ماه افزایش قیمت داریم، حالا شما بیا و 10درصد هم کاهش بده، باز دو ماه بعد برمیگرده به قیمت قبل و هر روز بیشتر از دیروز!
ارزاني كجاست. ديدند كسي توان خريد ندارد محصولات روي دستشان ماند و خراب شد قيمت را كم كردند حالا منت مي گذارند كه از سود مشروعمان چشم پوشي كرده ايم!!!!
خسته نباشید. وقتی مردم رو ..فرض کنید همینه.
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات