به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین؛ حسین شریفی در گفتوگوی تلفنی با برنامه ورزش و مردم درباره اینکه چه زمانی قرار است تماشاگران در ورزشگاه حضور داشته باشند، گفت: فدراسیون فوتبال در این هفته جلسهای را برگزار کرد و چگونگی حضور تماشاگران را مورد بررسی قرار داد. فدراسیون فوتبال آمادگی کامل برای پذیرایی از تماشاگران در سراسر کشور را دارد. این موضوع را به هیئتهای فوتبال، سازمان لیگ و دیگر نهادها اعلام کردهایم، ولی فدراسیون تنها مرجع تصمیمگیری درباره حضور تماشاگران در ورزشگاهها نیست و تنها یکی از اجزایی است که بگوید حاضرم تماشاگران وارد ورزشگاه شوند. منتظر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم تا به اجماع کافی برسند و تصمیم بگیرند.
وی افزود: از طرف یکی دو نفر از اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا بحث حضور تماشاگران در ورزشگاه مطرح شد، ولی باید به صورت کتبی اعلام کرده تا نهادهای ذی ربط مجوز حضور تماشاگران را صادر کنند. امیدوارم این اتفاق بیفتد و در هفتههای آینده شاهد حضور تماشاگران در ورزشگاه باشیم.
سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد مشکلات تصویب ماده یک اساسنامه این فدراسیون در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بالای چند 10 نماینده مجلس آمادگی خودشان را برای تصویب اساسنامه اعلام کردهاند و فضای مجلس در این زمینه مثبت است. احتمالاً هفتم بهمن ماه جشن صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی را خواهیم داشت که اگر این اتفاق بیفتد، نه تنها سریعترین صعود تاریخی در ایران، بلکه در آسیا را شاهد خواهیم بود.
شریفی با اشاره به حضور جانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فیفا در ایران خاطرنشان کرد: شهابالدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال در سه چهار ماه گذشته جلساتی را با اینفانتینو برگزار کرده و رئیس فیفا قول داده است برای بازی با عراق یا امارات به ایران سفر کند. امیدوارم جشن صعود تیم ملی به جام جهانی را با حضور تماشاگران و اینفانتینو برگزار کنیم. طبق یادداشتی که اینفانتینو برای عزیزی خادم نوشته، دعوت ایران را پذیرفته است.
وی در واکنش به اینکه فیفا مطالبات و درخواستهایی از فدراسیون فوتبال ایران در برخی زمینهها دارد، گفت: ما هم متقابلاً درخواستهایی داریم و در دو طرف سعی میکنند آنها را اجرا کنند. در تفاهمنامه بین ایران و قطر که یکی از مهمترین تفاهمنامه فوتبالی کشور است، رئیس دفتر اینفانتینو حضور داشت. این مسئله میل دو طرف برای پیشبرد کارها را نشان میدهد. اگر بخواهیم واقعبینانه نگاه کنیم، در اینجا نه نام عزیزی خادم مطرح است و نه فرد دیگری، بلکه نام ایران مهم است. مردم از نتایج تیم ملی فوتبال که با کمترین هزینه در حال صعود به جام جهانی است، راضی هستند. این صعود تاریخی است. در ادوار گذشته 10، 12 میلیارد دلار برای صعود به جام جهانی اختصاص داده میشد که باید روی همان اعداد مبلغی گذاشته میشد تا به سرمربیان تیمهای ملی داده شود. امروز هم سریعترین صعود و هم کمهزینهترین تیم ملی برای صعود به جام جهانی را در اختیار داریم. از صعود تیم ملی به جام جهانی 400 میلیارد تومان به زیرساختهای کشور، استانها و ردههای پایه اختصاص مییابد. نکتهای که نمیتوان از آن به راحتی گذشت.
سخنگوی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه «از مجلس میخواهیم همزمان با جشن صعود تیم ملی به جام جهانی، اساسنامه را تصویب کنند»، در مورد اینکه در صورت عدم تصویب اساسنامه کمیته عادیسازی اداره فدراسیون را در اختیار می گیرد و بحث تعلیق و محرومیت از حضور در جام جهانی منتفی است، گفت: یازدهم اسفند ماه 1400 فرصت یک ساله فدراسیون برای تأیید اساسنامه به پایان میرسد و تاکنون هیج تمدیدی هم اتفاق نیفتاده است. در دولت قبل، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون به درستی تعهداتی دادند که اساسنامه به تصویب دولت، مجمع و پارلمان برسد. مجمع و دولت پذیرفتهاند و در حال حاضر اساسنامه در مجلس شورای اسلامی است. فدراسیون یکی از اعضای فیفاست و نهاد بالا دستی آن میتواند در صورت عدم تصویب، فدراسیون را تعلیق، اخراج، عادیسازی و ... کند. ما یک بار با این مشکل روبهرو شدیم و دیدیم با تشکیل کمیته انتقالی چه اتفاقهایی افتاد و چه ضررهایی شد. یکسری پرسشها اکنون مطرح میشود. وقتی صحبت از دیپلماسی فعال در فدراسیون فوتبال میکنیم، چرا باید اجازه دهیم فدراسیون به خاطر تأمین منفعت کاسبان تعلیق یا کمیته عادیسازی زیرفشار برود؟! دختران فوتبالیست ما برای نخستین بار به جام ملتهای آسیا صعود کردند. درست نیست با دست خودمان، فوتبال را دچار معضل کنیم. نمیدانیم فیفا چه تصمیمی درباره عدم تصویب اساسنامه خواهد گرفت، ولی وقتی میتوانیم خودمان تصمیم بگیریم و رفع مشکل کنیم، چرا نباید آن کار را انجام دهیم؟! امیدوارم این مسیر توسط مجلس محکم طی شود.
شریفی در پایان راجع به بحث واگذاری تبلیغات محیطی به باشگاهها یادآور شد: سالهای سال گره کوری باز نشده بود، اما با تعامل فدراسیون و سازمان لیگ با باشگاهها این حرکت مشارکتگونه به ثمر رسید. البته باشگاههایی که مشکل گرفتن حق تبلیغات محیطی دارند، میتوانند آن را به سازمان لیگ واگذار کنند.