مهمترین تفاوت های پلکسی گلاس و اکریلیک

وقتی تفاوت پلکسی گلاس و اکریلیک را در نظر می گیریم واقعیت این است که آن ها بسیار شبیه به یک دیگر هستند اما تفاوت هایی نیز با یک دیگر دارند. در اینجا این پرسش مطرح می گردد که این ورق ها چه تفاوت هایی با یک دیگر دارند ؟
کد خبر: ۱۰۹۳۰۸۱
|
۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹ 14 December 2021
|
7065 بازدید

بیایید آنچه را که به عنوان تفاوت های طلق پلکسی گلاس و اکریلیک ها بیان شده اند را مورد بررسی قرار دهیم تا با دید بازتری بتوانید فرآیند خرید خود را انجام دهید.

مهمترین تفاوت های پلکسی گلاس و اکریلیک

پلکسی گلاس چیست ؟

در راستای بررسی تفاوت پلکسی گلاس و اکریلیک لازم است به بررسی ویژگی های بارز ورق های پلکسی گلاس نیز بپردازیم. پلکسی گلاس ها نوعی ورق اکریلیک بسیار شفاف هستند که به عنوان یک اصطلاح عمومی برای نشان دادن ماده اکریلیک مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از این محصولات با نام ورق های مولتی استایل شناخته می شود که امروزه به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد و شما با یک جستجوی ساده می توانید نمونه های بسیاری از این ورق ها در ابعاد و اندازه های مختلفی مشاهده کنید.

مهمترین تفاوت های پلکسی گلاس و اکریلیک

اکریلیک چیست ؟

نوشتار خود را با پاسخ به این پرسش که اکریلیک چیست آغاز می کنیم. اکریلیک یک هموپلیمر ترموپلاستیک شفاف به شمار می رود که امروزه به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارت دیگر می توان گفت نوعی پلاستیک است که از نوع پلی متیل متاکریلات بوده و ویژگی های خاص خود را دارد. اگرچه ورقه های اکریلیک به شکل ورقه ای به عنوان جایگزینی بسیار عالی برای شیشه ها مورد استفاده قرار می گیرند اما برای موارد مختلف دیگری نیز کاربرد دارند.

از دیگر کاربردهای این ورق ها می توان به رزین های ریخته گری ، جوهر ، پوشش ها ، دستگاه های پزشکی و موارد دیگر اشاره نمود که امروزه اهمیت بسیار بالایی دارند. درحالی که خرید شیشه ها ارزان تر است و راح تر از ورق های اکریلیک بازیافت می شوند اما این ورق ها قوی تر بوده و مقاومت بالاتری در برابر عناصر و فرسایش ها دارند. بسته به نحوه تولید این ورق ها می توانند نسبت به شیشه ها مقاومت بالاتری در برابر خش داشته باشند یا در برابر ضربات ماندگاری بیشتری را از خود نشان دهند.

در نتیجه می توان گفت اکریلیک در بسیاری کاربردها مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال می توان به لنز عینک ها اشاره نمود که معمولا با استفاده از ورق های اکریلیک تولید و به بازار عرضه می شوند. علت این امر انعکاس کمتر این ورق ها نسبت به شیشه ها ، مقاومت بالاتر در برابر خط و خش ها و شکستگی ها اشاره نمود که هر کدام اهمیت خاص خود را دارند.

تفاوت پلکسی گلاس با اکریلیک چیست ؟

پس از مطالعه مطالبی که بیان شد شما نیز با این پرسش که حال تفاوت پلکسی گلاس با اکریلیک در چه چیزی می باشد مواجه شوید که در این بخش از نوشتار خود قصد داریم تا به بررسی این مجموعه تفاوت ها بپردازیم. اگر تفاوت پلکسی گلاس و اکریلیک را در نظر بگیرید متوجه خواهید شد که این ورق ها شباهت های بیشتری به یک دیگر دارند اما این به معنای عدم وجود تفاوت میان آن ها نیست در واقع می توان گفت تفاوت های این دو محصول کمتر از شباهت های آن ها است. از مهمترین ویژگیهای بارز پلکسی گلاس علاوه بر کاربردهای فراوان ارزان بودن این محصولات است. شما نیز می توانید برحسب نیاز خود اقدام به خرید پلکسی ارزان قیمت از فروشگاه های معتبر نموده و از مزیت های بارز ورق های پلکسی نهایت لذت را ببرید.

مهمترین تفاوت های پلکسی گلاس و اکریلیک

عمدتا محصولات اکریلیک را با نام پلکسی گلاس می شناسند و لازم است بدانید این محصولات از نظر کیفیتی بسیار شبیه به هم بوده اما در نحوه تولید متفاوت هستند. عمدتا ورق های اکریلیک را با استفاده از دو فرآیند خاص تولید می کنند. این دو فرآیند با نام های اکستروژن وریخته گری سلولی شناخته می شوند و امروزه به وفور مورد استفاده قرار می گیرند.  ورق های اکریلیک همانطور که از نامشان پیداست با استفاده از فرآیند اکریلیک اکسترود شده تولید شده و ویژگی های خاص خود را دارند. از سویی دیگر فرآیند ریخته گری سلولی شامل ریختن اکریلیک واکنش نداده شده بین دو صفحه شیشه است که در انتها می تواند یک سلول خاص را ایجاد کند.

فرآیند تولید ورق های اکریلیک با استفاده از ریخته گری سلولی

در این فرآیند ابتدا اکریلیک ها در دمای خاصی پخته می شوند. پس از اتمام فرآیند و پختن این ماده شیشه از اکریلیک جدا شده و ورق های تولید شده مورد بررسی قرار می گیرند. از انجایی که این فرآیند نیاز به زمان بیشتری دارد گسترده تر بود در نتیجه ورق های تولید با استفاده از آن قیمت بالاتری دارند.

لازم به ذکر است کیفیت این نوع ورق ها بالاتر بوده و دوام بیشتری نیز دارند بنابراین نباید به سادگی از کنار مجموعه مزیت های این فرآیند تولید ورق های اکریلیک عبور نمود. براساس مطالبی که بیان شد می توان گفت اگر شما برای یک محصول پلکسی گلای هزینه بیشتری می نمایید صرفا این هزینه ها برای نام تجاری محصول نیست شما برای فرآیند تولید اساسی تر هزینه می کنید.

چنین فرآیندهایی قادرند تا محصولاتی باکیفیت تر را در اختیار شما قرار دهند. اکنون که تفاوت پلکسی گلاس و اکریلیک را می دانید قادر خواهید بود تا ورق های موردنیاز خود را کاملا براساس آنچه که نیاز دارید تهیه نموده و مورد استفاده قرار دهید. این مجموعه اطلاعات به شما کمک می کند تا عملکرد بهتری را در راستای مقایسه این ورق ها از خود نشان داده و با دید بازتری برای آینده خود برنامه ریزی کنید. توصیه داریم حتما از مراکزی خرید کنید که اعتبار بالایی داشته و قادرند تا خدمات متمایزی را به شما ارائه کنند. این مراکز در واقع عرضه کننده ورق های با کیفیت بالاتر همراه با قیمت متعارف تر هستند پس بهتر است در راستای انتخاب ان ها دقت عمل لازم را به کار گیرید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟