هدف این مرکز از برگزاری دورههایی همچون دوره DBA کارآفرینی (حضوری و آنلاین) و دوره جامع بازاریابی دیجیتال (حضوری و آنلاین)، ایجاد فضایی بسیار مناسب برای علاقه مندان به حوزه کسب و کار است تا با کسب علم مدیریت و کارآفرینی زیر نظر اساتید برجسته و بین المللی تحولی عظیم در نگرش آن ها اتفاق افتد و همچنین موقعیت های بسیار نابی را در انواع کسب و کارها برای آن ها فراهم آورند.
دفتر آموزشهای کاربردی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران دورههای بسیار موفقی را در طول چندین سال اخیر برگزار کرده و نتایج بسیار خوبی را نیز برای شرکت کنندگان در این دورهها به بار آورده است. این دانشکده برگزاری دوره های MBA را از سال 1388 و دوره های DBA را از سال 1393 آغاز کرده است. از دیگر پروژه های موفق این دانشکده همکاری این مرکز با دانشگاه علوم پزشکی ایران، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت نفت و مراکز دیگر می باشد.
در ادامه به معرفی دوره های مختلف دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران اعم از دوره های کارآفرینی حضوری و آنلاین به خصوص دو "دوره DBA گرایش کارآفرینی" و "دوره جامع بازاریابی دیجیتال" خواهیم پرداخت.
همان طور که در بالا نیز بدان اشاره شد دفتر آموزش کارآفرینی دانشگاه تهران با همکاری سایر موسسات آموزش عالی و دانشگاه های دیگر قصد دارد برای اولین بار در ایران دوره های آنلاین بسیار کاربردی را برگزار کند که علاوه بر افزایش سطح علم و دانش افراد در حوزه های تخصصی، به صنعت و اقتصاد کشور کمک شایانی کند.
برخی از دوره ها عبارتند از:
اگر به دنبال تحولی کارساز و کارآمد در کسب و کار خود هستید، ابتدا باید نگرش خود را تغییر دهید. برای تغییر نگرش و قدم گذاشتن در مسیر رو به موفقیت یک کسب و کار، بهتر است به روزترین علم مدیریت در این حوزه را به همراه اساتید مجرب در حوزه کسب و کار آموزش ببینید. علاقه مندان با گذراندن دوره DBA گرایش کارآفرینی (حضوری و آنلاین) قادر به دریافت گواهینامه دو زبانه از دانشگاه تهران خواهند بود. طول مدت این دوره 250 ساعت می باشد.
این دوره بر روی مباحث بسیار کاربردی در کسب و کار تمرکز دارد و به مدیران قدرت توانایی حل مسائل و عارضه های سازمانی را می دهد تا در شرایط بحران سازمان ها رهبران بتوانند مسائل سازمانی را به راحت ترین و سریع ترین روش ممکن حل کنند.
با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات فرایند بازاریابی تغییر کرده است. علم بازاریابی یک علم بین رشته ای است که شیوه عملکرد کسب و کارهای مخصوصا نوپا را از لحاظ ساختاری تغییر می دهد. با کمک این علم ابتدا نیازسنجی بازار انجام شده و برنامه های بعدی تدوین می گردد. این فرایند با حفظ مشتریان سابق و به دست آوردن مشتری های هدفمند جدید، بهره وری و کارایی سازمان را افزایش می دهد. هدف از این دوره توانمندسازی مدیران استارت آپ هایی است که به فرایندهای بازاریابی به صورت تکنولوژی نیاز دارند. طول مدت این دوره 120 ساعت می باشد که هم به صورت حضوری و هم آنلاین برگزار می گردد. در پایان دوره گواهینامه قابل استعلام از دانشگاه تهران به دانشجو اعطا می گردد.
بازاریابی دیجیتال، فرایند سخت و پرهزینه بازاریابی سنتی را تبدیل به یک فرایند دیجیتالی هدفمند می کند. با سپری کردن این دوره افراد فرایند بازاریابی را به صورت گام به گام از تحقیقات بازار و نیازسنجی مشتری گرفته تا رضایت سنجی و تدوین برنامه های استراتژیک بازاریابی در بستر فناوری می آموزند. یادگیری این دوره برای کارآفرینان و افرادی که قصد راه اندازی یک کسب و کار را دارند، بسیار ضروری است.
محدودیتی برای ثبت نام در دوره جامع بازاریابی دیجیتال وجود ندارد و همه علاقه مندان به حوزه کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار می توانند در آن شرکت کنند.
جمع بندی
دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران طی برنامه هایی کاملا استراتژیک با هدف ارتقای سطح دانش علاقه مندان در حوزه های راه اندازی کسب و کار، دوره های مرتبط با کارآفرینی را با اساتید برجسته و متخصص بین المللی برگزار می کند. این دوره ها فرصت بسیار مناسبی جهت ارتقای سطح دانش هستند که با گذراندن آن ها و پس از کسب نمره قبولی حاصل از ارزشیابی، فرصت های بسیار خوبی برای افراد و مدیرانی که قصد راه اندازی استارت آپ و کارآفرینی دارند، می دهد.
انتهای رپرتاژ آگهی/