سو قصد به جان نخست وزیر هائیتی ناکام ماند

رسانه‌های جهانی از سو قصد ناکام به جان "آریل هنری" نخست وزیر کشور هائیتی در دویست و هجدهمین سالگرد استقلال این کشور خبر دادند.
کد خبر: ۱۰۹۶۶۹۶
|
۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۰ 03 January 2022
|
5136 بازدید

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری "ای ان آی"، این سو قصد در روز یکشنبه و در یک کلیسا در شهر گوناویس اتفاق افتاده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی چند فرد مسلح به سمت نخست وزیر هائیتی تیراندازی کرده‌اند. در این حمله یک نفر کشته و چند نفر زخمی شده‌اند اما به "هنری" آسیبی نرسیده است.

پیش از این گروه‌های جنایت کار به نخست وزیر هائیتی در مورد شرکت در هر برنامه‌ای در شهر گوناویس اخطار داده بودند.

پس از این سو قصد، مقامات هائیتی همه برنامه‌های سالگرد استقلال این کشور را لغو کردند.

به گزارش ایرنا، آدم ربایی برای باج خواهی در هائیتی گسترده و اغلب بی‌رویه است و ثروتمندان، فقیران، پیر و جوان را هدف قرار می‌دهد. به گفته سازمان محلی حقوق بشر در هائیتی، افزایش جنایت با بی‌ثباتی سیاسی کشور همراه بوده است، به طوری که آدم ربایی در ماه‌های پس از ترور جوونل موئیز رئیس جمهوری در ژوئیه افزایش یافته است.

هائیتی سال‌هاست که در وضعیت ناآرامی سیاسی بسر می‌برد و ربوده شدن افراد فقیر و ثروتمند به یک نسبت، امری عادی و هشدار دهنده است.

پورتو پرنس پایتخت هائیتی شاهد افزایش خشونت است به گونه‌ای که بر اساس برخی گمانه زنی‌ها، گروه‌های تبهکاری بر نزدیک به نیمی از این شهر تسلط دارند. امنیت در این کشور به دلیل فروپاشی سیاسی تضعیف شده و درخواست دو سال پیش معترضان به فساد گسترده، برای کناره گیری موئیز رئیس جمهوری، این کشور را فلج کرد.

ناآرامی سیاسی در هائیتی با ترور رئیس جمهوری این کشور در منزل مسکونی‌اش در ژوئیه گذشته تشدید شد. با کشته شدن او تعداد معدودی از مقامات باقی مانده با یکدیگر برای تسلط بر دولت درگیر شده‌اند و یکدیگر را به دست داشتن در این توطئه متهم می‌کنند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات