بازدید 4321
۴

پروژه پتروشیمی میانکاله متوقف شد

دادیار دادسرای دیوانعالی کشور و مدیر کل حوزه حقوق عامه دادستانی کل کشور در پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم با ارسال نامه‌ای به دادستان عمومی و انقلاب مازندران دستور توقف اجرای طرح پتروشیمی میانکاله را صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۱۳۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰ 12 April 2022


به گزارش تابناک بنابر اعلام مرکز رسانه‌ای قوه قضائیه، دادیار دادسرای دیوانعالی کشور و مدیر کل حوزه حقوق عامه دادستانی کل کشور در پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم با ارسال نامه‌ای به دادستان عمومی و انقلاب مازندران دستور توقف اجرای طرح پتروشیمی میانکاله را صادر کرد.

مدیر کل حوزه حقوق عامه دادستانی کل کشور در این نامه که در هفته جاری و به دستور حجت الاسلام والمسلمین منتظری صادر کرده است، بر اساس تکالیف قانونی دستگاه قضایی در پیگیری حقوق عامه و با استناد به مصوبه هیات وزیران مبنی بر ممنوعیت استقرار صنایع شیمیایی در صورت دارا بودن فاضلاب صنعتی در فرایند تولید، دستور توقف اجرای طرح پتروشیمی میانکاله را صادر کرد.

رئیس دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال در این دستور خطاب به دادستان مازندران تاکید کرده است، در خصوص احداث مجتمع پتروشیمی در مراتع روستای حسین آباد شهرستان بهشهر در محدوده زیستبوم میانکاله، به قید فوریت گزارش جامعی از ابعاد مختلف موضوع از چگونگی فرایند واگذاری ۹۰ هکتار عرصه به سرمایه گذاری، انجام بررسی اولیه طرح و نحوه جانمایی آن، اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیربط و بررسی اثرات زیست محیطی پروژه تهیه شود و تا مشخص شدن نتیجه نهایی بررسی‌ها از ادامه فعالیت طرح جلوگیری شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴
کار احمقانه ای بود. لابد دامداران هم باید دام هایشان را برای چرا به کویر مرکزی ایران می بردند!
تمام کسانی که رای به چنین کاری دادند برکنار کنید هنر استفاده از ظرفیت های کشور ندارند یک بچه دبستانی بیشتر از این ها می فهمد.
چقدر مسخره
پروژه رو ببرید 50 کیلومتر اونورتر
چرا جلوی پیشرفت استان های شمالی رو میگیرین؟؟؟؟؟؟؟؟
الان کلی نفت و گاز تو دریای مازندران هست. آذربایجان و روسیه دارن استخراج میکنن اونا محیط زیست ندارن؟؟؟؟؟؟
دست بردارید از این شامورتی بازی ها
مردم رو بازی ندین
چه دشمنی و کینه ای با شمال دارید که به بهانه های مختلف صنعت ممنوعش کردین؟؟؟؟؟؟؟؟
به جای پتروشیمی، باید نیروگاه برق احداث کرد.
چون نیروگاه نکا قدیمی شده و از راندمان مفید فاصله گرفته و هم اینکه جمعیتِ سیال مازندران و کل شمال، در فصول سال بخصوص تابستان در حال زیاد شدن هست و نیاز به انرژی فراوانی هست.
اینجوری مشکل بیکاری جوانان منطقه حل خواهد شد و هم به محیط زیست آسیب وارد نمی شود و هم اینکه قحطی برق در شمال نخواهیم داشت.
باید اون مهندس که مکان سنجی کرده به دادگاه کشید و بررسی کنند که چگونه مدرک خود را گرفته و این بیسواد به چه دلیل این مکان را انتخاب کرده است
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات