عرضه و تقاضا، تعیین کننده قیمت خودرو

نایب رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه گفت: خودرو باید در حاشیه بازار به فروش رود و قیمت آن بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود.
کد خبر: ۱۱۴۲۵۵۸
|
۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵ 28 September 2022
|
7651 بازدید
|
۴

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مهدی مطلب زاده در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا، گفت: عرضه خودرو در بورس اصلا معنا ندارد؛ مگر می‌شود کالای مصرفی در بورس عرضه شود؟، مواد اولیه یا سهام شرکت‌های مختلف نیست که در بورس عرضه شود، این کالایی است که مردم می‌خرند و عرضه خودرو در بورس معنی ندارد.

نایب رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه بیان کرد: اکنون زیان انباشته خودروسازان بالای ۱۲۰ هزار میلیارد است و در هفته گذشته ۶۰ هزار خودرو پیش فروش کردند و میانگین که محاسبه کردیم ۱۰۰ میلیون تومان روی هر خودرو به جیب دلالان رفت.

وی افزود: در خودرو‌هایی بیش از ۲ برابر اختلاف قیمت وجود دارد ۱۰۰ میلیون در هر خودرو برنده می‌شوند؛ اینگونه نمی‌توان اقتصاد را کنترل کرد، وزیر صمت وعده‌ای می‌دهد و مجلس جلوی آن را می‌گیرد، این تصمیمات باعث ضرر و زیان می‌شود. با توجه به اینکه صنعت خودروی کشور باید هر ساله پیشرفت داشته باشد، اما اکنون نسبت به گذشته تغییر نکرده است.

مطلب زاده به اشاره به اینکه خودرو در هیچ کجای دنیا یک کالای سرمایه‌ای نیست، اما در ایران به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده است، گفت: خودرو به یکی از بهترین بازارها، برای سرمایه‌های سرگردان تبدیل شده است؛ کالایی که باعث بیشتر شدن حضور دلالان شده و به دنبال آن سفته‌بازی رونق گرفته است.

نایب رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه با بیان اینکه تاکنون طرح نادرست قیمت‌گذاری خودرو پیاده شده که باعث زیان خودروسازان شد، تصریح کرد: نتیجه آن بر هم ریختن بازار و رکود صنعت بود و دو خودروساز بزرگ کشور بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان زیان رسمی دادند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴
آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
یعنی شما عرضه رو کم کنید قیمت بره بالا خودتون ببرید توی بازار سودش رو ببرید؟
برادر اون برای بازار آزاده نه بازار انحصار
البته خودتون میدونید شما استادید توی این کارا...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
عرضه وتقاضا برای بازار بدون انحصارخوب جواب میده ولی برای بازار مافیایی فایده نداره مردم بیچاره باید 10برابر گرانتر بخرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
زیان انباشته رو مردم بابد بدن ؟ از حیف و میلاتون و تولید خودروهای بی کیفیت دست بر دلرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
تا زمانیکه تقاضای بازار برای دلالی باشد معلومه فقط مصرف کننده واقعی ضرر میکنه نه دلال و کارخونه و ... . تنها راه کنترل قیمت تصویب قانونی هست که خودرو ( خودرویی که از کارخونه از طریق ثبت نام و ... خریداری میشه ) برای 2 سال به هیچ طریق ممکنی ( قولنامه ای ، محضری و هر کوفت و زهمار دیگه ای ) امکان نداشته باشه . تا وقتی مردم ماشین میخرن و میفروشن اوضاع همینه . کارخونه هم از خداشه ماشین و گرون تر میکنه به هوا اینکه به بازار نزدیک بشه
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟