با نزدیک شدن به جام جهانی؛

قطر بزرگترین انبار اتوبوس برقی جهان را افتتاح کرد

وزارت حمل و نقل قطر، دیروز(سه شنبه) از افتتاح بزرگترین انبار اتوبوس های برقی جهان در شهر «لوسیل» با حضور «جاسم السلیطی»، وزیر این وارتخانه خبر داد و عنوان کرد که این انبار 478 اتوبوس را در خود می گنجاند.
کد خبر: ۱۱۴۶۰۷۰
|
۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲ 19 October 2022
|
6169 بازدید


به گزارش تابناک به نقل از الخلیج الجدید، این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که انبار اتوبوس لوسیل بیش از 400 هزار متر مربع است و 24 ساختمان با کاربری مختلف را علاوه بر ایستگاه اتوبوس، امکانات خدماتی و تفریحی، فضای سبز و ایستگاه های فرعی برق را شامل می شود.

بر اساس این بیانیه، این انبار دارای 11 هزار واحد انرژی خورشیدی است که در زمینی به مساحت 25 هزار متر مربع و با هدف تولید انرژی 4 مگاواتی برای تأمین انرژی مورد نیاز ساختمانها نصب شده است.

السلیطی نیز به نوبه خود افتتاح این انبار را در راستای تقویت تلاشهای این وزارتخانه برای فراهم آوردن شبکه حمل و نقل عمومی یکپارچه و پایدار در این کشور برای پوشش همه مناطق به ویژه با نزدیک شدن جام جهانی 2022 که قطر میزبان آن است دانست.

وی افزود که انبار لوسیل اولین انبار اتوبوس در خاورمیانه است که بر انرژی خورشیدی اتکا دارد که با اهداف راهبردی ملی محیط زیست و تغییرات آب و هوایی قطر همسو است.

السلیطی عنوان کرد:« این انبار دارای بخش ویژه اتوبوس های برقی تندرو است که خدمات حمل و نقل عمومی از ورزشگاه لوسیل تا ورزشگاه البیت در الخور را پشتیبانی می کند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟