با سیصد و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

چراغ سبز ناتو برای حمله به خاک روسیه/ مفقود شدن 15 هزار غیرنظامی اوکراینی و اسارت 3 هزار نظامی

سیصد و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۷۱۴۷
|
۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱ 30 December 2022
|
36900 بازدید
|

چراغ سبز ناتو برای حمله به خاک روسیه/ مفقود شدن 15 هزار غیرنظامی اوکراینی و اسارت 3 هزار نظامی

بین الملل تابناک: سیصد و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

پوتین به کشورهای غیردوست تبریک سال نو نمی‌گوید
۱۴۰۱/۱۰/۰۹ - ۲۰:۱۴

سخنگوی کرملین امروز (جمعه) اعلام کرد، پوتین به رهبران کشورهای غیردوست سال نوی میلادی را تبریک نمی‌گوید.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به روسای کشورهای غیردوست سال نوی میلادی را تبریک نمی‌گوید. همتایان ما نیز تبریک نمی‌گویند. ما به واقع هیچ ارتباطی با آنها نداریم.

سخنگوی کرملین افزود: ولادیمیر پوتین سال نو را به میگوئل دیاز-کانل، رئیس جمهوری کوبا تبریک گفت و اعلام کرد که روابط بین دو کشور رو به افزایش است.

پسکوف ادامه داد: رئیس‌جمهوری روسیه در گفت‌وگویی با شی جینپینگ، همتای چینی خود ابراز اطمینان کرد که با تلاش مشترک، می‌توان همکاری‌های دو کشور را به سطحی جدید و حتی بالاتر به نفع مردم دو کشور و به نفع تقویت ثبات و امنیت منطقه‌ای و جهانی رساند.

سخنگوی کرملین در ادامه صحبت‌هایش گفت: رئیس جمهوری روسیه خطاب به نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا گفت که در سال گذشته میلادی روابط شراکت راهبردی بین کشورها اهمیت داشت، همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف به طور ثمربخشی توسعه یافت و هماهنگی تلاش‌ها در امور بین‌المللی افزایش یافت.

کرملین همچنین اعلام کرد: ولادیمیر پوتین سال نو را به همتای ارمنی خود و نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان و همچنین الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان، قاسم جومارت توکایف رئیس جمهوری قزاقستان و الکساندر لوکاشنکو همتای بلاروسی‌اش تبریک گفت.

تماس پنهان زلنسکی با رهبر اقلیت سنای آمریکا
۱۴۰۱/۱۰/۰۹ - ۲۰:۱۴

یک تارنمای آمریکایی نوشت که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین پیش از سفر به واشنگتن برای تقویت حمایت از کشورش، در تماس تلفنی محرمانه با میچ مک کانل رهبر اقلیت سنای آمریکا، خواستار حمایت از مصوبه دستیابی کشورش به دارایی های ثروتمندان روس هوادار مسکو، شده است.

کنگره ایالات متحده پس از دیدار هفته گذشته زلنسکی از این کشور، قانون اجازه دسترسی کی یف به دارایی های توقیف شده ثروتمندان بانفوذ روس هوادار ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را که تحت تحریم قرار گرفته اند، تصویب کرد.

پیتسبورگ پست گازت با استناد به سه منبع که می خواستند ناشناس بمانند، می افزاید: شاید تصویب این ماده قانونی با تماس تلفنی پنهانی زلنسکی با مک کانل یک روز پیش از دیدار از کاخ سفید و سخنرانی در کنگره، ارتباط داشته باشد.

به گفته این منابع، زلنسکی در این تماس تلاش کرد مک کانل را ترغیب کند که درآمدهای ناشی از دارایی های ضبط شده ثروتمندان روس شامل قایق های تفریحی و اقامتگاه های گرانبها برای کمک به بازسای ویرانی های جنگ اوکراین هزینه شود.

ناتو خواستار ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین شد
۱۴۰۱/۱۰/۰۹ - ۱۹:۵۳

دبیر کل ناتو خواستار ارسال تسلیحات و به ویژه قطعات و مهمات برای سامانه‌های جنگی موجود در اوکراین شد.

 ینس استولتنبرگ روز جمعه در گفت وگو با خبرگزاری آلمان خاطرنشان کرد: من از متحدان در ناتو می‌خواهم کارهای بیشتری انجام دهند. این در راستای منافع امنیتی همه ماست که مطمئن شویم اوکراین پیروز می‌شود و ولادیمیر رئیس‌جمهوری روسیه شکست می خورد.

وی با اشاره به کمبود قطعات یدکی و مهمات برای سامانه های جنگی موجود در اوکراین تاکید کرد: شاید مهم‌تر از دریافت تسلیحات، دریافت مهمات و قطعات یدکی کافی برای سامانه های موجود باشد.

این مقام ارشد ناتو، داشتن دست برتر در صحنه نظامی را عامل کسب امتیاز در صحنه مذاکره و دیپلماسی دانست و گفت: ما می دانیم که بیشتر جنگ ها به میز مذاکره ختم می شوند - احتمالاً این جنگ نیز - اما می دانیم که آنچه اوکراین در این مذاکرات می تواند به دست آورد قطعا به وضعیت نظامی بستگی دارد.

روسیه: ارتش اوکراین ۳ هزار غیرنظامی در ماریوپل را به قتل رساند
۱۴۰۱/۱۰/۰۹ - ۱۹:۰۶

«کمیته تحقیقاتی روسیه» در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد هنگام کنترل ارتش این کشور بر شهر ماریوپل، نیروهای اوکراینی هزاران غیرنظامی را بی‌رحمانه به قتل رساندند.

در گزارش این تیم تحقیقاتی به اسپوتنیک آمده است: تنها در ماه آوریل، جسد ۵۱ غیرنظامی در مواضع و مقرهای نیروهای اوکراینی کشف شد. و پس از آزادسازی کامل شهر ماریوپل و پایان تحقیقات شمار این اجساد به ۳ هزار نفر رسید.

بنا بر این گزارش، پس از اینکه نیروهای روسیه، گذرگاه‌های امن برای خروج افراد غیرنظامی از شهر ایجاد کردند، ارتش اوکراین با ایجاد موانع ساختگی مانع تخلیه شهر شدند.

آن‌گونه که تیم تحقیقاتی روسیه می‌گوید افرادی که قادر به خروج شهر نبودند و در خیابان‌ شهر به دنبال غذا می‌گشتند به هدف گلوله‌های اوکراینی‌ها تبدیل شدند و آنها را با سلاح‌های گوناگون به قتل رساندند.

بازرسان تیم تحقیقاتی روسیه با اشاره به مشکلات در شناسایی قربانیان، پیشنهاد ایجاد یک پایگاه‌داده ویزه دی‌ان‌ای DNA از کشته‌شدگان را دادند.

افزون بر این، کمیته تحقیقاتی روسیه یک پرونده جنانیی علیه ژنرال والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین، ژنرال الکساندر پاولیوک، فرمانده عملیات نیروهای مشترک اوکراین و دیگر رهبران نظامی ارتش اوکراین باز و آنها را متهم به جنایات جنگی در ماریوپل کرده است. این پرونده بر اساس بند قانونیِ استفاده از وسایل و روش های جنگی ممنوعه، باز شده است.

مفقود شدن 15 هزار غیرنظامی اوکراینی و اسارت 3 هزار نظامی

یکی از مشاوران زلنسکی گفته که روسیه تایید کرده بیش از ۳۰۰۰ اسیر جنگی را در اختیار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بلومبرگ، "آلیونا وربیتسکایا" مشاور ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین همچنین گفت،‌ ۱۵ هزار تن در کشور مفقود شده‌اند که بسیاری از آنها غیرنظامی هستند.

وی که فرستاده ریاست جمهوری در امور حقوقی سربازان اوکراین است همچنین خاطرنشان کرد اختلاف بین تعداد اسرای جنگی تایید شده و تعداد مفقودان هنوز وجود دارد.

این مقام مسؤول دولت کی‌یف ادامه داد: نمی‌دانیم برای آنها چه اتفاقی افتاده است. شاید آنها اسیر جنگی روسی نیز باشند، یا از سرزمین‌های تحت اشغال روسیه باشند یا احتمالا کشته شده باشند.

مشاور زلنسکی ادامه داد: همکاری بسیاری ضعیفی از جانب آژانس‌های روسی در ارتباط با اسرای جنگی وجود دارد.

انگلیس تجهیزات ضد انفجار به اوکراین ارسال کرد

وزارت دفاع انگلیس امروز (جمعه) اعلام کرد، دولت لندن بیش از یک‌هزار فلزیاب و ۱۰۰ کیت مین زدایی بمب را به عنوان بخشی از آخرین بسته کمک نظامی در سال ۲۰۲۲ به اوکراین تحویل داده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این وزارتخانه در این وب‌سایتش اعلام کرد: انگلیس بیش از یک‌هزار دستگاه فلزیاب VALLON و ۱۰۰ کیت خلع سلاح بمب به اوکراین برای کمک به پاکسازی میدان‌های مین و ایمن‌سازی مناطق بازپس‌گیری‌شده، خانه‌های شهروندان و زیرساخت‌ها به اوکراین اهدا کرده است.

بر اساس این بیانیه، این آخرین حمایت انگلیس در تامین کمک‌های نظامی به اوکراین در ۲۰۲۲ است و در سال آتی میلادی نیز ادامه خواهد یافت.

وزارت دفاع انگلیس همچنین یادآور شد که لندن اخیرا بیش از یک‌هزار موشک ضد هوایی و ۱۲۵ سلاح ضد هوایی به نیروهای نظامی اوکراین داده است.

در این بیانیه همچنین آمده است که نیروی هوایی سلطنتی انگلیس بیش از ۲۴۰ پرواز به اوکراین برای ارسال هزاران تن کمک نظامی از انگلیس و شرکای بین‌المللی‌اش در سال ۲۰۲۲ انجام داده است.

این وزارتخانه همچنین گفت که در طول سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۱ هزار سرباز اوکراینی را آموزش داده و در نظر دارد تا ۲۰ هزار سرباز اوکراینی دیگر را در سال ۲۰۲۳ آموزش دهد.

ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس همچنین تایید کرد که دولتش به حمایت نظامی از اوکراین با وجود گزارش‌های حسابرسی مبنی بر کمک به کی‌یف، ادامه خواهد داد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که تقویت کمک‌های نظامی به اوکراین با در نظر گرفتن تحولات میدان نبرد بسیار مهم است.

اواسط دسامبر ۲۰۲۲ شبکه خبری بی.بی.سی گزارش داد که نخست وزیر انگلیس احتمالا در این برهه از درگیری‌ها در اوکراین روند ارسال کمک به این کشور را مورد بررسی قرار می‌دهد چون به گفته این رسانه خبری، شاید ارسال کمک‌ها به اوکراین نیازمند موضع محتاطانه باشد.

از آغاز حمله روسیه به اوکراین، اعضای ناتو انواع مختلف تسلیحات از جمله موشک‌های پدافند هوایی، سامانه‌های راکتی، توپخانه خودکششی و توپ‌های ضدهوایی را در اختیار اوکراین قرار داده‌اند.

آوریل ۲۰۲۲ وزارت امور خارجه روسیه مراتب اعتراض خود را به اعضای ناتو بابت تامین کمک‌های نظامی به اوکراین ابراز داشت و اعلام کرد که این اقدامات دورنمای روند صلح را تضعیف می‌کند و تاثیری منفی بر اوضاع می‌گذارد.

چراغ سبز ناتو برای حمله به خاک روسیه

علی‌رغم ادعاهای مقامات غربی مبنی بر سیاست اجتناب سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از تقابل مستقیم با مسکو در جنگ با کی‌یف، ناتو اما از حملات اوکراین به خاک روسیه حمایت کرد.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو امروز (جمعه) گفت: «حملات اخیر اوکراین به اهداف نظامی در روسیه کاملاً مشروع است».

به نوشته خبرگزاری آلمان، استولتنبرگ با بیان اینکه حمایت نظامی از اوکراین سریعترین راه برای صلح است، اظهار داشت: «راهکار مسالمت آمیز از طریق مذاکره به شرطی می‌تواند وجود داشته باشد که حاکمیت اوکراین را تضمین کند».

پیش از این، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه با بیان اینکه افسران ناتو در منطقه جنگی اوکراین هستند، گفته بود بیش از ۲۵ کشور ۹۷ میلیارد دلار برای تامین تسلیحات به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

 
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۱۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
روسیه فکر می‌کرد سه روزه همه اکراین را تصرف می‌کند و غرب هم مانند اشغال کریمه فقط نظاره‌گر خواهد بود. برای همین هم اسم عملیات ویژه را برای تجاوز ویرانگر خود انتخاب کردند. غافل از اینکه این بار با دفاع جانانه ارتش اکراین و حمایت‌های همه‌جانبه غرب مواجه خواهند شد. قطعا اگر پوتین در این جنگ هم آنگونه که می‌خواست به هدفش می‌رسید، به زودی و با بهانه‌هایی مشابه به مولداوی و لیتوانی و لتونی و استونی و .... هم لشکرکشی می‌کرد. پوتین حتی از توان واقعی ارتش خود و از کارایی تجهیزات و ادوات نظامی‌اش خبر نداشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
مثله روز ارز در مملگت هست روسیه و کشورهای دیکه ول کنید دلار ۴۴هزار تومان شد مملگت در گرانی به سر می‌برد . والسلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
پوتین یک نادان بیشتر نیست
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
پوتین متجاوز، درود بر اکراین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
پاییندباد ازادی کشور مظلوم اکراین
M
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
روسیه استراتژی جنگی درست تحریف وطبق آن برنامه جنگی درست کنند وصددر صد برنده ميشه مشکل دربرنامه جنگی روسها بوده نه تجهیزاتی درزمین نرم تانک چهل تنی فرستادند گیر کرد قطار صد کیلومتر ی نظامی بدون پشتوانه پدافند درست حسابی، بدون پشتوانه هوایی گشت هوای، شلیک بی ام 21الکی بدون هدف شلیک مربعی نه نقطه زنی
شاپرک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
تنها کشوری که از جنگ روسیه و اوکراین حسابی سود می بره فقط فقط آمریکاست، این تومور سرطانی در فکر گسترش جنگ و به سلطه کشیدن دنیاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
روسیه متجاوز شایسته نابودی هست
رضا
|
Canada
|
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
امیدوارم اوکراینی ها حماقت حمله به خاک روسیه را مشابه حماقت دریوزگی کردن برای غرب انجام دهند تا موسکو ناچارا با سلاح اتمی نسخه انها را برای همیشه بپیچد ۵۰ بمب اتمی تاکتیکی ریشه نژاد اوکراینی را که به نیابت از شیطان می جنگند برای همیشه می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
اشتباهی مثبت دادم. میگم جز تیم مذاکره کننده نیستی. خیلی عصبانی هستی
محمد فقیه نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
اینم عاقبت زیاده خواهی
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات