با چهارصد و هشتادمین روز از حمله روسیه به اوکراین

آغاز ضد حمله اوکراین علیه روسیه از چند جبهه/ روسیه: ۱۰ حمله اوکراین در باخموت را دفع کردیم

چهارصد و هشتاد روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۰۵۶۳
|
۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵ 25 June 2023
|
14518 بازدید
|

آغاز ضد حمله اوکراین علیه روسیه از چند جبهه 

بین الملل تابناک: چهارصد و هشتاد روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
درگیری لفظی تل‌آویو و مسکو درباره اوکراین
۱۴۰۲/۰۴/۰۴ - ۲۱:۱۱

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» از تنش بین وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با وزارت خارجه روسیه درباره اظهارات یک دیپلمات این رژیم خبر داد.

براساس این گزارش، «میکائیل برودسکی» سفیر رژیم صهیونیستی در کی‌یف در مصاحبه با کانال روسی تلویزیون رژیم اسرائیل موسوم به «ایتون» اعلام کرد: اوکراینی ها ملی گرایانی را که در جنگ جهانی دوم با نازی ها علیه اتحاد جماهیر شوروی متحد شدند، قهرمان می پندارند.

سفیر رژیم صهیونیستی در این مصاحبه به طور مشخص از «رومن شوخویچ» و «استپان باندرا» را "دو ملی گرای اوکراینی متحد نازی ها در جنگ جهانی دوم" خواند و آنها را مورد احترام مردم اوکراین دانست.

در مقابل، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه به اظهارات سفیر رژیم صهیونیستی در اوکراین واکنش نشان داد و گفت:«برودکسی در حالی از نازیسم تمجید می کند که اگر سربازان شوروی حاضر در جنگ جهانی دوم، همین طرز فکر را داشتند، الان نه برودکسی وجود داشت و نه هیچ خاطره ای از (مقوله موسوم به) هولوکاست باقی مانده بود.»

وی با اشاره به نام بردن سفیر رژیم صهیونیستی از شوخویچ و باندرا تصریح کرد: اینها قهرمان نبودند، بلکه شیاطینی بودند که مایه شرمساری مردم اوکراین هستند.

در همین حال، سخنگوی وزارت خارجه روسیه از وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به خاطر انتصاب برودکسی به عنوان سفیر خود در اوکراین انتقاد کرد.

«لیور حیات» سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به اظهارات زاخاروا گفت: «اسرائیل تمجید از جنایتکارانی را که با نازی ها در کشتار یهودیان همکاری کرده اند،رد می کند، اما به کسی هم اجازه نمی دهد که به کابینه اسرائیل یا وزارت خارجه و دیپلمات های اسرائیلی، تاریخ (مقوله موسوم) هولوکاست را یاد دهد.»

 

 

کی‌یف می‌خواهد میزبان یک نشست جهانی صلح باشد
۱۴۰۲/۰۴/۰۴ - ۲۱:۰۹

نشستی متشکل از مشاوران سیاسی و مشاوران امنیت ملی کشورهای مختلف از جمله سه عضو گروه بریکس و ایالات متحده در کپنهاگ، پایتخت دانمارک برگزار شد و طی آن مقامات درباره اصول کلیدی رسیدن به صلح در اوکراین رایزنی کردند؛ هیئت اوکراینی در این نشست خواستار میزبانی یک نشست جهانی صلح شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری اوکراینسکا پراودا، نمایندگان برزیل، انگلیس، دانمارک، اتحادیه اروپا، ایتالیا، هند، کانادا، آلمان، آفریقای جنوبی، عربستان سعودی، آمریکا، ترکیه، فرانسه و ژاپن در این نشست کپنهاگ که روز شنبه به ابتکار و درخواست کی‌یف برگزار شد، شرکت کردند.

آندری یرماک، رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین با اشاره به این نشست گفت: هیئت اوکراینی درباره جزئیات طرح صلح پیشنهادی صحبت و تاکید کرد همزمان با اینکه جنگ در اوکراین ادامه دارد، این طرح باید براساس رسیدن به صلحی بادوام و منصفانه برای اوکراین باشد.

وی افزود: مشاوران امنیت ملی و مشاوران سیاسی توافق کردند که این فرمت رایزنی موفق بوده و همچنین بستر خوبی برای ادامه همکاری‌های بیشتر در قالب برگزاری "نشست جهانی صلح" در آینده است. شرکت‌کنندگان در نشست کپنهاگ همچنین توافق کردند که این فرمت رایزنی را ادامه دهند.

طرف اوکراینی مکان‌هایی را برای برگزاری "نشست جهانی صلح " از جمله در خود این کشور  و یا مجمع عمومی سازمان ملل پیشنهاد کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در ماه مه ایده برگزاری "نشست جهانی صلح" را با حضور هرچه بیشتر کشورها جهت تضمین حمایتشان از طرح صلح اوکراین عنوان کرد.

دیپلمات‌های غربی که درگیر آماده‌سازی نشست جهانی صلح هستند، امیدوارند چنین نشستی پیش از اجلاس آتی سران ناتو در ۱۱ الی ۱۲ ژوئیه در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی، برگزار شود.

طبق گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، مکان برگزاری این نشست هنوز مشخص نیست اما سوئد و دانمارک نیت خود را برای میزبانی چنین نشستی علنا ابراز کردند. امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه هم از تمایلش برای سازماندهی این رویداد در پاریس خبر داد.

روز پنجشنبه روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد، مشاور امنیت ملی آمریکا طی روزهای آینده به درخواست دولت اوکراین، به دانمارک سفر خواهد کرد تا با نماینده کشورهای در حال توسعه‌ای که حمله روسیه به اوکراین را محکوم نکرده‌اند، دیداری داشته باشد؛ اقدامی که فایننشال تایمز آن را "حمله دیپلماتیک" کاخ سفید خواند.

هند، برزیل و آفریقای جنوبی – از جمله اعضای گروه بریکس – از اعمال تحریم‌های غربی علیه مسکو خودداری کرده‌اند و برعکس، از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین، این کشورهای مذکور حمایت‌های مختلفی از کرملین کرده‌اند.

روسیه: 10 حمله اوکراین در باخموت را دفع کردیم
۱۴۰۲/۰۴/۰۴ - ۲۱:۰۸

در بحبوحه بحران واگنر در روسیه ارتش اوکراین در صدد بود تا با استفاده از تمرکز مسکو بر تحولات یکی دو روز گذشته حملات خود را علیه مواضع ارتش روسیه در مناطق مختلف تشدید کند و بتواند در این مناطق پیشروی کند.

با این حال، وزارت دفاع روسیه امروز یک شنبه اعلام کرد که موفق شده 10 حمله ارتش اوکراین در منطقه باخموت را طی شبانه روز گذشته دفع کند.

پیش از این رسانه‌های روسی گزارش دادند که نیروهای اوکراینی ضد حملاتی را نیز در زاپروژیا و خرسون ترتیب داده بودند که این عملیاتها نیز به شکست انجامیده است.

طبق گزارش رسانه‌های محلی، علی‌رغم اوضاع پرتنش در شماری از مناطق روسیه در پی شورش واگنر طی 48 ساعت گذشته، این اوضاع بر کارایی رزمی نظامیان روسیه در اوکراین تأثیری نگذاشت.

بر اساس این گزارشها، نیروهای مسلح روسیه با موفقیت تلاش ارتش اوکراین برای راه‌اندازی یک حمله در مناطق ژربیانک، پیاتیخاتک و رابوتینو در زاپروژیا را خنثی کرده‌اند.

در پی حمله ناکام روز گذشته ارتش اوکراین، تعدادی از نظامیان اوکراینی کشته و زخمی شدند و در حالیکه ارتش اوکراین سعی داشت زخمی‌ها و اجساد را از میدان نبرد خارج کند، مورد حمله توپخانه‌ای ارتش روسیه قرار گرفت و ناکام ماند.

در ناحیه رود آنتونوف منطقه خرسون، ارتش اوکراین نیروهای بیشتری را به سمت رود دنیپرو انتقال می‌دهند. این نیروها به طور فعال با توپخانه کار می‌کنند و از پهپادهای انتحاری کامیکازه در تعداد زیاد استفاده می‌کنند.

طبق این گزارش، علی‌رغم تلاش‌های ارتش اوکراین، ارتش روسیه تمامی تلاش‌ها برای حمله به مواضع روسیه را دفع کردند و تعداد زیادی از نظامیان اوکراین را کشتند.

آغاز ضد حمله اوکراین علیه روسیه از چند جبهه 
هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین شنبه شب اعلام کرد که کی‌یف در چندین جبهه اقدام به ضد حمله علیه نیروهای روسیه کرده‌ است.
 
به گزارش ایرنا به نقل از سی‌ان‌ان، معاون وزیر دفاع اوکراین گفت: نیروهای اوکراینی با بهره‌گیری از وضعیت آشفته‌ای که روز شنبه در مسکو حکمفرما شد، در چندین جبهه اقدام به ضد حمله علیه نیروهای روسیه کرده‌اند.
 
مالیار در پستی تلگرامی با نام بردن از چند شهر از جمله باخموت و یاهیدن به عنوان بعضی از مکان‌هایی که این ضدحمله آغاز شده است، افزود: نیروهای مستقر در منطقه شرقی اوکراین، امروز هم‌زمان از چند جهت ضدحمله انجام دادند.
 
وی بدون ارائه جزئیات بیشتر خاطرنشان کرد: در همه مناطقی که امروز (شنبه) ضدحمله انجام شد، پیشروی‌هایی از سوی نیروهای اوکراینی صورت گرفته است.
 
معاون وزیر دفاع اوکراین با بیان اینکه نبردهای سنگینی در جنوب این کشور جریان دارد، افزود: نیروهای روسیه در حالت دفاعی هستند و تلاش زیادی برای توقف اقدامات تهاجمی ما انجام می‌دهند.
 
اولین واکنش دفتر زلنسکی به پایان شورش واگنری‌ها

مشاور رئیس جمهوری اوکراین، به محض اینکه جنگجویان "واگنر" شروع به ترک قلمرو مقر منطقه نظامی جنوبی و مناطق مجاور آن کردند، ناامیدی کی‌یف را ابراز کرد.

به گزارش آر تی، میخائیل پودولیاک، مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی،‌ رئیس جمهوری اوکراین در این باره نوشت: «انتخاب غیرعادی پریگوژین... شما در شرف حذف پوتین (رئیس جمهوری روسیه) بودید، قدرت مرکزی را به دست گرفتید، به حومه مسکو رسیدید و ناگهان... عقب نشینی کردید، این باعث شگفتی است!»

این واکنش دفتر زلنسکی در پی شورش مسلحانه‌ای بود که برای ۲۴ ساعت جهان و روسیه را به خود مشغول کرد و نهایتا یوگنی پریگوژین، رئیس گروه نظامی خصوصی "واگنر" با میانجی‌گری لوکاشنکو از مقر اداره نظامی منطقه جنوبی در شهر روستوف-نا-دونو عقب نشینی کرد.

دفتر مطبوعاتی کرملین اشاره کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، صبح شنبه با همتای بلاروس خود الکساندر لوکاشنکو درباره وضعیت جنوب روسیه با واگنر صحبت کرد و دو رهبر توافق کردند که مشترک به این مساله پایان دهند.

 
پوتین: همه اهداف روسیه در اوکراین محقق می‌شود

با گذشت کمتر از یک روز از تنش خبرساز بین نیروهای گروه شبه نظامی «واگنر» و ارتش روسیه، رئیس‌جمهور این کشور درباره جنگ اوکراین صحبت کرد.

 ولادیمیر پوتین روز یکشنبه (امروز) درباره جنگ روسیه و اوکراین که مقام‌های مسکو آن را «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» می‌خوانند، حرف زد و به مردم روسیه اطمینان داد که همه اهداف این عملیات محقق خواهد شد.

به گزارش شبکه الجزیره، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که او بالاترین و بیشترین اولویت را برای عملیات ویژه نظامی در اوکراین قائل است. به گفته او، روسیه به دستیابی به همه اهداف خود درباره عملیات ویژه نظامی در اوکراین، اطمینان دارد.

ولادیمیر پوتین درباره ارتباط و تماس‌های پیوسته خود با مقام‌های ارشد وزارت دفاع روسیه هم صحبت کرد؛ موضوعی که کمتر از یک روز بعد از پایان تنش‌ها بین گرون شبه نظامی «واگنر» و ارتش روسیه مطرح شده است.

رئیس‌جمهور روسیه در سخنان روز یکشنبه (امروز) خود اعلام کرد: من دائم با مقام‌های وزارت دفاع روسیه  در ارتباط هستم.

تاکید پوتین بر ارتباط همیشگی با مقام‌های وزارت دفاع روسیه در شرایطی انجام شده که «یوگنی پریگوژین» مدیر گروه واگنر بارها علیه وزارت دفاع روسیه و «سرگئی شویگو» وزیر دفاع این کشور موضع‌گیری کرده بود.

رئیس‌جمهور روسیه در بخش دیگری از سخنان امروز خود اعلام کرد که او و دولت این کشور به توسعه اقتصادی روسیه به موازات تقویت توان دفاعی این کشور اهمیت می‌دهند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۰۱
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
خارجیها ضرب المثل دارند که میگه کسی که یکبار به هنسرش خیانت میکنه همیشه خیانت خواهد کرد . حالا باید گفت واگنری جماعت چه روسی یا غیر روسی وقتی یکبار برای قدرت و رانت به مردمش خیانت کرد همبشه خیانت خواهد کرد. فقط ملتهای هوشمند از اختلاف انها سر تقسیم دلار نفتی و رانت باید استفاده کرد. کاری که اکراین میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
دوستان عزیز. می دونید این یوگنی رئیس واگتر چجوری نردبان ترقی ! را طی کرد و تبدیل به یکی از ثروتمن ترین نوکران و مجیز گویان پوتین و روسیه شد. در نوجوانی خفت گیر و سابقه دار بوده. بعد از ازادی از زندان دستفروش سوسیس خیابانی میشه و بعد کارگر رستوران و استعداد اشپزی او گل میکنه و با یه افسر جز کی جی بی در رستورانش یعنی پوتین جوان اشنا میشه و از انجا که اشپز برای تزارها و امپراطورها و شاهان و.... باید معتمد ترین شخص باشه بعدا پوتین او را اشپز شخصی و دستیار شخصی خود در کرملین میکنه و او هم از موقعیتش استفاده میکنه و کم کم دلال و کمبسیون گیر قراردادهای شرکتهای بزرگ روسی و عیر روسی میشه چوت می دانسته که چگونه بر پوتین ورود کنه! پدران ۹۹ درصد مردم ایران و حتی روسیه حاضر نیستند راه زرنگی ! او را بروند. شما اختیار داری راه او را بری و پوتینی بشی! اما شما عزیز هم جنست از ماست. اگر زرنگ اینجوری بودید وقت نداشتید کامنت ما را بخوانید و جواب بدید. مشغول مدیریت دنیا یا در باشگاه ورزشی انچنانی و اسب سواری با رعایت حریم خصوصی خود و یا در ساعت فروشی لوکس مشغول غنی کردن اعتقادت بودی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
کانادایی بی کار الاف حالا یک کلمه رانت یاد گرافی همون رو صبح تا شب بنویس
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
مثالت خوب بود ولی مصداق ونتیجه گیریت اشتباه. واگنرها به حکومت فاسد روسیه خیانت کردند ولی نه به ملت روسیه ( اینکه مشتی اوباشند حرف دیگریست)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
چطور شد
شما غربگدا ها تا دیروز که یه چی دیگه بلغور داشتید
حالا که ضایع شدید حرفاتون هم عوض شد!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
یکی از اختلافات اصلی رییس واگنر و قدیرف با وزیر دفاع وریس ستاد ارتش بر سر استفاده از سلاح اتمی بمباران مناطق مسکونی بوده یعنی این دو معتقدندوزارت دفاع داره با اکراینی ها مماشات میکنه حال یه عده در اینجا طرفدار واگنر شده بودند اگه واگنر بر انبارهای تجهیزات اتمی در روستف مسلط میشد یه بمب اتم حواله کیف میکرد
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
گفته بودیم که اکراین منتظر واگنر بود. حالا تازه اولین روزهای تابستان داغ برای پوتینی هاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
این کانادایی یک منافق است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
سلام من رو به بایدن مفنگی برسون
شما آمریکایی ها از همون طالبان هم شکست خوردید
ناشناس
| Canada |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
حالا خوبه نگفتی ما جزو گروهک امریکایی صهیونیستی واگنر هستیم که از جدج سورس حق الزحمه میگیزیم!
ناشناس
| Canada |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
بایدن سلام میرسونه. میگه تابستون داغه ولی عوضش به عراق اجازه دادم که صورتحساب کولز گازی شما را در این تابستان داغ بپردازه ولی برقش پای خودتون. چای سرز لانکا هم در راهه
ناشناس
| Canada |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
برگ چنار هر چه باشد پوتینی و مجاهد و داعشی و طالبان و.... نیست. اینها همه دست پرورده های استالین و پوتین هستند
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
پماد پماد
پماد با نازل ترین قیمت بفرما
اگه نخری ضرر کردی 10 تا ببر یه رانی جایزه بگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
داعش که ساخت آمریکا بود و توسط ارتش متحد ایران و روسیه نابود شد. پرچم طالبان هم بزودی برچیده خواهد شد (بازهم توسط ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
آمریکا شیطان بزرگ و عامل بیشتز فتنه ها و شرارت های کره زمین هستش
آمریکا باید محو نابود شود
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
.
به پوتینی های رده اخر. باور کنید کانادا و میبل سیروپ ( شهد درخت چنار) بمراتب بهتر از ساندیس هست! شک دارید از ژنهای برتر ساده زیستها ایرانی و چینی و روسی و سوری و...که در کانادا و امریکا موج وار پرسه می زنند و حقوق بازنشستگی! والدین ساده زیست و کم درامد! را خرج برندها و ساعتها و سبک زندگی فوق گرانقیمت و لوکس امریکایی میکنند بپرسید. شما را مشغول ساندیس و پوتین و دمپایی کردند خودشان اینجا دارند خودشان و فرزندانشان را با برتدهای غربی و امریکایی غنی میکنند. ما هم که اینجا سرگرمی ما همان پوتین و دمپایی هست چون والدین ما ژحمت زیست بودند و پولی اضافه و باد اورده ندادند که حق عضویت چند صد دلاری تا چند ده هزار دلاری باشگاه ورزشی و گلف و....در این یکشنبه تعطیل بپردازیم و اوقاف فراحت خود را غنی سازیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
البته ایتقدر بی تجربه نیستیم که ندانیم اینهایی که ساده زیست بودند از ساتدیس رسیدند به باشگاههایی با حق عضویت چند هزار دلاری. پیشرفت کردند! اولین ساندیس مهمترین پله هست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
با این ناله هایی که می کنی فکر می کنم اگه ما ساندیس
میخوریم ولی به خاطر محدودیت کمپ محل زندگی شما شما در آلبانی چیز بسیار دردناک میل می کنیدشاید چوب بستنی چوبی هم نتونید بخورید .اوضاع اونجا خرابه برگرد جمعه ها برو نمازجمعه وکوهنوردی روستای پدریت،مهاجر که باید برگرده خونش ،مهمان که نباید صاحبخونه بشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
ساندیس خور شرف داره به امثال تو وطن فروش
ناشناس
| Canada |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
وطن فروش. منافق. محاهد و.... ایرادی نداره. ولی برگ چنار وطن فروش نیست که اگر بود خیلی اوکس و خفن مثل..... زندگی میکزد
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
ازنوع نوشتنت معلومه که بچه 10 ساله هستی و جواب دادن ب تو کار بیهوده ایه
قارنعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
من برای سرنگونی پوتین امروز می خواستم شیرینی بین مردم توزیع کنم چرا نشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
انشالله پوتین اول اوکراین و بعد کشورهای عضو ناتو رو نابود و به زباله دان خواهد فرستاد.
زنده باد پوتین
زنده باد روسیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
چون این آرزو رو بایدن مفنگی آلزایمری باید با خودش ببره تو گور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
اشکال نداره
ان شاء الله به زودی شیرینی با خاک یکسان شدن نیویورک توسط بمب اتمی روسیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
الحمدالله رب العالمین که بازهم صلیبی ها مثل گرگ به جان یک دیگر افتاده اند و هم دیگر را تکه تکه می‌کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
اوضاع داخلی روسیه خرابتر از آنچه فکری می کنیم هست این را از استقبالی که مردم از گروه واگنر کردند می توان متوجه شد . بنظر من ظرف مدت کوتاهی ارتش روسیه منهزم خواهدشد پوتین تا آن موقع فرصت کوتاهی دارد تا برای حفظ خود به این جنگ بی معنا پایان دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
کدوم استقبال مردم که داشتن میخندیدن و تعدادی هم اعتراض میکردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
چه قدر چرت و پرت نوشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
باشه:)))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
خیلی عجیب است بدون شلیک یک گلوله تا دویست کیلومتری مسکو پیش رفتند تعدادی از نظامیان هم به آنها پیوستن اوضاع آنقدر خراب شد که مسکو را سنگر بندی کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
عکس سلفی هم می گرفتند صدا و سیما نقطه کور زیاد داره
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
پوتینی و شرق گراهای عزیز.صحبت این برگ چنار این نیست که غرب نقص نداره یا همه چیز عالی و عدالت کامل برقراره. هیچ جای این دنیا خالی از ظلم و اشکال و نقص نیست. صحبت این هست که انچیزی که کیم و پوتین و .... برقرار کردند به مراتب از غرب هم بدتر و پر نقص تر و مشکل دار تره. فقط ذات اقدس الهی و بهشت وعده داده شده او کامل و بی نقص هست. انچه مهم هست نسبت خرابی و بی عدالتی و نقص و... در سیستم های این دنیاست. همه که این کامنت را می خوانند می توانند خود قضاوت کنند. اگر غیر از این بود پوتینی ها سیل وار شهرهای غربی را برای کار و زندگی و تحصیل و سرمایه گذاری و غنی شدن اعتقادات و حتی ازادی رعایت حجاب خانواده خود بر شهرهای شرقی ترجیح نمی دادند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
کاملا درست میفرمایی اگر امریکا کل جهان رو هم با بمب اتم خاک منه از نظر شما منجی عالم و خدا و قابل تحسین محسوب میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
دیکتاتورها همیشه بازنده هستند و به شکل دردناکی از صحنه حذف می‌شوند. دیر یا زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. پوتین هم از این قاعده مستثنی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
غربگدای نا امید شکست خورده. سه روز پیش موقع شنیدن اخبار واگنر خیلی جوگیر بودید و خیال بافی و یاوه سرایی زیادی داشتی و زودهم روسیاه شدید
زود قضاوت نکن پرت و پلا هم ننویس که باز دوباره ضایع نشی


راستی مراقب افتادن های بایدن مفنگی باش سری پیش که از بالای تریبون پرت شد و روی زمین پخش شد
وزرای آمریکا اومدن بایدن رو جمعش کردند
بایدن نمادی کامل از آمریکاست
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
الان که این کامنتها را از پردیس خود می نویسیم در خیابانهای همجوار حدود 1.5 میلیون مردم در عصر یکشنبه تابستانی تعطیل امدند برای بزرگترین جشنواره از این نوع در دنیا. جشنواره ای که از نگاه شرق گراها و ... یعنی جشنواره بی حیایی. ولی کل این جشنواره شاید دو تا سه هزار نفر هستند که پول می گیرند و در خیابان نمایش در حد همان نمایشها استاندارد و رعایت قوانین اجرا می کنند . 1.5 میلیون نفر بقیه مردم و خانواده از بزرگ تا کوچک و از بچه ها که هیچ نگاه سیاسی یا عقیدتی به این جشنواره و پیام ان ندارند بلکه امدند یک روز تعطیلی تابستانی شاد و مفرح را کنار خانواده سپری کنند. باور نمی کنید ولی از پنجره دارم می بینیم که خیلی از انها از اقلیتهای مسلمان هستند که بسیاری از زنان انها حجاب به معنی کامل کلمه رعایت کردند. رمز موفقیت غرب همین تساهل و مدارا در برابر همه هست. نگران نیستند که اگر چند صد نفر بخواهند نظرشان را ارایه دهند کل جامعه از بین خواهد رفت ای خشکسالی و فقر و قحطی خواهد امد. از این 1.5 میلیون نفر حتی 150 نفر هم به صرف شرکت در این نمایش و جشنواره در اینده منحرف! نخواهند شد. اگر اینجور بود بعد از دهها سال که این جشنواره برگزار می شود این شهر و مردمش همه باید جهنمی می بودند و جهنمی زندگی می کردند. جشنواره برای شادی مردم و البته در غرب همه چیز برد برد هست. شادی مردم و همچین شادی کسب و کارهای رستوران ها و توریستها و هتلها که از سرتاسر دنیا برای این جشنواره به این شهر امدند و دلار و پول و کار و شغل و رونق را برای این شهر و اقتصاد ان به ارمغان می اورند.
پاسخ ها
ناشناس
| Ukraine |
۰۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
در خیابان‌های همجوار ۱.۵ میلیون نفر اومدن ؟ کل جمعیت تورنتو ۳ میلیون نفره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
این دری وری ها چیه نوشتی دیگه
ناشناس
| Canada |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
عزیز. کمی مطالعات خود را زیاد تر کن. جمعیت شهرهای دنیا اغلب مرکز انها اعلام میشود. مثلا میگن توکیو ۸ میلیون جمعیت دارد ولی توکیو بزرگ یا مادر شهر و کلان شهر ۴۰ میلیون جمعیت دارد. مانند تهران که ۲۲ گانه ۸ میلیون هست ولی تهران بزرگ ۱۸ میلیون. مرکز شهر تورنتو ۳ میایون ولی تورنتو بزرگ ۹ میلیون. اینها با یه سرچ و دودقیقه زمان دستت میاد
ناشناس
| Canada |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
ا اقتدار و عظمت پوتین در شکست لشگر یوگنی و فرستادن همه متمردان به کمپ های گولاک به در بری! افتادیم.!...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
اگر توکیو 40 میلیون جمعیت داره پس یک بمب هسته ای کره شمالی هم برای نابودی ژاپن کافی است
محمد فقیه نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
خب آقایان که می‌گفتند که من فاز جومونگ برداشتم توضیح بدن اوکراین ضد حمله خود را آغاز کرد وقتی نیرو های روسیه و واگنر کلک نیروهای اوکراین را کندن آنوقت قیافه شما دیدن دارد
محمد فقیه نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
خب جومونگ بازی نبود و اوکراین عجولانه حمله کرد این ضد حمله اوکراین عجولانه بود و باعث شکست اوکراین میشود اگر حاکم بلاروس کمی شجاعت داشته باشد خواهید دید که نقشه من اتفاق خواهد افتاد وگرنه روسیه باید در پشت دروازه های مسکو با ارتش تقویت شده اوکراین بجنگد لطفاً چاپ کنید
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات